modem DC-227 en linksys wrt54g v3.1 instellingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Flameboii
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2011, 20:21

Ik zit sinds kort met dommel city lite connect en belgacom is woensdag 30/11 de belgacom lijn komen open zetten maar geen modem achter gelaten dus ging ik opzoek naar modem en die vond ik ook snel bij ons altijd handig familiestuk als ge iets nodig hebt.de pa :D anyway ik verkreeg daar de modem b-box2 wa bleek al snel ik ontbrak de goede kennis om hem in te stellen.eens wat te hebben gelezen hier en daar op forums bleek al snel dat ik vpi en vci moest aan passen en ook de protocols en ik heb heel die b-box 2 afgezocht en niks gevonden hoe ik dat kon veranderen dus ik nieuwe modem gaan halen.de DC 227 v2.01.0A omdat de protocol en atm er opstond leek me het ook logisch om die te nemen eens thuis bleek wederom dat ik niets afwist van modems nog het internet want net zoals bij de b-box2 vond ik weer niets over vpi vci of protocols enz instellingen daarmee als iemand zo vriendlijk wilt zijn mij te helpen. Alvast bedankt Gino

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien heb je hier iets aan :
http://tweakers.net/productreview/11220 ... modem.html

In het voorjaar zat ik nog bij dommel en gebruikte ik de combinatie DC-227 --- dlink 655 router.
Heb met behulp van bovenstaande link de DC227 als modem only ingesteld en heb dan mijn dommel gegevens in de dlink gezet ( bij je zal dat de wrt54g ziin )



cityconnect gebruikt Bridging (MER) protocol , dus zonder username of paswoord.
rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)



- Klik op setup en vink manual setup aan
- Selecteer dynamic IP-Address
Host naam = leeg
- Connection type = 1483 Bridged IP LLC
MTU=1492
VPI = 8
VCI = 35

Voor zover ik mij het herinner moet je zo tewerk gaan :

Probeer eerst te internetten via de dc227 ;
Ga vervolgens naar de webpagina van de modem (10.0.0.1), start de Wizard en kies hier voor
"Belgie Of een willekeurig land" en vervolgens voor "Manuele installatie" (ook al staat je provider in de lijst).

Dan zou je de dommelgegevens kunnen inbrengen :
Connection type = 1483 Bridged IP LLC ( kan een andere naam hebben in de dc 227 )
VPI = 8
VCI = 35

de DNS gegevens van Dommel kan je apart inbrengen .

opslaan en reboot .
Probeer te internetten , lukt dit dan kan je de modem only optie gebruiken ( zie link hierboven )
en de dommel gegevens inbrengen in de linksys .

De handleiding van DC227 is niet echt duidelijk , dus veel zoeken en proberen . Als je verkeerd zit de reset knop gebruiken
en terug opnieuw beginnen .
Flameboii
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2011, 20:21

Beste heyedp

Hartelijk dank voor de support
Ik heb het namelijk gevonden hoe ik dit moest doen (Via uw uitleg.)
Mijn Router was een ander iets maar ik zit in mijn begin jaar van Pc-Technicus
En dus mijn leerkracht heeft me hierbij geholpen
Modem is ingestelt met de instellingen die Heyedp gaf
Die voor mij ook correct werkte.
Router volgde automatisch erachter.
jristhebest
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2012, 15:26

Probeer al een paar uur mijn DC 227 sitecom aan de praat te krijgen met dommel.
Mijn vorige sitecom kreeg ik wel ana de praat maar door een gesmolten condensator was
de modem om zeep.

Heb dus geen backup kunnen pakken van mijn instellingen :-(.

De MTU kan ik wel nergens instellen op mijne DC 227 of zit die ergens helemaal verborgen?

Moet ik mijn statisch ip adres ingeven of is dit niet nodig?

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”