Welke Switch/hub

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Tlp link 100mbs €30

Wat is het verschil met bovenstaande?
Tlp 100mbs €40

Tlp link 8poorten 1000mbs
Ik denk toch een 12tal poorten nodig te hebben dus ik heb er hierboven 8 + 1tje bbox2 => kan ik dan nog een gewone linknsys router achter de switch hangen dan heb ik nog eens 3 poorten bij of werkt dat niet?

met al die poorten hebben natuurlijk ook een kabeltje nodig: €16
25m cat5 met vaste kern (wat is het verschil met flexibele kern?)

€15 stekkers
stekkers

€12
MODULAIRE KRIMPTANG

Ik zou wel eens goedkoper kunnen uitkomen als ik de kabels gewoon zo koop zeker? :???:
Lengte van 0.5m tot 2.5m
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

q-tec schreef:Ik denk toch een 12tal poorten nodig te hebben dus ik heb er hierboven 8 + 1tje bbox2 => kan ik dan nog een gewone linknsys router achter de switch hangen dan heb ik nog eens 3 poorten bij of werkt dat niet?
Dat werkt perfect ... zolang je de linksys instelt als switch (DHCP uit, verbinden met de LAN poort)
q-tec schreef:k zou wel eens goedkoper kunnen uitkomen als ik de kabels gewoon zo koop zeker? :???:
Lengte van 0.5m tot 2.5m
Voor die korte lengtes zou ik zeker de moeite niet doen om die zelf te maken. Stekkers zelf plaatsen doe je pas als je geen andere keuze hebt (zeer lange kabels, of situaties waarbij je met een stekker ergens niet door kan).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Het zal de gigabit tlp worden naar de toekomst toe lijkt dat beter!
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Wat de linksys betreft, ik zou die dan voor de switch hangen en die zelf zijn pppoe sessie laten opbouwen...

En als je korte kabeltjes nodig hebt en je bent niet echt ervaren in het knippen ervan, ben je beter van ze te kopen. Het zal je veel ergernis besparen ;)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb deze nu een maand draaien

Code: Selecteer alles

TP-LINK TL-SG1008D
Maar: Laptop aansluiten via ethernet gaat niet (rechstreeks en meerdere kabels getest)
Mijn WDTV live media player vindt ook geen netwerk....Iemand enig idee?
Afbeelding

Is het een optie om er een 2de switch achter te hangen van een ander merk? Kan ik dan met de wdtv(op switch2) aan pc1 (switch1)?

Afbeelding
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

q-tec schreef:Maar: Laptop aansluiten via ethernet gaat niet (rechstreeks en meerdere kabels getest)
Heb je auto settings op je laptop kaart, of staan er specifieke settings voor speed en duplex modes ?
q-tec schreef:Is het een optie om er een 2de switch achter te hangen van een ander merk? Kan ik dan met de wdtv(op switch2) aan pc1 (switch1)?
Een domme switch is min of meer zoals een stekkerblok... ieder poortje kan aan ieder poortje. Een goede oplossing is het echter niet altijd, best los je het probleem op door de oorzaak te zoeken waarom het niet werkt met je laptop.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Heb je auto settings op je laptop kaart, of staan er specifieke settings voor speed en duplex modes ?
Zou ik eens moeten bekijken, maar de laptop werkt overal behalve op mijn switch...(onder win xp met andere ethernet driver werkt deze trouwens ook niet)
Een domme switch is min of meer zoals een stekkerblok... ieder poortje kan aan ieder poortje. Een goede oplossing is het echter niet altijd, best los je het probleem op door de oorzaak te zoeken waarom het niet werkt met je laptop.
Moest het enkel met de laptop zijn zou ik de laptop verdenken maar mijn WDTV herkent die switch ook al niet :roll:
Nu moet ik wel zeggen dat die switch een "eco management" heeft en zijn poort uitzet als er ook maar één seconde geen gebruik van gemaakt wordt: dit lijkt me de boosdoener maar helaas kan ik dat niet verhelpen.
Vandaar een 2de switch die geen eco brol heeft wel zou moeten werken.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”