Motor verzekering

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben sterk aan het overwegen om een motor aan te schaffen (ze staan momenteel met hopen te koop), maar zou graag eens weten hoeveel mij dat "in grote lijnen" aan verzekering zou kosten. Ben ook van plan om binnenkort eens bij een verzekeraar binnen te stappen.

Tzou gaan om een type Kawasaki VN900 (custom)
Ik heb geen eigen auto, wel een bedrijfswagen.
Mijn leeftijd is 30 jaar.

Zijn er enige motorrijders op het forum?
Indien ja, kunnen jullie een bepaalde verzekeraar aanbevelen?

Zijn er nog andere bijkomende kosten?

Alvast bedankt,
tex
TomVH
Pro Member
Pro Member

Als je ouder bent dan 24 kost de verzekering maar iets van een 250 EUR geloof ik. Wel in combinatie met een auto dacht ik. Ik heb een twee tal jaar geleden ook een moto aangekocht (pertotal) en zelf opgeknapt. Ik heb alles verkocht omdat het te duur was (kostprijs verzekering < 24j = 600 EUR). Verzekering, benzine, kledij, banden, ketting,.... En dan voor die weinige uren echt plezier dat je er maar aan hebt. Altijd die kleren aan en uit doen pffff. Geef mij maar een oude crossmotor en een braak liggend stuk land. Iedereen zijn mening natuurlijk hé.

Als je alles zelf doet valt het nog wel mee maar voor mij is het te duur voor wat je er voor krijgt.

Hopelijk heb je er iets aan.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hou er ook rekening mee dat je quasi alles aan je moto (gedeeltelijk) kan aftrekken van de belastingen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

@TS :

Wanneer je geen wagen op jou naam verzekerd hebt ga je voor >25j rond de 450 a 600 € zitten daar de verzekering dit aanschouwd als hoofdvoertuig (je bedrijfswagen telt dus niet mits die verzekering door een ander is ) bij quasu alle maatschappijen

Als bijvoertuig zit ik nu , bij Touring verzekeringen , met pechverhelping etc incl aan 168 € voor een heel jaar motor , men wagen staat er dus ook

Vergeet ook je tax niet , dacht een 120 € te zijn voor jou motor
Maglor schreef:Hou er ook rekening mee dat je quasi alles aan je moto (gedeeltelijk) kan aftrekken van de belastingen.

Verklaar nader ;)
The eternal and true pessimist :D
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Inderdaad motor materiaal kan je 100% in brengen in uw belasting.
Kledij, helm etc.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member

Bedankt alvast voor de reacties.

Das wel veel geld als ge zelf geen wagen hebt :-(

Zou ik dat bijvoorbeeld niet op naam van mijn pa kunnen zetten (samen met zijn wagen) en dat ik daarmee dan zou kunnen rijden?
Ook al woon ik zelf niet meer in het ouderlijke huis.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Op iemand anders naam zetten, let er mee op. Wees eerlijk tegen je verzekering. Soms is het handig om naar een verzekeringsmakelaar te gaan, die je kan beste tarief geven tussen het hele resem verzekeringen

Ik zit op 280 euro per jaar aan verzekering, wel nog 2 wagens staan...
ByteMe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Tex,

Mijn bedrijfswagen zit bij AG Insurance en heb daar een grote korting gekregen voor de moto.
Ze vroegen wel attest van x aantal jaar schadevrij omdat we pas naar AG Insurance overgeschakeld waren op het werk.

Ga gewoon eens horen bij het kantoor van je bedrijf.

gr
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Bij sommige verzekeraars kijken ze ook naar het type motor / aantal pk's / ... om te bepalen hoe "gevaarlijk" een moto is en dat kan het bedrag beïnvloeden. Ik rijd bijvoorbeeld met een Honda ST1300, een zware machine qua vermogen waardoor hij onder een duurdere categorie valt maar sommige verzekeraars (in mijn geval KBC) classificeren die onder touringmoto's (wat het eigenlijk ook is) waardoor de prijs 4 à 500 euro scheelde.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dat klopt want met mijn Intruder 1800 , gelegenheidscruiser betaal ik dus inderdaad amper 168 € als tweede voertuig maar een kennis met een R6 bijna 400 € als tweede voertuig
The eternal and true pessimist :D
texarcanaa
Plus Member
Plus Member

Het is bij mij ook slechts de bedoeling om bij gelegenheid te rijden.

Ik ga het alvast bij mijn werkgever ook eens vragen of het mogelijk is om aan de bedrijfswagen te koppelen (heb een nieuwe sinds 3 weken).

Wat ik bedoelde met
"Zou ik dat bijvoorbeeld niet op naam van mijn pa kunnen zetten (samen met zijn wagen) en dat ik daarmee dan zou kunnen rijden?"

was om mij als bijkomende bestuurder op die verzekering te zetten, misschien dat dit kan.

In ieder geval al bedankt iedereen, ik weet nu waaraan ik mij ongeveer kan verwachten.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik dacht dat je onder hetzelfde dak diende te wonen om dit te kunnen doen.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Mijn motor is verzekerd bij http://www.alenusenpartners.be/kantoren.html.
Voor een 600cc kost het me 370 euro per jaar, en ze houden rekening met het feit dat mijn bedrijfswagen men primair vervoersmiddel is.
Zeer goede service & zaakhouder is zelf een motard geloof ik.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”