Drop kabel niet tot in grijze bak
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ik ben begin december verhuisd naar een nieuwbouw (huur) woning.
Telenet kon mij bij m'n vorige afspraak niet aansluiten omdat men was vergeten de drop kabel naar de grijze bak aan de straatkant te leggen.
Vandaag zijn ze dat eindelijk komen doen, maar ik zie dat de kabel voor de grijze bal ligt en niet in de bak.
Zie foto op http://www.jave.be/opslag/P1030808.JPG
Zal dit een probleem zijn voor Telenet of doen ze dit kleine werkje zelf?
Vrijdag komt Telenet terug dus mocht iemand dit weten zou het handig zijn, dan kan ik morgen eventueel nog ingrijpen.
Alvast bedankt.
Telenet kon mij bij m'n vorige afspraak niet aansluiten omdat men was vergeten de drop kabel naar de grijze bak aan de straatkant te leggen.
Vandaag zijn ze dat eindelijk komen doen, maar ik zie dat de kabel voor de grijze bal ligt en niet in de bak.
Zie foto op http://www.jave.be/opslag/P1030808.JPG
Zal dit een probleem zijn voor Telenet of doen ze dit kleine werkje zelf?
Vrijdag komt Telenet terug dus mocht iemand dit weten zou het handig zijn, dan kan ik morgen eventueel nog ingrijpen.
Alvast bedankt.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Bij ons loopt dat kabeltje onder de grond van aan dat bakje door een buis (via die bocht voor nutsvoorzieningen) naar binnen...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Het bakje staat op het voetpad. Daar mag een gewone vakman niet graven. Die leggen dan tot aan de rooilijn. Is ook bij u zo gedaan.
Voor die graafkosten door Telenet zou ik wel overleggen met de huisbaas. Ik weet niet hoe jullie hiervoor afgesproken waren. Maar hij profiteert later ook van de meerwaarde dat de woning aangesloten zal zijn.
Voor die graafkosten door Telenet zou ik wel overleggen met de huisbaas. Ik weet niet hoe jullie hiervoor afgesproken waren. Maar hij profiteert later ook van de meerwaarde dat de woning aangesloten zal zijn.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Contacteer:
Ik neem aan dat je hier spreekt over de € 100 die Telenet vraagt voor de aansluiting. Die betalen wij, in theorie zou ik het kunnen verhalen op de huisbaas, maar ik ga niet moeilijk doen, ik zal al blij zijn als ik terug tv en internet heb na een maand problemen.MarkDM schreef:Het bakje staat op het voetpad. Daar mag een gewone vakman niet graven. Die leggen dan tot aan de rooilijn. Is ook bij u zo gedaan.
Wil je zeggen dat ik best de tegels van het voetpad rond de paddestoel nog loskap?ExoduS schreef:Als je zorgt dat de betegeling weg is rond de paddestoel zal de technieker deze ingraven (als het losse grond is, en geen beton)
Of bedoel je gewoon dat ik de tegels van mijn voorterres er best uit laat tot Telenet is langsgeweest?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ben je zeker dat het al niet is aangesloten... het stukje op de foto lijkt me eerder een overschotje dan de effectieve kabel.
Trouwens die drop kabel moet je zelf voorzien en eigenlijk zelf tot aan het grijze bakje leggen... Telenet sluit het dan aan.
Trouwens die drop kabel moet je zelf voorzien en eigenlijk zelf tot aan het grijze bakje leggen... Telenet sluit het dan aan.
-
- Member
- Contacteer:
Ben ik behoorlijk zeker van, aangezien Telenet hier op 5 december al was en geen drop kabel vond buiten.r2504 schreef:Ben je zeker dat het al niet is aangesloten... het stukje op de foto lijkt me eerder een overschotje dan de effectieve kabel.
Deze kabel is vandaag gelegd door de aannemer en ik was er bij.
Volgens brochure die Astralon gepost heeft, staat er wel degelijk dat Telenet hem tot het grijze bakje legt.
Astralon schreef:Zie pagina 12 vanKabelbrochure
Ook dit spreekt de brochure dan toch tegen?ExoduS schreef:Niet alle tegels rond paddestoel uiteraard.
Gewoon dat er geen tegels liggen van uw oprit tot tegen de paddestoel zodat tech deze kan ingraven en langs onder in paddestoel brengen?
-
- Deel van't meubilair
Ik lees het volgende op pagina 12...
Verder kan ik alléén maar zeggen dat op basis van een ruwe gok die kabel max. twee meter is... terwijl je volgens TN zelfs 3m extra moet voorzien ! Met dit stukje zal TN nooit iets kunnen aansluiten... trouwens dan moet JIJ de kabel tot aan het kastje leggen (ondergronds dus).Het gedeelte van de kabel dat door je voortuin loopt, leg je (jij dus, niet Telenet) in een buis van 40 mm doorsnede op een diepte van minimum 60 cm. Het resterende stuk dat naar het distributiekastje gaat, laat je (jij dus, niet Telenet) in je voortuin liggen. Onze medewerkers (niet jij maar Telenet dus) zullen het aan het distributiekastje koppelen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat dacht ik ook al, het is net alsof het overschot is en dat is gewoon blijven liggen.r2504 schreef:Ben je zeker dat het al niet is aangesloten... het stukje op de foto lijkt me eerder een overschotje dan de effectieve kabel.
-
- Member
- Contacteer:
Mensen, ik woon hier hé, ik was er live bij als ze de kabel gelegd hebben, dit is geen overschot dit is wel degelijk de kabel en die zit niet in de doos.AnD schreef:Dat dacht ik ook al, het is net alsof het overschot is en dat is gewoon blijven liggen.r2504 schreef:Ben je zeker dat het al niet is aangesloten... het stukje op de foto lijkt me eerder een overschotje dan de effectieve kabel.
Ik heb deze avond nog naar de helpdesk gebeld, Telenet zal die kabel naar het kastje brengen.
In de brochure van Telenet staat ook het volgende:
Lijkt mij dus exact wat de aannemer hier gedaan heeft. Telenet moet de kabel naar het kastje brengen.Het resterende stuk dat naar het distributiekastje gaat, laat je in je voortuin liggen. Onze medewerkers zullen het aan het distributiekastje koppelen. Eventuele graafwerken op de openbare weg zijn inbegrepen in de aansluitkosten.
Ik laat wel weten hoe het vrijdag verlopen is met Telenet.
-
- Deel van't meubilair
Eerst zeg je dat TN z'n vorige afspraak niet kon nakomen omdat er geen dropkabel lag... nu was je er live bij toen ze hem kwamen leggen ? Ergens klopt er iets niet in je verhaal...MabadosS schreef:Mensen, ik woon hier hé, ik was er live bij als ze de kabel gelegd hebben
En hoe lang is dit stuk kabel... is het lang genoeg om van binnen in je huis tot in het grijze kastje te geraken (plus nog 3m extra zoals TN aangeeft) ? Puur op basis van je foto lijkt mij dit onmogelijk.MabadosS schreef:dit is geen overschot dit is wel degelijk de kabel
Telenet zal de kabel (die in je ondergrondse buis steekt op prive grond) verder trekken tot aan het kastje en aansluiten. Voor zover je beschreven hebt ligt er ondergronds niets klaar bij jou, laat staan dat TN iets zal aansluiten.MabadosS schreef:Ik heb deze avond nog naar de helpdesk gebeld, Telenet zal die kabel naar het kastje brengen.
Je trekt de quote uit zijn context... jij moet op privé grond de dropkabel leggen (in een ondergrondse buis zoals beschreven op p.12), en het extra stuk dat men nodig heeft voor de openbare weg tot aan het grijze kastje (in jou geval is dat dus heel kort) laat je dus in je voortuin liggen. Dit is dus geen LOS stuk, maar een aantal meters extra aan de kabel die van binnen komt in je ondergrondse buis (Telenet gaat geen twee stukken coax aan elkaar zetten... gelukkig maar).MabadosS schreef:In de brochure van Telenet staat ook het volgende:
Geen idee wat je aannemer gedaan heeft... zie jij binnen een zwarte coax de muur ingaan ? Heb je het grijze kastje al eens open gedaan om te kijken of daar een buis, al dan niet met coax van je huis toekomt ?MabadosS schreef:Lijkt mij dus exact wat de aannemer hier gedaan heeft. Telenet moet de kabel naar het kastje brengen.
-
- Member
- Contacteer:
Beste R2504,
Ik vrees dat je mijn verhaal niet geheel goed gelezen hebt.
Zoals in m'n startpost vermeld kon Telenet inderdaad bij mijn vorige afspraak niet verbinden omdat er geen drop kabel vanuit mijn huis tot aan de paddestoel lag.
(Lag er wel, maar was halverwege doorgeknipt door één of andere pipo)
Gisteren (woensdag) is de aannemer met z'n team deze zwarte kabel komen leggen van mijn huis tot nabij het grijze bakje (alles op mijn domein dus). Het resultaat is wat je op de foto ziet die ik eerder gepost heb (en dit is wat ik dus live heb gezien).
Dankzij de brochure die Astralon gepost heeft lijkt me dit dus OK, want er staat dat Telenet het stuk vanop mijn domein tot aan het grijze bakje zal leggen.
Het is ook ongeveer 3 m extra kabel die er ligt.
De kabel die binnen komt in mijn berging komt vanuit de grond, dus deze ligt wel degelijk ondergronds.
In het grijze bakje aan de straat zit de kabel niet, enkel die van de buurman zit daar in.
Nu ik heb in ieder geval nogmaal gebeld met de helpdesk en daar bevestigen ze dat Telenet dit stuk van mijn voortuin tot aan het bakje zal leggen.
Ik laat nog wel weten of de aansluiting gelukt is.
Ik vrees dat je mijn verhaal niet geheel goed gelezen hebt.
Zoals in m'n startpost vermeld kon Telenet inderdaad bij mijn vorige afspraak niet verbinden omdat er geen drop kabel vanuit mijn huis tot aan de paddestoel lag.
(Lag er wel, maar was halverwege doorgeknipt door één of andere pipo)
Gisteren (woensdag) is de aannemer met z'n team deze zwarte kabel komen leggen van mijn huis tot nabij het grijze bakje (alles op mijn domein dus). Het resultaat is wat je op de foto ziet die ik eerder gepost heb (en dit is wat ik dus live heb gezien).
Dankzij de brochure die Astralon gepost heeft lijkt me dit dus OK, want er staat dat Telenet het stuk vanop mijn domein tot aan het grijze bakje zal leggen.
De kabel die binnen komt in mijn berging komt vanuit de grond, dus deze ligt wel degelijk ondergronds.
In het grijze bakje aan de straat zit de kabel niet, enkel die van de buurman zit daar in.
Nu ik heb in ieder geval nogmaal gebeld met de helpdesk en daar bevestigen ze dat Telenet dit stuk van mijn voortuin tot aan het bakje zal leggen.
Ik laat nog wel weten of de aansluiting gelukt is.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zoals het eruitziet is het inderdaad goed.
Voor een klant moest er eens een luchtleiding gelegd worden die over de straat loopt. Volgens Telenet moeten we daarvoor de kabel leggen tot de hoek/kant van het dak van het (plat) gebouw en gingen zij zelf de kabel aansluiten van de verlichtingspaal aan de overkant van de straat tot en met het gebouw.
Voor een klant moest er eens een luchtleiding gelegd worden die over de straat loopt. Volgens Telenet moeten we daarvoor de kabel leggen tot de hoek/kant van het dak van het (plat) gebouw en gingen zij zelf de kabel aansluiten van de verlichtingspaal aan de overkant van de straat tot en met het gebouw.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
Dus hij ligt er vandaag de dag nog niet... dat stukje op je foto is waardeloos als je het mij vraagt.MabadosS schreef:(Lag er wel, maar was halverwege doorgeknipt door één of andere pipo)
Je moet een kabel uit EEN (1) stuk hebben van binnen tot aan je paddestoel !MabadosS schreef:Het is ook ongeveer 3 m extra kabel die er ligt.
Maar die is ergens doorgeknipt ? Je zal deze dus moeten vervangen uit één nieuw stuk tot op de scheidingslijn en zorgen dat je daar nog genoeg overschot hebt zodat TN verder op de publieke weg tot aan het bakje geraakt (TN zal dus op de scheidingslijn gaat zoeken naar jou ondergrondse buis en de kabel hieruit verder trekken naar het bakje - en dus niet er een stuk aanzetten). Gewoon een stuk kabel op de grond leggen zal niet voldoende zijn.MabadosS schreef:De kabel die binnen komt in mijn berging komt vanuit de grond, dus deze ligt wel degelijk ondergronds.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
r2504, ge ziet toch dat dit nieuwe kabel is die daar ligt.
TS zegt toch dat de doorgeknipte kabel vervangen is.
En natuurlijk is dat stukske lang genoeg om tot binnen dat bakske te brengen.
Edit:
Wel zou ik het uiteinde van de coax tijdelijk met een zelfvulcaniserende tape beschermd hebben tegen indringend vocht...
TS zegt toch dat de doorgeknipte kabel vervangen is.
En natuurlijk is dat stukske lang genoeg om tot binnen dat bakske te brengen.
Edit:
Wel zou ik het uiteinde van de coax tijdelijk met een zelfvulcaniserende tape beschermd hebben tegen indringend vocht...
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 22 dec 2011, 11:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Contacteer:
MabadosS schreef:Beste R2504,
-
- Deel van't meubilair
Sorry... ik had het eigenlijk niet gezien... ik had de indruk dat het gewoon een stukje kabel was dat los op de grond lag.eternum schreef:r2504, ge ziet toch dat dit nieuwe kabel is die daar ligt.
My mistake dus... bij het beter bekijken van de foto zie ik nu inderdaad dat er tegels weg zijn en de kabel uit een buis komt.
Dit is dus inderdaad prima... Telenet zal dit inderdaad verder aansluiten op het bakje.
-
- Member
- Contacteer:
Zoals beloofd een update.
We hebben televisie en internet, het liep enkel niet zoals gepland.
Telenet technieker was stipt op tijd, tot 3 x toe kregen we een automatisch bericht van Telenet (2 dagen op voorhand, dag op voorhand en dag zelf).
Al snel sloeg de vreugde om in donderwolken, want zoals al door velen aangehaald gaat het hier om openbare werken.
Telenet doet dit wel, maar moeten dat speciaal aanvragen, bla bla bla.
Dus voor de tweede maal sorry, maar we moeten een nieuwe afspraak maken.
Gelukkig is mijn vrouw niet op haar mond gevallen en heeft ze zich serieus boos gemaakt, temeer omdat ik tot twee maal toe naar de helpdesk belde en telkens vermeld heb dat die kabel dus nog naar dat grijze bakje moet gelegd worden door Telenet.
De ijzig kalme en steeds vriendelijk blijvende technieker heeft dan op onze vraag z'n overste gebeld, met de vraag of hij ons tijdelijk mag aansluiten bovengronds aangezien dat bakje slechts 30 cm verder stond.
Dat mocht en zo zijn we nu toch aangesloten.
We moeten enkel nu een nieuwe afspraak maken om de kabel ondergonds te laten leggen door Telenet, maar we zijn nu wel geholpen.
Dit leert mij 2 dingen:
1) De helpdesk van Telenet is totaal incompetent.
2) Wie z'n mond durft open doen krijgt meer gedaan dan iemand die gewoon zwijgt en aanvaardt.
Wel een pluim voor de technieker die onder deze moeilijke omstandigheden puik werk leverde!
We hebben televisie en internet, het liep enkel niet zoals gepland.
Telenet technieker was stipt op tijd, tot 3 x toe kregen we een automatisch bericht van Telenet (2 dagen op voorhand, dag op voorhand en dag zelf).
Al snel sloeg de vreugde om in donderwolken, want zoals al door velen aangehaald gaat het hier om openbare werken.
Dus voor de tweede maal sorry, maar we moeten een nieuwe afspraak maken.
Gelukkig is mijn vrouw niet op haar mond gevallen en heeft ze zich serieus boos gemaakt, temeer omdat ik tot twee maal toe naar de helpdesk belde en telkens vermeld heb dat die kabel dus nog naar dat grijze bakje moet gelegd worden door Telenet.
De ijzig kalme en steeds vriendelijk blijvende technieker heeft dan op onze vraag z'n overste gebeld, met de vraag of hij ons tijdelijk mag aansluiten bovengronds aangezien dat bakje slechts 30 cm verder stond.
Dat mocht en zo zijn we nu toch aangesloten.
We moeten enkel nu een nieuwe afspraak maken om de kabel ondergonds te laten leggen door Telenet, maar we zijn nu wel geholpen.
Dit leert mij 2 dingen:
2) Wie z'n mond durft open doen krijgt meer gedaan dan iemand die gewoon zwijgt en aanvaardt.
Wel een pluim voor de technieker die onder deze moeilijke omstandigheden puik werk leverde!
-
- Deel van't meubilair
Dat was toch de reden dat deze technieker kwam ? Eigenlijk gewoon ronduit absurd... het gaat hier over minder dan één tegel.MabadosS schreef:Al snel sloeg de vreugde om in donderwolken, want zoals al door velen aangehaald gaat het hier om openbare werken.
Da's niets nieuws...MabadosS schreef:Dit leert mij 2 dingen:
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dien Technieker gaat nooit die 30 cm uitgraven. Pak een schup, steek dien tegel eruit, leg die kabel eronder en bel naar telenet dat het opgelost is..
Het is 1nen tegel hé mensen, niet heel het straat die opengebroken moet worden.
-
- Member
- Contacteer:
Zo dacht ik ook hoor, maar zo simpel is het niet.
Dit kabel moet onderaan in dat bakje komen. (80 cm diep).
Ze moeten dit dus uitgraven, ook voor die luttele 30 cm afstand.
Nu geen probleem, wij hebben internet en tv en Telenet komt nog eens terug. Is dat nu over een maand, een jaar, kan mij eigenlijk weinig schelen nu ik weer kan werken.
Dit kabel moet onderaan in dat bakje komen. (80 cm diep).
Ze moeten dit dus uitgraven, ook voor die luttele 30 cm afstand.
Nu geen probleem, wij hebben internet en tv en Telenet komt nog eens terug. Is dat nu over een maand, een jaar, kan mij eigenlijk weinig schelen nu ik weer kan werken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Tenzij daar elektriciteit ligt natuurlijk.iceke schreef:Pak een schup, steek dien tegel eruit, leg die kabel eronder en bel naar telenet dat het opgelost is..
Worst case scenario: MabadosS steekt zijn schuup door de buitenmantel van een elektriciteitskabel waardoor er een steekvlam ontstaat. Zijn armen en gezicht worden ernstig verbrand. Tot overmaat van ramp glijdt hij van het verschot over die plastieken PET-fles die daar ligt en valt met zijn hoofd op de tegel die hij had weggenomen. Er was op dat moment niemand anders in de buurt en bloedt dood.
Ga jij die verantwoordelijkheid op jou nemen iceke of AnD?
't Is vergezocht, maar die regels (klanten horen niet te graven op openbaar domein, ook al is het maar 10cm) zijn er voor een reden hé.
-
- Member
- Contacteer:
Ik maak geen probleem, dit komt van de Telenet installateur.AnD schreef:Wat is dan het probleem, jij doet bijna alsof je een tunnel moet graven naar de andere kant van de wereld ?
Van mij mocht hij gerust die kabel in het bakje steken, zeer graag zelfs, maar hij 'mocht' niet graven, ook niet voor die 30 cm.
Daarvoor moet Telenet opnieuw komen met een ander team en een aanvraag voor openbare werken.
Ik weet het, het is belachelijk, maar zo is het.
Maar zoals ik al eerder zei, ik heb internet en tv op dit moment dus deze discussie is eigenlijk afgerond.
Zal inderdaad een correcte analyse zijn.xayana schreef:Tenzij daar elektriciteit ligt natuurlijk.iceke schreef:Pak een schup, steek dien tegel eruit, leg die kabel eronder en bel naar telenet dat het opgelost is..
Worst case scenario: MabadosS steekt zijn schuup door de buitenmantel van een elektriciteitskabel waardoor er een steekvlam ontstaat. Zijn armen en gezicht worden ernstig verbrand. Tot overmaat van ramp glijdt hij van het verschot over die plastieken PET-fles die daar ligt en valt met zijn hoofd op de tegel die hij had weggenomen. Er was op dat moment niemand anders in de buurt en bloedt dood.
Ga jij die verantwoordelijkheid op jou nemen iceke of AnD?
't Is vergezocht, maar die regels (klanten horen niet te graven op openbaar domein, ook al is het maar 10cm) zijn er voor een reden hé.
- iceke
- Elite Poster
Kijk toch eerst eens naar die foto man, ge graaft een put op uwen eigen hof, steekt uw schup een beetje scheef op een halve meter diepte, et voila, je bent aan die paddestoel zijn benen aan't kietelen.
-
- Elite Poster
Dan moet hij wel een schup hebben hé ...
Dat is al een eerste "probleem", denk ik.
Nu zit men datzelfde hoopke grond tig keer op te scheppen en terug in de put te gooien.
Qua bezigheidstherapie kan dat tellen.
Afin, zelf zou ik toch ook een hand uitgestoken hebben.
Dat is al een eerste "probleem", denk ik.
Nu zit men datzelfde hoopke grond tig keer op te scheppen en terug in de put te gooien.
Qua bezigheidstherapie kan dat tellen.
Afin, zelf zou ik toch ook een hand uitgestoken hebben.
-
- Elite Poster
Allicht. Wat ook al eens kan helpen is:Goztow schreef:Misschien dat een briefke van 20 € wonderen had kunnen doen? Kweet nie...
- Filmke bekijken van Belgacom-papa ter inspiratie
- Vrouw/vriendin/dochterlief in "gepaste outfit" effe naar het te graven putteke laten komen kijken;
- Hupsakee: putteke gegraven.
-
- Deel van't meubilair
Regels zijn er inderdaad voor een reden, maar je moet ze in de juiste context plaatsen en niet gebruiken als excuus om te werken.xayana schreef:'t Is vergezocht, maar die regels (klanten horen niet te graven op openbaar domein, ook al is het maar 10cm) zijn er voor een reden hé.
Nu ja, typisch voor grote bedrijven... als iedereen zo moest werken zou er niets opgelost worden !
Misschien moeten we toch eens gaan denken aan onze competitiviteit.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Rond dat grijze bakje krioelt het van de kabels, en er is bvb ook een kans dat er onder dat troittoir ergens een glasvezel loopt. Je zal maar iets stukmaken, het gevolg is dan dat er -tig nieuwe users hier komen klagen dat hun internet eruit ligt of slecht werkt en roepen dat er één of andere onverantwoordelijke buur zelf is beginnen graven...
En dan heb ik het nog niet over eventuele 'ongelukken met lichamelijke gevolgen' zoals hierboven beschreven.
J.
En dan heb ik het nog niet over eventuele 'ongelukken met lichamelijke gevolgen' zoals hierboven beschreven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- iceke
- Elite Poster
Denk je nu echt dat die "onverantwoordelijke" buur met zijn schup ne kabel van 50 dik gaat doorsteken terwijl hij iets aan't doen is dat "niet mag" ? De kabels die doorgetrokken worden zijn meestal te zoeken bij de interim "nieuwe" Europeaan die voor een hongerloon heel het straat komt openleggen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Sommige weten niet over wat ze babbelen, wie gaat er nu met een schup/schop een kabel doorsteken of beschadigen zodat er een steekvlam gaat uitkomen of een glasvezel beschadigen... dan ben je toch iemand die niet weet van aanpakken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik heb hier, met toelating, een deel graafwerken naast de weg gedaan en die glasvezel van Belgacom die hier langsloopt kan een ernstige beschadiging oplopen van mijn schup. Ik weet waar ik het over heb.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
AnD, iceke en r2504: ik heb er geen problemen mee dat jullie dat zouden doen, da's tenslotte jullie verantwoordelijkheid en jullie zullen wel oud genoeg zijn.
Maar ik zou jullie schuldgevoel niet willen overnemen mocht er toch iets verschrikkelijks gebeuren omdat jullie die ene persoon, die het niet meer kan navertellen vertelden, dat het allemaal wel zo erg niet is.
Maar ik zou jullie schuldgevoel niet willen overnemen mocht er toch iets verschrikkelijks gebeuren omdat jullie die ene persoon, die het niet meer kan navertellen vertelden, dat het allemaal wel zo erg niet is.
-
- Deel van't meubilair
Het gaat het hem er ook niet over dat de persoon dit zelf moet doen... maar als er reeds een technieker ter plaatse is geweest (welke het niet wou aansluiten) en de persoon op zich daarna nog eens explicitiet contact opneemt met TN om te vertellen dat er iemand moet langskomen om z'n aansluiting op het grijze bakje te doen... dan kan er bij mij absoluut niet in dat er nogmaals iemand langskomt van TN om te vertellen dat hij dat stukje ook niet mag doen.xayana schreef:AnD, iceke en r2504: ik heb er geen problemen mee dat jullie dat zouden doen, da's tenslotte jullie verantwoordelijkheid
Dit doet me echt denken aan de reinste bureacratie en putje graven, putje dichtdoen mopjes die je zeker wel kent.
Volgens mij moet je je klanten dan enorm bedriegen met veel te hoge prijzen om onder die omstandigheden nog winst te maken !