Scarlet repairprofiel?!?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 11312 kbps    860 kbps 
payload:              9064 kbps    552 kbps 
max line:             20116 kbps 
max payload:          16232 kbps 
bands used:           1             1
bandplan:             8D
training:             16.6 dB 
loop length:          97 m 
near end:             531 m 
far end:              165 m 
avg. length:          264 m 
snr margin:           15.5 dB 
attenuation:          3.4 dB 
avg. margin:          16.4 dB 
avg. snr:             34.7 dB 
forecast max line:    74700 kbps 
forecast max payload: 60590 kbps 
Bij scarlet chat wouden ze mij overtuigen dat ik NIET op een repairprofiel zit!! Maar de cijfers spreken toch voor zich. Ze draaien gwn rond de pot volgens mij.

Kzit al ondertussen een maand op deze profiel (9/0,5). Ervoor zat ik op een 20/2 profiel
Vorig week is er een technieker langsgekomen om de bekabeling te controleren maar deze bleek goed te zijn en ook de lijnwaardes waren perfect.
Volgens hem lag de probleem bij Belgacom en de ROP. Hij zou men dossier doorgeven aan BGC

Vraagje: hoelang duurt het vooraleer Belgacom me gaat contacteren of een technieker lang laat komen?
zijn mijn lijnwaardes dan zo slecht? Ben er zelf van overtuigd dat een 30mb profiel mogelijk is aangezien de ROP maar 400m ofz ver is.

Dank bij voorbaat
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat hangt er vanaf hoe snel scarlet is. Mijn tip : elke dag bellen voor een statusupdate :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Als je wil kan ik jou lijn nog eens grondig controleren. bezorg me dan maar je gegevens via pm
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe stuur ik een PM bij deze forum?
Denk niet dat het gaat aangezien ik zo weinig posts heb.

Edit:
Nevermind, PM send

ik apprecieer jullie hulp
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

even een kort vraagje: zit ook bij scarlet en ook op een repairprofiel. Ik begon nochthans de eerste 2 uur na de installatie op een 20Mbit profiel...

Zijn de kabels eigenlijk wel juist aangesloten (voor alle zekerheid)?
http://img220.imageshack.us/img220/3691 ... 115031.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

schneider schreef:Als je wil kan ik jou lijn nog eens grondig controleren. bezorg me dan maar je gegevens via pm

[Mod Edit]
Userbase verheugt zich over het feit dat een aantal Belgacom techniekers op het Forum aanwezig zijn, en in hun vrije tijd support geven aan medegebruikers. We zijn echter niet in de mogelijkheid om na te gaan of deze users wel degelijk bij of voor Belgacom werken. Het doorgeven van jouw persoonlijke gegevens via pm gebeurt dus volledig op eigen verantwoordelijkheid.

Belgacom's enige officiële vertegenwoordiger op het Forum is Eva_van_Belgacom
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

philipe,

Even voor de info.
Ik ben Belgacom/Scarlet tehnieker en meer dan dat...
Convict zijn issues is reeds opgelost en is van zijn repairprofiel af nadat ik een carrierdata gedaan heb. Dit zou genoeg bewijs moeten zijn :P .
Ik ben meer een passieve forum gebruiker maar hier en daar wil ik graag een handje helpen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat houdt een carrierdata juist in, schneider ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Dank om het probleem van onze klant op te lossen. Hier bestaat nu echter geen documentatie van in onze systemen wat in de toekomst eventueel weer voor problemen kan zorgen.

Als er dus klanten zijn van Scarlet die:
- om één of andere reden via support niet verder geholpen worden
- hier niet door mezelve of CindyV worden aangesproken
- geen oplossing vinden met de hulp van mede forumgebruikers

Gelieve dan mezelf of CindyV te contacteren via PB en altijd voorzichtig te zijn wanneer je klantgegevens doorgeeft aan derden.

Het is niet dat ik de hulp van de vele techniekers en anderen die hier belangenloos onze klanten verder helpen niet waardeer maar wanneer er effectieve wijzigingen gebeuren aan de lijn of administratie dan dient dit bij ons in onze documentatie aangepast te worden.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Maarten,
Effectieve wijzigingen aan een (scarlet) lijn staat Belgacom niet toe normaal, dat soort dingen moeten altijd via Scarlet zelf gebeuren.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dit vind ik nu toch wel een rotopmerking van MaartenH.

Enerzijds geeft hij hier, in het Scarlet forum, op 9 december 2011 grif toe dat:
We lezen regelmatig de verhalen hier en vaak nemen we de opmerkingen die hier geplaatst worden ook mee. We reageren echter niet veel omdat support via dit forum eerder uitzondering dan regel moet blijven.
Bron.

Anderzijds maakt de TS hier, in het Scarlet forum, in deze thread op 8 december 2011 melding van een ernstig probleem dat reeds meer dan een maand aansleept. Doch MaartenH vindt het het blijkbaar niet de moeite om de TS zelf te contacteren. Het waarom staat hierboven.

En als iemand anders het probleem dan oplost, gaat MaartenH eens even op zijn strepen staan.
Wat voor een rothouding is dat!
Nee, hier heb ik geen begrip voor.


Uiteraard heb ik wel begrip voor de opmerking dat het doorgeven van persoonlijke gegevens ernstige risico's kan inhouden.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik kan verzekeren dat schneider een betrouwbare user is. Ik ben zelf bij een probleem met mijn Scarletprofiel uitstekend door hem geholpen.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

hmm, als we al niet meer mogen helpen dan is het al ver gekomen. Als iemand vraagt om te pm'nen dan zal die persoon dat niet zomaar vragen. Hij doet dat alleen maar om te helpen.

Julie zouden dankbaar moeten zijn dat wij problemen onbetaald proberen op te lossen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het gaat hem om de risico's van het versturen van je privé info naar mensen die je niet kent. Een telefoonnummer versturen is al genoeg om telefoonspam te ontvangen. Ik kan hier morgen mij ook registeren en vragen naar allerhande info en vragen naar je paswoord. Uiteindelijk ga je er wel vanuit dat de persoon waarmee je converseert, betrouwbaar is, dus een paswoord geven lijkt geen groot probleem (ik vind het geven van een login naam even gevaarlijk als het geven van een paswoord). Tot de problemen beginnen natuurlijk.

Iedereen moet hier iedereen dankbaar zijn. Want uiteindelijk zitten hier mensen van alle strekkingen, technieker of geen technieker, vragende of gevende partij (of allebei).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ technieker
En niet te vergeten ook snel en accuraat blijkbaar.

Dit in tegenstelling tot Scarlet die blijkbaar liever de kat uit de boom kijkt.

@ Lord Utopia
Een paswoord hoef je niet te geven voor VDSL.
Het telefoonnummer van de aansluiting is voldoende.
Iemand die geen technieker is kan hiermee, mijn inziens, verder niets aanvangen (of misbruiken).
Telefoonnummers vindt men uiteraard voldoende en veel gemakkelijker op 1207, 1299 en dergelijke.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 12 dec 2011, 16:57, in totaal 1 gewijzigd.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Argon schreef:even een kort vraagje: zit ook bij scarlet en ook op een repairprofiel. Ik begon nochthans de eerste 2 uur na de installatie op een 20Mbit profiel...

Zijn de kabels eigenlijk wel juist aangesloten (voor alle zekerheid)?
http://img220.imageshack.us/img220/3691 ... 115031.jpg
Ja, deze zijn goed aangesloten.(op paar 2) . Staat je modem ook rechtreeks op de intro?
Mss ook best even vdsltool erop los gooien en hier posten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als technieker heb ik hier al veel usernames en wachtwoorden mogen ontvangen hoor, alsook adressen en telefoonnummers.
Kan wel een paar dingen bedenken wat ik kan doen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat we allen dankbaar zijn voor de goede support van officiële en officieuze kanalen. Maar inderdaad: er zijn altijd bepaalde risico's op misbruik. Voor de rest werkt het o.b.v. al dan niet vertrouwen.

En dan nu back on topic?!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Mijn opmerking over het verschaffen van persoonlijke info heeft blijkbaar enkele reacties veroorzaakt ...

Nogmaals, wij zijn ten zeerste verheugd dat hier zoveel techniekers (van verschillende ISP's) belangeloos en onbetaald support geven. En dat willen we natuurlijk zo houden. Mijn opmerking was dan ook absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar meer algemeen dat Userbase de privacy/anonimiteit van alle users respecteert, en dus geen controle kan doen wie wel of niet bij welke ISP werkt.

Af en toe willen we onze gebruikers eraan herinneren dat het geven van persoonlijke info op eigen risico is.
De post van schneider was gewoon weer eens een aanleiding om deze boodschap te herhalen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Overigens kan ik bevestigen dat Schneider een BGC technicus is.
Geverifieerd op basis van PER id en naam.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Alvast bedankt voor de feedback :wink:
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

eternum schreef:Dit vind ik nu toch wel een rotopmerking van MaartenH.

Enerzijds geeft hij hier, in het Scarlet forum, op 9 december 2011 grif toe dat:
We lezen regelmatig de verhalen hier en vaak nemen we de opmerkingen die hier geplaatst worden ook mee. We reageren echter niet veel omdat support via dit forum eerder uitzondering dan regel moet blijven.
Bron.

Anderzijds maakt de TS hier, in het Scarlet forum, in deze thread op 8 december 2011 melding van een ernstig probleem dat reeds meer dan een maand aansleept. Doch MaartenH vindt het het blijkbaar niet de moeite om de TS zelf te contacteren. Het waarom staat hierboven.
Ik probeer wekelijks de problemen die hier aangemeld worden op te volgen, dat lukt niet altijd maar we doen ons best.

Dit specifiek probleem, hier aangemeld op donderdag 8 december, is door heel wat werk op vrijdag, niet opgevolgd geweest. In werkdagen zou het dus nog altijd redelijk zijn geweest moest ik ergens begin deze week contact genomen hebben met de TS.

Daarom moet support via dit forum een uitzondering blijven. Ik wil vooral geen verwachting creëren dat een topic hier plaatsen garantie is tot een snelle en gewenste oplossing voor problemen. Soms is alles namelijk niet zo simpel als men zou verwachten.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Schneider is inderdaad LEGIT!!

nogmaals bedankt makker

nog een vraagje: dit zijn mijn nieuwe lijnwaardes, kom ik niet in aanmerking voor een snelheidsverhoging?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
						download	upload
Line: 					20056 kbps	2040 kbps
Modem max: 				37828 kbps	n/a
Calculated max: 		31058 kbps 	6507 kbps
Profile: 				8d
Estimated line length: 	290 m
Training margin: 		14.3 dB
Attenuation: 			6.8 dB
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”