Pagina 1 van 1

Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 08 dec 2011, 13:01
door convict2011

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 11312 kbps    860 kbps 
payload:              9064 kbps    552 kbps 
max line:             20116 kbps 
max payload:          16232 kbps 
bands used:           1             1
bandplan:             8D
training:             16.6 dB 
loop length:          97 m 
near end:             531 m 
far end:              165 m 
avg. length:          264 m 
snr margin:           15.5 dB 
attenuation:          3.4 dB 
avg. margin:          16.4 dB 
avg. snr:             34.7 dB 
forecast max line:    74700 kbps 
forecast max payload: 60590 kbps 
Bij scarlet chat wouden ze mij overtuigen dat ik NIET op een repairprofiel zit!! Maar de cijfers spreken toch voor zich. Ze draaien gwn rond de pot volgens mij.

Kzit al ondertussen een maand op deze profiel (9/0,5). Ervoor zat ik op een 20/2 profiel
Vorig week is er een technieker langsgekomen om de bekabeling te controleren maar deze bleek goed te zijn en ook de lijnwaardes waren perfect.
Volgens hem lag de probleem bij Belgacom en de ROP. Hij zou men dossier doorgeven aan BGC

Vraagje: hoelang duurt het vooraleer Belgacom me gaat contacteren of een technieker lang laat komen?
zijn mijn lijnwaardes dan zo slecht? Ben er zelf van overtuigd dat een 30mb profiel mogelijk is aangezien de ROP maar 400m ofz ver is.

Dank bij voorbaat

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 08 dec 2011, 13:11
door krisken
Dat hangt er vanaf hoe snel scarlet is. Mijn tip : elke dag bellen voor een statusupdate :)

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 08 dec 2011, 19:07
door schneider
Als je wil kan ik jou lijn nog eens grondig controleren. bezorg me dan maar je gegevens via pm

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 08 dec 2011, 20:30
door convict2011
Hoe stuur ik een PM bij deze forum?
Denk niet dat het gaat aangezien ik zo weinig posts heb.

Edit:
Nevermind, PM send

ik apprecieer jullie hulp

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 12:45
door Argon
even een kort vraagje: zit ook bij scarlet en ook op een repairprofiel. Ik begon nochthans de eerste 2 uur na de installatie op een 20Mbit profiel...

Zijn de kabels eigenlijk wel juist aangesloten (voor alle zekerheid)?
http://img220.imageshack.us/img220/3691 ... 115031.jpg

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 14:45
door philippe_d
schneider schreef:Als je wil kan ik jou lijn nog eens grondig controleren. bezorg me dan maar je gegevens via pm

[Mod Edit]
Userbase verheugt zich over het feit dat een aantal Belgacom techniekers op het Forum aanwezig zijn, en in hun vrije tijd support geven aan medegebruikers. We zijn echter niet in de mogelijkheid om na te gaan of deze users wel degelijk bij of voor Belgacom werken. Het doorgeven van jouw persoonlijke gegevens via pm gebeurt dus volledig op eigen verantwoordelijkheid.

Belgacom's enige officiële vertegenwoordiger op het Forum is Eva_van_Belgacom

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 15:15
door schneider
philipe,

Even voor de info.
Ik ben Belgacom/Scarlet tehnieker en meer dan dat...
Convict zijn issues is reeds opgelost en is van zijn repairprofiel af nadat ik een carrierdata gedaan heb. Dit zou genoeg bewijs moeten zijn :P .
Ik ben meer een passieve forum gebruiker maar hier en daar wil ik graag een handje helpen.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 15:20
door xenne
wat houdt een carrierdata juist in, schneider ?

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 15:30
door MaartenH
Dank om het probleem van onze klant op te lossen. Hier bestaat nu echter geen documentatie van in onze systemen wat in de toekomst eventueel weer voor problemen kan zorgen.

Als er dus klanten zijn van Scarlet die:
- om één of andere reden via support niet verder geholpen worden
- hier niet door mezelve of CindyV worden aangesproken
- geen oplossing vinden met de hulp van mede forumgebruikers

Gelieve dan mezelf of CindyV te contacteren via PB en altijd voorzichtig te zijn wanneer je klantgegevens doorgeeft aan derden.

Het is niet dat ik de hulp van de vele techniekers en anderen die hier belangenloos onze klanten verder helpen niet waardeer maar wanneer er effectieve wijzigingen gebeuren aan de lijn of administratie dan dient dit bij ons in onze documentatie aangepast te worden.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 15:45
door schneider
Maarten,
Effectieve wijzigingen aan een (scarlet) lijn staat Belgacom niet toe normaal, dat soort dingen moeten altijd via Scarlet zelf gebeuren.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:09
door ubremoved_15739
Dit vind ik nu toch wel een rotopmerking van MaartenH.

Enerzijds geeft hij hier, in het Scarlet forum, op 9 december 2011 grif toe dat:
We lezen regelmatig de verhalen hier en vaak nemen we de opmerkingen die hier geplaatst worden ook mee. We reageren echter niet veel omdat support via dit forum eerder uitzondering dan regel moet blijven.
Bron.

Anderzijds maakt de TS hier, in het Scarlet forum, in deze thread op 8 december 2011 melding van een ernstig probleem dat reeds meer dan een maand aansleept. Doch MaartenH vindt het het blijkbaar niet de moeite om de TS zelf te contacteren. Het waarom staat hierboven.

En als iemand anders het probleem dan oplost, gaat MaartenH eens even op zijn strepen staan.
Wat voor een rothouding is dat!
Nee, hier heb ik geen begrip voor.


Uiteraard heb ik wel begrip voor de opmerking dat het doorgeven van persoonlijke gegevens ernstige risico's kan inhouden.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:30
door rolandvc
Ik kan verzekeren dat schneider een betrouwbare user is. Ik ben zelf bij een probleem met mijn Scarletprofiel uitstekend door hem geholpen.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:41
door technieker
hmm, als we al niet meer mogen helpen dan is het al ver gekomen. Als iemand vraagt om te pm'nen dan zal die persoon dat niet zomaar vragen. Hij doet dat alleen maar om te helpen.

Julie zouden dankbaar moeten zijn dat wij problemen onbetaald proberen op te lossen.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:44
door Lord Utopia
Het gaat hem om de risico's van het versturen van je privé info naar mensen die je niet kent. Een telefoonnummer versturen is al genoeg om telefoonspam te ontvangen. Ik kan hier morgen mij ook registeren en vragen naar allerhande info en vragen naar je paswoord. Uiteindelijk ga je er wel vanuit dat de persoon waarmee je converseert, betrouwbaar is, dus een paswoord geven lijkt geen groot probleem (ik vind het geven van een login naam even gevaarlijk als het geven van een paswoord). Tot de problemen beginnen natuurlijk.

Iedereen moet hier iedereen dankbaar zijn. Want uiteindelijk zitten hier mensen van alle strekkingen, technieker of geen technieker, vragende of gevende partij (of allebei).

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:44
door ubremoved_15739
@ technieker
En niet te vergeten ook snel en accuraat blijkbaar.

Dit in tegenstelling tot Scarlet die blijkbaar liever de kat uit de boom kijkt.

@ Lord Utopia
Een paswoord hoef je niet te geven voor VDSL.
Het telefoonnummer van de aansluiting is voldoende.
Iemand die geen technieker is kan hiermee, mijn inziens, verder niets aanvangen (of misbruiken).
Telefoonnummers vindt men uiteraard voldoende en veel gemakkelijker op 1207, 1299 en dergelijke.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 16:55
door schneider
Argon schreef:even een kort vraagje: zit ook bij scarlet en ook op een repairprofiel. Ik begon nochthans de eerste 2 uur na de installatie op een 20Mbit profiel...

Zijn de kabels eigenlijk wel juist aangesloten (voor alle zekerheid)?
http://img220.imageshack.us/img220/3691 ... 115031.jpg
Ja, deze zijn goed aangesloten.(op paar 2) . Staat je modem ook rechtreeks op de intro?
Mss ook best even vdsltool erop los gooien en hier posten.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:00
door krisken
Als technieker heb ik hier al veel usernames en wachtwoorden mogen ontvangen hoor, alsook adressen en telefoonnummers.
Kan wel een paar dingen bedenken wat ik kan doen :)

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:12
door Goztow
Ik denk dat we allen dankbaar zijn voor de goede support van officiële en officieuze kanalen. Maar inderdaad: er zijn altijd bepaalde risico's op misbruik. Voor de rest werkt het o.b.v. al dan niet vertrouwen.

En dan nu back on topic?!

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:17
door philippe_d
Mijn opmerking over het verschaffen van persoonlijke info heeft blijkbaar enkele reacties veroorzaakt ...

Nogmaals, wij zijn ten zeerste verheugd dat hier zoveel techniekers (van verschillende ISP's) belangeloos en onbetaald support geven. En dat willen we natuurlijk zo houden. Mijn opmerking was dan ook absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar meer algemeen dat Userbase de privacy/anonimiteit van alle users respecteert, en dus geen controle kan doen wie wel of niet bij welke ISP werkt.

Af en toe willen we onze gebruikers eraan herinneren dat het geven van persoonlijke info op eigen risico is.
De post van schneider was gewoon weer eens een aanleiding om deze boodschap te herhalen ...

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:22
door krisken
Overigens kan ik bevestigen dat Schneider een BGC technicus is.
Geverifieerd op basis van PER id en naam.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 12 dec 2011, 17:44
door schneider
Alvast bedankt voor de feedback :wink:

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 13 dec 2011, 08:49
door MaartenH
eternum schreef:Dit vind ik nu toch wel een rotopmerking van MaartenH.

Enerzijds geeft hij hier, in het Scarlet forum, op 9 december 2011 grif toe dat:
We lezen regelmatig de verhalen hier en vaak nemen we de opmerkingen die hier geplaatst worden ook mee. We reageren echter niet veel omdat support via dit forum eerder uitzondering dan regel moet blijven.
Bron.

Anderzijds maakt de TS hier, in het Scarlet forum, in deze thread op 8 december 2011 melding van een ernstig probleem dat reeds meer dan een maand aansleept. Doch MaartenH vindt het het blijkbaar niet de moeite om de TS zelf te contacteren. Het waarom staat hierboven.
Ik probeer wekelijks de problemen die hier aangemeld worden op te volgen, dat lukt niet altijd maar we doen ons best.

Dit specifiek probleem, hier aangemeld op donderdag 8 december, is door heel wat werk op vrijdag, niet opgevolgd geweest. In werkdagen zou het dus nog altijd redelijk zijn geweest moest ik ergens begin deze week contact genomen hebben met de TS.

Daarom moet support via dit forum een uitzondering blijven. Ik wil vooral geen verwachting creëren dat een topic hier plaatsen garantie is tot een snelle en gewenste oplossing voor problemen. Soms is alles namelijk niet zo simpel als men zou verwachten.

Re: Scarlet repairprofiel?!?

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:16
door convict2011
Schneider is inderdaad LEGIT!!

nogmaals bedankt makker

nog een vraagje: dit zijn mijn nieuwe lijnwaardes, kom ik niet in aanmerking voor een snelheidsverhoging?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
						download	upload
Line: 					20056 kbps	2040 kbps
Modem max: 				37828 kbps	n/a
Calculated max: 		31058 kbps 	6507 kbps
Profile: 				8d
Estimated line length: 	290 m
Training margin: 		14.3 dB
Attenuation: 			6.8 dB