Uploadsnelheid gezakt

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier sinds enkele maanden een nieuwe router (D-Link Dir-615), en een Telenet Fibernet aansluiting met een modem only opstelling.
Ben eigenlijk best tevreden van deze router, en haal normaal bekabeld een snelheid van +/- 48 Mbps down en 2,35 Mbps up. Sinds gisteren merkte ik echter dat mijn uploadsnelheid gezakt is naar +/- 0,60 Mbps. Computer gecheckt op malware (negatief), en in taakbeheer gekeken of er niets abnormaal draait (negatief).
Wanneer ik mijn pc rechtstreeks achter de Telenet modem hang, is de uploadsnelheid terug normaal, dus ik denk dat de router kuren vertoont. Heb hem al eens herstart, en zelfs teruggezet naar de fabriekswaarden, maar de uploadsnelheid blijft laag.
Routertje stuk, of een instelling veranderen? Iemand een idee?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb iets gelijkaardigs met een Linksys WGR-54... een full hardware reset loste het wel op... maar enkele dagen nadien was het terug.

Geen idee wat de oorzaak is... heb ondertussen een andere router gekocht.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

mss kan je nog eens proberen de firmware up te daten naar de laatste maar denk eerder dat je router defect is , ruilen die handel ! daarvoor is garantie ;)

ikzelf gebruik de dir 635
*1ste begon na 9maanden kuren te krijgen, wireless die continue zichzelf herstarte, i-net die 1min uitlag dan
direct nieuwe gekregen en sedert dan nooit problemen meer gehad
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb in mijn router onder "Firewall Settings", de SPI mode eens afgezet, en hierna was mijn uploadsnelheid weer normaal. Toen ik ze daarna terug opzette, bleef het naar behoren werken! Blijkbaar was daar iets verkeerd mee gegaan. Had er nochtans niet aangeweest. :banana:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”