Beste
Misschien kan iemand me helpen?
volgende apparatuur is aanwezig: vaste pc (win xp prof ), 2 notebooks (win 7 starter) en een laptop (windows xp prof ). een oude printer.
internet komt binnen via de belgacomlijn ( ook belgacom internet abonnement) via de philips modem (isdn en laatste firmware dateert van 2007, geen recente updates meer via belgacom website)
aansluiting op modem is als volgt:
vaste pc met kabel, op deze pc is printer aangesloten.
de andere 3 : draadloos.
probleem: vaak dat verbinding wegvalt op notebooks + laptops. reboot van alle apparaten helpt niet altijd. het is heel raar, dan werkt het wel normaal (zeker als ik het probleem nakijk en hier en daar de instellingen voor draadloos optimaliseer.
van alllerlei instellingen aangepast: bv veiligheid uit, dan proberen maar idem, enzovoort : besluit: telkens als ik voor eerste keer verbinding maak, gaat dat goed, maar als ik verbinding verbreek dan lukt het niet.
laatste keer heb ik instellingen aangepast : kanaalnr gewijzigd (om 11 gezet, met inSSIDer 2.0 gecontroleerd, op zich was er niet veel drukte, maar 1 extra netwerk gevonden, maar op 11 stond niets dus daarmee de keuze), G only, en wat instellingen bij de draadloze netwerkkaarten op de laptops namelijk : de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen uitgevinkt, en nog andere dingen ).
bij de grote laptop stond in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de draadl netwerkaart: een andere kanaalnr dan wat op modem stond ingesteld, maar heeft altijd gewerkt (kan dit?) maar heb het ook op 11 gezet.
heb de beveiliging van wpa naar wep 64 bit gezet.
alles uitgetest door verbinding te verbreken, opnieuw verbinding maken, laptops herstarten, verbinding was automatisch in orde, nogmaals verbreken, dan weer allen verbinden, en ja, ging uitstekend.
dus ik dacht dat is opgelost, maar dan laten ze weten na enkele dagen dat internet weer wegvalt (dus draadloze verbinding weer wegvalt).
Ik ga ervanuit dat het de philips is die dat niet (meer ) aankan.
Ik dacht dat beste oplossing zal zijn,: een router op aansluiten, , waarom beste oplossing, dus waarom niet modem vervangen met nieuwe, wel is isdn, twee: wie weet is de signaalsterkte minder van die nieuwe modem (nieuwe modem bij belgacom halen). en zal dan voor niets geld kosten (99euro?)
router is goedkoper, had gedacht de recente (N technologie), de twee minilapops ondersteunen dat wel, maar de andere laptop heeft dat niet (G snelheid).
maar zal door de G snelheid van de laptop de N router nog beter kwaliteit kunnen geven voor elke laptop vooral voor een stevige continue verbinding en misschien ook meer balkjes (signaalsterkte)?
Viel me dus op dat er niet veel balkjes zijn, maar na de instellingen die ik heb gedaan, waren er meer, maar ik denk dat de balkjes vaak van waarde wisselen ... .
Dus ja, wat raden jullie aan? zeker als je weet dat in de toekomst een APPLE laptop bij het netwerk zal toegevoegd worden?
netwerk instellen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Niet alles gelezen, maar het komt me bekend voor, aangezien ik ook de Philips modem heb:
Deze ondersteunt slechts 4 aangesloten toestellen (gsm's op Wifi tellen ook mee, net als mediastreamers, xboxen en alles wat aangesloten is).
Is niet echt eenvoudig (meer) op te lossen, de hardware is gewoon niet krachtig genoeg.
Deze ondersteunt slechts 4 aangesloten toestellen (gsm's op Wifi tellen ook mee, net als mediastreamers, xboxen en alles wat aangesloten is).
Is niet echt eenvoudig (meer) op te lossen, de hardware is gewoon niet krachtig genoeg.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
als het maar 4 zijn dan zijn er 3 laptops en 1 vaste pc.
ook belgacom tv? dat moet ik dan eens nazien. en ook of ze andere apparaten hebben aangesloten zoals wii enzo, hmmm.
dus volgens jou als ik al de laptops met kabel verbind, dat ook een probleem gaat zijn?
hmm, waarom zeggen ze daar niets over dat de philips maar 4 aankan? of is dat terug te vinden in de gebruiksaanwijzingen? hmmm
dus een nieuwe router is toch voldoende? en philips als modem gebruiken, dan denkt de philips dat er maar 1 apparaat aangesloten is, of zal dat ook niet helpen??
ook belgacom tv? dat moet ik dan eens nazien. en ook of ze andere apparaten hebben aangesloten zoals wii enzo, hmmm.
dus volgens jou als ik al de laptops met kabel verbind, dat ook een probleem gaat zijn?
hmm, waarom zeggen ze daar niets over dat de philips maar 4 aankan? of is dat terug te vinden in de gebruiksaanwijzingen? hmmm
dus een nieuwe router is toch voldoende? en philips als modem gebruiken, dan denkt de philips dat er maar 1 apparaat aangesloten is, of zal dat ook niet helpen??
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
ze hebben meegedeeld dat er een playstation al lange tijd niet meer gewerkt heeft, dus het zal wel met het aantal apparaten te maken hebben, en hebben geen gsm's in gebruik voor maar ik had laatst de gsm ingesteld voor email, misschien dat deze nog altijd verbinding heeft?hmmmm
anyway, bedankt voor de mededeling, het zal dan een nieuwe router worden
anyway, bedankt voor de mededeling, het zal dan een nieuwe router worden