installatie fibernet XL

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,vandaag zijn ze dus fibernet XL komen installeren met een nieuwe draadloze modem...

het gekke is ....
ik, kan perfect draadloos surfen,maar via de lanpoorten van de modem/router niet
eenders welke pc dat ik aansluit,geraakt niet op internet.

ik heb al naar de technische dienst gebeld...daar krijg ik het antwoord 2 maal dat dit komt omdat er iets misgelopen is bij de doorstroming,en dat daardoor de dns niet werkt...
en dit kan een week duren voor dit opgelost is(dossier)
ik vind het echt schandalig:

ik moet naar een 070 nummer bellen aan 30 cent per minuut en hang daar al 30 minuten aan de lijn(kosten 9 euro)
ik betaal 70 euro per maand voor fibernet en kan er de eerste week al geen deftig gebruik van maken...dus(en betaal er wel voor)

Kan er niemand van de telenet medewerkers dit eens opvolgen?
altijd dossierkes aanmaken.... daar blijft het steeds bij

bedankt
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

vind het maar een bizare verklaring van Telenet...
Maar als het echt aan de DNS ligt (kan je een IP pingen als je wired surft?), vul die dan gewoon zelf in op uw PC (eventueel die van google of opendns).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het lijkt mij ook bizar dat wireless en wired clients andere configuraties zouden krijgen.

Ik zou eens controleren of het lampje brand op je ethernetpoortje dat je aansluit (fysieke link okof niet), en welk IP-adres en settings je krijgt (ipconfig /all op je PC). Dit laatste kan je ook eens doen voor je wireless client.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

ChelloExtremer schreef:vind het maar een bizare verklaring van Telenet...
Maar als het echt aan de DNS ligt (kan je een IP pingen als je wired surft?), vul die dan gewoon zelf in op uw PC (eventueel die van google of opendns).

ik krijg een ip adres van telenet(intern) vermits het een modem met router is..
maar ik kan met geen enkele pc bedraad surfen,alles al geprobeerd... ook al andere netwerkkabels....
het is echt iets met de modem...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Post even de gegevens die ik vroeg...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

EDIT: Soms maak ik het gewoon moeilijker dan het is lol. Zo kan het eenvoudiger:

Om DNS te testen, probeer eens bedraad te surfen naar http://98.137.149.56/ (yahoo.com homepage). Als dat niet werkt, is DNS niet het probleem. Doe dan eens wat r2504 vroeg:
open eens een cmd-line box (Vista/7: Start -> tip 'cmd' in de seach box, Pre-Vista: Start -> Run -> tip 'cmd').
tip dan 'ipconfig /all' en enter in de cmd-line box. c/p output hier. Zowel wired als wireless indien mogelijk.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Of het flushen vd DNS kan soms ook wonderen doen...
In cmd typ je: “ipconfig /flushdns”
anders eens op de pc zelf een dns server instellen en kijk of je dan kan internetten.
Primary DNS: 8.8.8.8
second DNS : 208.67.220.220
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maar me weten helemaal niet of het aan DNS ligt... dat hij eerst z'n ipconfig gegevens post (als je hulp wil moet je ook wel luisteren)... dan moeten we hier niet nodeloos liggen gokken.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

dommelgebruiker schreef:Hallo,vandaag zijn ze dus fibernet XL komen installeren met een nieuwe draadloze modem...

het gekke is ....
ik, kan perfect draadloos surfen,maar via de lanpoorten van de modem/router niet
eenders welke pc dat ik aansluit,geraakt niet op internet.

bedankt
Mijn eerste gedachte die bij mij opkomt is: Staat je IPv4 voor je bekabelde LAN wel op automatisch IP adres verkrijgen? En anders moet je er maar een handmatige insteken bvb 192.168.0.50 Voor de laatste byte onder de 100 blijven want de home gateway deelt uit vanaf 192.168.0.101
Defalt gateway 192.168.0.1 en voor DNS de reeds aangegeven IP adressen
Het is misschien een domme opmerking maar je moet beginnen bij het begin en dat is je IP adres.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

dommelgebruiker,

heb je momenteel nog problemen met je verbindingen via kabels?
Als dat het geval is, kun je mij dan eens je klantennummer of adres doorsturen via PB?
Ik wil het graag verder nakijken voor jou.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”