harddisk vervangen in Digicorder?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gert_63
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik heb een (niet-HD) Digicorder die ik gekocht heb en niet meer werkt. De decoder zelf werkt wel nog. Maar ik kan de toepassingen niet openen. In de Telenet shop zeggen ze mij dat de hardisk gewoon stuk is. Ik heb die eens opengedaan en dat blijkt om een standaard Harddisk te gaan. Heeft iemand een idee of je die gewoon kan vervangen door een andere harddisk zodat dat ding terug zou werken? Of gooi ik hem beter weg?

Alvast bedankt.

Gert
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je toepassingen niet meer werken is dit gewoon een kwestie van een volledig reset procedure te volgen (kan je hier wel ergens vinden op het forum).

Initeel kon je de HDD gewoon vervangen (zelfs door een grotere, echter max 500 GB)... echter tegenwoordig gaat dat niet meer dacht ik.
Gert_63
Starter Plus
Starter Plus

Een volledige reset hebben ze geprobeerd in de telenetshop en dat hielp niks.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mmm... ben je zeker dat het een volledige was... moest je je postcode ed. terug ingeven ? Was je al je opnames kwijt ?
Gert_63
Starter Plus
Starter Plus

Wel, ik kon niet eens zien of ik mijn opnames nog had omdat geen van de toepassingen nog werkte. Daarom dat ze zeiden in de Telenet winkel dat de interne harddisk waarschijnlijk stuk was.

Heeft er iemand ooit al die disk vervangen? Moet je er eerst iets opzetten of staat het operating system niet op de disk?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Volgens mij (ik kan het ook verkeerd voor hebben) staat het OS niet op de harde schijf, maar zit dat meestal in een chip.
Bij de meeste sat decoders is dat toch zo en daarom veronderstel ik dat het ook met een digicorder zo gaat zijn, want zoveel verschilt dat niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Moest het OS op de harde schijf staan zou je helemaal niks meer kunnen doen nu, daar de schijf stuk is. Ik zou het er toch eens op wagen :) de schijf vervangen en vervolgens een volledige reset. Er kan niet echt iets mis gaan. (en laat hier zeker weten of het gelukt is)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Er kan niet echt iets mis gaan.
Er kan heus wel wat mis gaan ! De decoder gaat je harde schijf namelijk locken waardoor ze onbruikbaar wordt in een PC !

Voor zover ik weet lukt het trouwens niet meer om je harde schijf te vervangen (vroeger ging het wel).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Als de digicorder de schijf niet kan gebruiken gaat hij ze ook niet locken normaal. Verder zijn er ook tools om een harde schijf te unlocken.
Dat het met de nieuwe generatie digicorders niet kan is mogelijk omdat ze die niet verkopen maar verhuren (uw bezit niet). Dit is een gekocht exemplaar, waardoor het misschien wel nog mogelijk is. Je kan dit pas weten door te testen.
Laatst gewijzigd door MClaeys 02 jan 2012, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Als de digicorder de schijf niet kan gebruiken haat hij ze ook niet locken normaal.
Als je me niet wil geloven zou ik zeggen probeer het eens...
MClaeys schreef:Verder zijn er ook tools om een harde schijf te unlocken.
... en veel succes met je tools !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil je best geloven, ik zeg dat je het pas zeker weet als je het test. Daar wij hier al jaren geen digitale tv meer hebben (wij kijken te weinig tv om zo een lelijke energieslurper in onze kast te zetten) kan ik het ook niet testen. Zit er in dit toestel Sata of IDE schijven? De huidige zijn Sata, de oude IDE normaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:ik zeg dat je het pas zeker weet als je het test
Er zijn reeds mensen die dit getest hebben... heb het ooit ergens gelezen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Heb op Google gelezen dat dat een fabel is dat dit niet werkt :) het werkt niet met alle harde schijven stond er wel bij. Was een topic op tik dacht ik. Nuja, als ge niet wilt gaan huren dan kunt ge het altijd eens proberen. Voor zover ik gelezen heb mag de schijf geen partities en zelfs geen bestandssysteem bevatten. Gewoon in schijfbeheer dus alle partities er af smijten en testen maar :banana: Het zijn trouwens IDE harde schijven in die bakken blijkbaar, die kunt ge hier en daar wel gratis krijgen van overschotjes of oude computers ;) dus sowizo no risk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De schijf mag inderdaad maar maximaal 500 GB zijn... maar verder is het geen fabel voor zover ik weet (feel free to test als je een HDD hebt die je mogelijks wil opofferen).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Harde schijven heb ik nog wel, een digicorder niet. En kzou het zelfs niet kunnen testen of het zou werken daar we geen digitale tv hebben hier :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Iedereen bij TN heeft digitale TV... het signaal zit namelijk steeds op de kabel (daarom dat je ook kan kijken via een TV met DVB-C tuner).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Geen Belgacom tv hier, geen kabel van Telenet, geen sateliet,... gewoon dvb-t :) Waarom betalen voor al die rommel als ge enkel naar Een en Canvas kijkt zo nu en dan? ;)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”