Lage DOWN- en UPload snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Na wat gelezen te hebben op dit interessante forum heb ik besloten om een eigen topic aan te maken om het duidelijk te houden.

Ik al een jaartje of 3 klant bij dommel (netconnect) maar de trage DOWN- en UPload snelheid begint wat tegen te steken...
Afbeelding

Als modem (?) heb ik zo'n siemens sx762 gekocht bij hun twv toen in der tijd 139 euro.

Volgens dommel is hier thuis ook speedconnect en speedconnect plus beschikbaar. Is het dan niet mogelijk om mijn netconnect sneller te laten werken?
Hun theoretische maximum downloadsnelheid is 12 mbps en ik heb slechts 3.97 mbps.
Hun maximum uploadsnelheid 640 kbps en ik heb slechts 200 Kbps.

Hier wat gegevens die misschien van pas komen?
Afbeelding

Ik heb geen idee hoe ver ik van de centrale lig, maar zou dit zo'n invloed kunnen hebben dat ik slechts 1/3 van de theoretische snelheid heb?
Volgens http://userbase.be/knowledge/14-tutoria ... nlijn-zelf zou ik 2-3 km van de centrale liggen aangezien mijn ruismarge 27.6 dB is. Klopt dit?

Ook heb ik nog een volgend vraagje :oops: :
Sinds we aangesloten zijn bij Dommel hebben we van dag 1 problemen met tamelijk wat ruis op de telefoonlijn. Wat zouden hier de oorzaken van kunnen zijn?

Ik informeer me hier graag goed voor ik naar Dommel bel, want daar sturen ze je toch maar van het kastje naar de muur...

Alvast heel erg bedankt! :thumbs:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je zit nog op ADSL en dan zijn dit "normale" waarden. Dat homeconnect product heeft volgens wat ik hier regelmatig kan lezen volgens sommigen nooit echt goed gewerkt. Zeker met een upload van 0,2 Mbit verbaast het me niet dat je problemen hebt met de telefonie.

We lezen hier regelmatig horrorverhalen van mensen die willen overstappen binnen Dommel naar een ander product. Ik zou het je echt niet aanraden. Maar goed, wie ben ik hé? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor je snelle reactie Goztow :thumbs:

Inderdaad, ik las ook vaak problemen bij het veranderen van abonnement bij Dommel.
Vermoedelijk valt er aan beide problemen dus niets te doen zonder kosten te maken?

Onlangs hadden we betaald met een verkeerde mededeling. Hierdoor hadden we zogezegd niet betaald en we hadden niet opgemerkt dat we herinneringen hadden gekregen. Uiteindelijk werd ons internet afgesloten.
Diezelfde dag hebben we nog contact opgenomen en de gegevens doorgegeven waarmee betaald was. Het heeft hun 8 dagen geduurd om ons internet terug open te zetten. Om de 2 dagen voor zitten bellen, telkens "waren ze er mee bezig en meer konden ze niet doen". Zelfs de prioriteit verhogen of het onmiddellijk laten in orde brengen ging niet. Telefonisten kunnen geen direct contact hebben of maken met de dienst die dat in orde moet brengen.

Zoiets was al een hele rompslomp, ik hou mijn hart dan inderdaad al vast voor andere zaken...

Verder ben ik wel al 3 jaar tevreden klant, nog nooit problemen gehad. Vandaar misschien dat ik tevreden klant ben. :-) (buiten hun tragere lijn dan...)
Daarvoor hadden we Telenet, daar hadden we vaker last van internet dat regelmatiger uitviel, smallband dat te laat terug breedband werd, lage limieten,...

Aangezien er nooit meer dan 100GB verbruik is, is het misschien interessant om over te schakelen naar bvb Belgacom Comfort internet (34.05 euro)?
Hun theoretische download snelheid is ook 15Mbps.
Dommel speedconnect en speedconnect plus werkt via VDSL en dit is hier ook aansluitbaar. Ik kan er dus van uit gaan dat moest ik overstappen naar Belgacom Comfort internet dat dit dan via VDSL gaat gaan en dat ik dan vermoedelijk toch wel sneller uitkom dan 3,97Mbps?

Alvast bedankt hé! :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Veranderen van abbo zou ik ook niet doen bij dommel.

Doe eens een webcheck op de belgacom site en kijk hoeveel tv's je in HD kan aansluiten, zijn dit er 0 heb je geen vdsl beschikbaar en blijf je beter waar je nu zit. (of telenet)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik zou overstappen naar een andere provider. Speedconnect is niet zo interessant, als je op VDSL2 kan aangesloten worden zijn er veel interessantere providers (EDPnet, Belgacom, Scarlet,...). Het laagste VDSL2 profiel is 12/1, dus als VDSL2 aansluitbaar is zal je er sowieso op vooruitgaan.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

M4TTHI4S schreef:Ook heb ik nog een volgend vraagje :oops: :
Sinds we aangesloten zijn bij Dommel hebben we van dag 1 problemen met tamelijk wat ruis op de telefoonlijn. Wat zouden hier de oorzaken van kunnen zijn?
Weet je zeker dat je de splitter(s) juist hebt aangesloten?
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Limburg schreef:
M4TTHI4S schreef:Ook heb ik nog een volgend vraagje :oops: :
Sinds we aangesloten zijn bij Dommel hebben we van dag 1 problemen met tamelijk wat ruis op de telefoonlijn. Wat zouden hier de oorzaken van kunnen zijn?
Weet je zeker dat je de splitter(s) juist hebt aangesloten?
Aangezien ik niet echt veel weet over de correcte aansluit methode heb ik er geen flauw benul van. :oops:
Kan dit de internet snelheid ook beïnvloeden of enkel de telefoongesprekken?

Van hieruit moet alles vertrekken zeker?
Afbeelding

(We hebben 2 vaste telefonen, 1tje beneden en 1tje boven)
Hierin zijn 2 van deze dingen gestoken:
http://best-b2b.com/userimg/927/930-2/d ... er-836.jpg
Deze 2 gaan naar de telefoon ingangen op de gigaset sx762 modem.
Van de telefoon uitgangen op de gigaset sx762 gaan we elk naar 1 telefoon.

Zo zijn ze dus aangesloten. Goed of niet goed? :P
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

q-tec schreef:Veranderen van abbo zou ik ook niet doen bij dommel.

Doe eens een webcheck op de belgacom site en kijk hoeveel tv's je in HD kan aansluiten, zijn dit er 0 heb je geen vdsl beschikbaar en blijf je beter waar je nu zit. (of telenet)
Volgens de test zouden we 3 HD tv's kunnen aansluiten:
Afbeelding

Dit wil dus zeggen dat er VDSL beschikbaar is en dat er betere providers zijn dan Dommel hiervoor?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

VDSL2 lijkt idd beschikbaar op jouw adres, wellicht het 30/6 (of 50/6) profiel, ik zou dus zeker de overstap maken naar vdsl2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VDSL is inderdaad beschikbaar tegen het hoogste profiel dan nog!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Jullie zouden blijkbaar niet twijfelen om een overstap te maken?
Uiteraard gaan mijn ouders geen duurder tarief betalen dan wat ze nu hebben. Zij hebben geduld met trager internet en gebruiken het toch maar af en toe... :-)

Ik ga eens navragen wat ze nu voor internet + telefoon + TV betalen en dan kan ik eens beginnen vergelijken met tarieven op een ander.
Vermoedelijk zal bvb een pack bij belgacom goedkoper uitkomen.
xenne schreef:VDSL2 lijkt idd beschikbaar op jouw adres, wellicht het 30/6 (of 50/6) profiel, ik zou dus zeker de overstap maken naar vdsl2
Wat bedoel je precies met een 30/6 (of 50/6) profiel? Is dit 30 en 6Mbps? (theoretisch of werkelijk?)

Belgacom Comfort net biedt theoretisch maximum 15Mbps, dit wil dus zeggen dat in mijn geval zowizo 15Mbps gehaald zal worden? :-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen dit is 30 (of 50)mbit downstream en 6mbit upstream als maximum waarde

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

M4TTHI4S schreef:Jullie zouden blijkbaar niet twijfelen om een overstap te maken?
Uiteraard gaan mijn ouders geen duurder tarief betalen dan wat ze nu hebben. Zij hebben geduld met trager internet en gebruiken het toch maar af en toe... :-)
vdsl2 is nu éénmaal superieur aan adsl (sneller & stabieler), en bij sommige providers betaal je niet meer voor adsl. belgacom bv maakt geen onderscheid, je betaalt afhankelijk van het abo dat je neemt, niet van de snelheid die je effectief kunt halen

Wat bedoel je precies met een 30/6 (of 50/6) profiel? Is dit 30 en 6Mbps? (theoretisch of werkelijk?)

Belgacom Comfort net biedt theoretisch maximum 15Mbps, dit wil dus zeggen dat in mijn geval zowizo 15Mbps gehaald zal worden? :-)
profiel modem 30Mbps down 6Mbps up (of misschien mag je zelfs testen op 50/6)... de volledige bandbreedte kan je gebruiken voor tv. maar internet knijpen ze af afhankelijk van het gekozen internetabo, maar moest je comfort nemen zal je idd het max halen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Een provider dat dus internet aanbiedt via VDSL2 is dus veel interessanter dan Dommel Netconnect.

Ik heb even de facturen van internet, telefoon en (kabel)TV opgevraagd:

- Internet:
Dommel Netconnect: € 34,95/maand

- Telefoon:
Belgacom: abonnement discovery line: € 3,13/maand
Belgacom: telefoonlijn discovery line: € 10,30/maand
(Verbruik: € 1,90/maand maar dit tel ik niet mee)

- (kabel)TV:
Telenet: Abonnement kabel TV: € 12,02/maand + Auteursrechten: € 3,18/maand

Totaal: € 63,58/maand


Als ik zou kiezen voor bij Belgacom een pack (internet, telefoon en digitaal TV) dan zou ik opteren voor de goedkoopste formule (€ 54,13/maand).
Daar komen dan normaal gezien geen extra kosten meer bij? (auteursrechten TV, telefoonlijn,...?)

Dit zou dan een besparing opleveren van € 9.45. Het enige wat we inleveren is down- en upload volume. We zouden er digitaal tv bij krijgen en een snellere internet verbinding. Gemakkelijke keuze dan, tenminste als alles klopt wat ik zeg? :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

correct. hou er wel rekening mee dat er kabel moet lopen van modem naar decoder die aan de tv staat. kan ook draadloos, maar dan heb je extra kosten. bij meerdere tv's heb je ook meerdere decoders nodig. succes
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen daar komen geen kosten meer bij. Wat je ook kan proberen is Scarlet ONE. Ook VDSL, ook belgacomTV, ook de kwaliteit van het belgacom netwerk. Kost : 50 euro incl btw :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Of er kosten bijkomen hangt af van het aantal tv's. Er zit nl 1 decoder inbegrepen in het belgacom pack, 6€/maand per extra decoder.
Dit zou dan een besparing opleveren van € 9.45. Het enige wat we inleveren is down- en upload volume. We zouden er digitaal tv bij krijgen en een snellere internet verbinding. Gemakkelijke keuze dan, tenminste als alles klopt wat ik zeg?
Voor 7.5€/maand heb je trouwens het unlimited volumepack (mocht je dat willen), en dus eveneens geen up/download limit, en evengoed nog goedkoper af.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Heronic schreef:Of er kosten bijkomen hangt af van het aantal tv's. Er zit nl 1 decoder inbegrepen in het belgacom pack, 6€/maand per extra decoder.
Dit zou dan een besparing opleveren van € 9.45. Het enige wat we inleveren is down- en upload volume. We zouden er digitaal tv bij krijgen en een snellere internet verbinding. Gemakkelijke keuze dan, tenminste als alles klopt wat ik zeg?
Voor 7.5€/maand heb je trouwens het unlimited volumepack (mocht je dat willen), en dus eveneens geen up/download limit, en evengoed nog goedkoper af.
Er zou maar 1tv aangesloten moeten worden, dus er zou 1 kabel (wat voor 1?) getrokken moeten worden tussen modem en TV.

Ik denk dat ik toch zou opteren om het unlimited pack niet bij te nemen aangezien ik met dommel ook nooit boven de 100gb ben gegaan. Desnoods een beetje meer in het oog houden en in het slechtste geval dat unlimited pack nog bijnemen achteraf. :-)

Jullie zijn allemaal al erg bedankt trouwens! Goede en snelle reacties steeds! :thumbs:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gewoon een ethernetkabel van modem naar tv trekken....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Gewone utp (cat5) is voldoende. Je kan ook voor devolo's gaan (werkt goed enig nadeel : ze kunnen verstoord raken (na bv een weekje op reis geweest te zijn) en dan moet je die resetten)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:gewoon een ethernetkabel van modem naar tv trekken....
Aaah oké, gelukkig hoeft het maar 1 muur door, dus das maar een kleintje dan... :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

telenet kabel niet vergeten opzeggen, ze komen wel maar afsluiten als ze in de geburen zijn... mogelijks kan je nog enkele maanden/jaren in het 'zwart' anoloog kijken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Zojuist een nieuwe berekening gemaakt en als we overstappen met internet, telefoon en TV naar Belgacom dan komen we op een besparing van € 108/jaar. Dit ondanks een mooie tussenkomst van het werk voor het internet (Favorite).

De snelheid zou het door Belgacom Favorite dus enorm op vooruit gaan ten opzichte van Dommel Netconnect.

We gaan Dommel een maand extra betalen zodat we niet zonder internet raken bij het overstappen.

Nu heb ik alleen nog een vraagje: vroeger had men een Belgacom Discovery Line nodig om Dommel internet in huis te halen, is dit nog steeds nodig? Want anders moeten we die discovery line ook een maand extra betalen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Voor Dommel heb je inderdaad een actieve lijn nodig. Wanneer je discovery opzegt, dan wordt dat automatisch raw copper (met een nieuw jaarcontract ???).

Voor de overstap het veiligste te laten verlopen, doe je best het volgende
Indien je telefonie bij Dommel hebt
1) Belgacom Internet, Telefonie, TV aanvragen (met nummerportatie van Dommel)
Wanneer Belgacom actief is, inclusief telefoon met nummer van Dommel, ga dan pas naar stap 2.
2) Dommel aangetekend opzeggen. Ik verwacht, vermits je telefonie neemt, belgacom je discovery zal omzetten naar Classic met uw nummer van bij Dommel.
Indien je geen telefonie bij Dommel hebt en geen telefonie wenst
1) Belgacom Internet en TV aanvragen
2) Wanneer Belgacom actief is, zal uw Dommellijn normaal automatisch afgesloten worden. Maar stuur nog een aangetekende brief naar Dommel om je opzeg te bevestigen. Wanneer Belgacom Internet + TV actief is, kan je je discovery lijn ook opzeggen.
Indien je je telefoonnummer van de discovery-line wilt gebruiken als Classic line
1) Vraag Belgacom Internet, Telefonie, TV aan, met je huidig telefoonnummer van de discovery line.
2) Wanneer belgacom internet actief is, kan je je Dommellijn opzeggen. (Idem opmerking als hiervoor)

In beide gevallen moet je natuurlijk je maand opzeg, vanaf de dag dat je je opzeg aangetekend laat weten, betalen. Je betaalt een maand dubbel, maar valt wel normaal gezien niet zonder internet en je telefoonnummer bij Dommel (als je dat hebt) gaat niet verloren.
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Dus zolang we internet bij Dommel willen de discovery line zeker niet opzeggen. Dus zowel Dommel speedconnect als de belgacom discovery line een maandje dubbel betalen.

Om redenen mogen we geen pack nemen met internet + tv + telefoon.
Internet moeten we apart nemen en een pack mogen we nemen met tv + telefoon.

Om vlot met alles over te stappen is het misschien het beste om eerst het internet aan te vragen bij Belgacom.
Van zodra dit aangesloten is aangetekend schrijven naar Dommel om internet op te zeggen.
Belgacom aangetekend schrijven om de discovery line op te zeggen?

Vervolgens TV opzeggen bij telenet en het pakket TV en telefoon aanvragen bij Belgacom.

Gaat Belgacom dan ons telefoonabonnement (nu die discovery line) zelf aanpassen naar dat pakket met TV + internet?
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Heb zojuist met de klantendienst van Belgacom gebeld, wat was ik daar snel verbonden met een medewerker. Bij Dommel moest ik vaak +- 10min wachten. :-)
Medewerker kon blijkbaar niet opzoeken hoe ver ik van de ROP zit, maar kon me inderdaad wel melden dat VDSL2 met het hoogste profiel mogelijk is.


Zoals driesve zei; wanneer ik belgacom classic line (+ TV comfort) aanvraag wordt de discovery line omgezet naar de classic line.
Disovery line hoeft dus niet opgezegd te worden.

De medewerker zei wel dat als we ooit terug willen naar een discovery line dat dit niet meer mogelijk is. Vermoedelijk om dat dit in de toekomst toch nergens meer gebruikt zal worden of...?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

M4TTHI4S schreef:De medewerker zei wel dat als we ooit terug willen naar een discovery line dat dit niet meer mogelijk is. Vermoedelijk om dat dit in de toekomst toch nergens meer gebruikt zal worden of...?
De reden hiervoor is dat de discovery line niet meer bestaat in het aanbod van Belgacom, dus kan je die ook niet meer bestellen.

Dus als je ooit nog zoiets als Dommel wilt, moet het met raw copper en uw telefoonnummer porteren naar een VOIP-provider. Of een Classic line van Belgacom behouden?
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Om bij dommel op een VDSL lijn te geraken moet je al minstens speedconnect nemen aan € 39/maand.
Voor € 34,05 per maand heb je bij belgacom internet comfort. Oké, dit is gelimiteerd en een lagere snelheid.
Ik zie ook niet onmiddellijk zo'n rooskleurige toekomst voor Dommel. Ik vind dat ze maar wat aanmodderen.

Zonder tussenkomst van het werk betalen we nu voor internet, tv en telefoon € 774,99 per jaar.
Zonder tussenkomst na de overstap zouden we € 942,36 per jaar betalen.
De voorwaarden voor de terugbetaling van het Favorite abbo is zoveel interessanter dan het huidige nu bij dommel, vandaar dat het uiteindelijk toch op een besparing van € 108 komt.
Alleen hopen dat de voorwaarden enkele jaartjes zo blijven, anders zullen we misschien terug moeten veranderen van provider.

Deze week maar eens alles aanvragen bij belgacom en dan alles opzeggen bij de andere providers.
Hopelijk verloopt alles een beetje menselijk.

Jullie zijn allemaal héél erg bedankt! Zéér goed forum! :thumbs:
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Sinds vrijdag zijn we aangesloten bij Belgacom voor onze telefoon, internet en TV. Installatie is vlekkeloos verlopen door een Belgacom-technieker.
Nu haal ik +-24Mbps down en +- 3Mbps upload, groot verschil met voorheen bij Dommel. :-D

4 jaar geleden hebben wij bij Dommel hun dure router voor 150 euro waarborg gekregen. Ik vermoed dat ik telefonisch met Dommel contact zal moeten opnemen om te vragen hoe ik de router moet terugzenden en hoe zij de terugbetaling regelen?
Iemand per toeval ervaring hiermee? Dat ik mij niet van het kastje naar de muur laat sturen aan de telefoon. :-)
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Exact hetzelfde verhaal bij mij. Na 5 jaar Homeconnect Dommel opgezegd en VDSL2 aangevraagd. Niet bij Belgacom maar Scarlet. (nu dochter van Belgacom dus dezelfde kwaliteit aan budget prijzen)
5 jaar problemen gehad met de telefoon.

Mijn uploadsnelheid lag wel dubbel zo hoog à 0,40, dus het kon zeker sneller dan 0,20 MB. (heb er wel een mail voor moeten sturen)

Is dat die Siemens Gigaset die je zou terugzenden? Wordt dat terugbetaald? Ik vermoed van niet want het product bestaat al 2 jaar niet meer... Ik heb hem zelf gekocht in de Makro. VEEL moeite gekost om te activeren. En het was dan nog binnen Dommel zelf, gewoon van Netconnect naar Homeconnect.

Installatie Scarlet One gepland op 1 maart. :-D
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

De siemens sx 762 wlan heb je aangekocht en geen waarborg op betaald. De betaalde 139 euro toen was inclusief je eerste maand abo en activering.

Bij de dommel infobase vind je de nodige firmware om je siemens helemaal los te koppelen van dommel en kan je die nog perfect gebruiken. Het wifi deel van de siemens is een pak beter dan die van de sagem
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Het gaat om een gigaset SX762 Wlan dsl router.
Nu je het zegt, het was 139 euro en dat kan inderdaad aangekocht zijn ipv onder waarborg.

Aangezien we nu een Bbox 2 van Belgacom hebben is de gigaset niet meer bruikbaar maarja...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Die siemens is nog steeds bruikbaar... heb 'm zelf achter m'n sagem fast hangen omwille van het betere wifi bereik. Ook de usb poort die erop zit is handig voor m'n printer aan te hangen (wat niet kan bij de usb poort op de sagem).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
M4TTHI4S
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2011, 07:27
Bedankt: 1 keer

Van een gewone printer zou je op die manier dus een netwerkprinter kunnen maken?
Hoe moet de gigaset en printer dan worden aangesloten?

Van zo'n ding krijg je waarschijnlijk toch nog maar weinig als het 2dehands verkocht wordt, dan kan het beter nog gebruikt worden om een netwerkprinter te maken indien het mogelijk is. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”