Overschakelen naar ander abbo

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kozzmic
Member
Member
Provider

Bestaande klanten krijgen geen promotie. Wel een gratis modem. Ik heb horen zeggen dat je met cityconnect plus ook gratis voip krijgt.

Alleen vind ik daar niets van weer op de site. en is €33.99/maand dan de volledige prijs incl raw copper?

Ik weet niet meer of ik nu raw copper heb, heb wel geen belgacom lijn, is dat dat?

Wat ik wel weet is dat ik teveel betaal :lol: 49.95 dus zoek een betere oplossing
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

nope, geen VOIP bij CityConnect Plus, enkel bij CityLine.
Bij CityConnect (Plus) heb je idd ook nog een belgacom telefoon abbo (classic line - 19eur) of raw copper (13.31eur) nodig.
Bij CityLine is raw copper inbegrepen. Dus als je geen bgc abbo nodig hebt is CityLine (28.95) + boostpack (9,99 - voor unl download) goedkoper dan CityConnect Plus (33.99) + bgc/rawcopper abbo (19/13.31) en je hebt er nog eens VOIP bij met gratis bellen nr vaste lijnen in BE/EU/etc.
kozzmic
Member
Member
Provider

Bedankt, heb daar overgekeken. Meteen 20€ goedkoper! En snellere download precies. Weet je misschien welke modem je er bij krijgt? Die fritzbox 5113?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Provider

yep, een avm/fritzbox 7113 die je normaal moet gebruiken voor hun VOIP.
maar als je geen gebruik wil maken van hun VOIP (ook al heb je CityLine) kan je ook een ander ADSL2+ modem gebruiken (als je er een vindt met Annex-M, kan upload zelfs tot 3mbps - ook bij CityLine) voor uw internet verbinding. En eigenlijk kan je de VOIP gegevens zelfs uit die fritzbox ontfutselen, en je dommel VOIP zelf instellen op whatever device/software je wil. Maar dat zal officieel wel niet mogen ;)

Let wel, snelheid hangt af van afstand tot centrale, niet tot ROP. Dus droom maar niet van 24/3mbps tenzij je in de centrale woont ;)

BTW, die boostpack van 9.99eur is enkel nodig als je van plan bent om meer dan 200gb down (en nacht traffiek telt maar voor de helft) te verbruiken (upload telt niet mee en is sowiezo unl.), anders kan je gewoon CityLine (28.95) nemen zonder boostpack. Als je nog goedkoper wil gaan kan je jaarlijks betalen (264.99/jaar - en boostpack is dan nog eens gratis), maar jah ... dat zou ik persoonlijk niet aanbevelen ;)
kozzmic
Member
Member
Provider

Mmh, heeft dat ding echt maar 1 ethernetpoort? :lol:

Ik heb nu een Siemens SX 762 (annex m dacht ik) dus kan ik eventueel switchen dan? Was een modem die ze ooitens zelf aanbevolen dus neem aan van wel.

Denk je dat ik hier mee snelheid bij kan kijgen? Heb nu deze data:

Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 12236 kbps (downstream) / 945 kbps (upstream)
Ruismarge: 13 dB (downstream) / 16.8 dB (upstream)
Lijndemping: 27 dB (downstream) / 12.4 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.3 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Downstream-snelheid: 9443 kbps
Upstream-snelheid: 945 kbps
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Provider

ja, maar een klein switchke kost nu ook echt niet veel als je meer LAN poorten wil.

Je kan voor CityLine perfect die Siemens SX 762 gebruiken - het internet zal gewoon werken (moet protocol gewoon op bridging/MER zetten i.plv. pppoe - zie cityconnect instellingen op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=23638 ). Als je VOIP ook aan de praat wil krijgen op een SX 762, zal je de VOIP gegevens uit die fritzbox moeten halen (er is hier ergens een topic over, maar kan het niet direct vinden). Dat is wel niet officieel, en zeker niet ondersteunt door dommel.
Maar je zal die fritzbox toch moeten aankopen denk ik hoor, ze gaan u niet op CityLine willen zetten zonder dat ze je die modem opsturen (50eur of 119eur - weet niet of bestaande klanten ook de korting krijgen).

Ik vermoed dat je nu netconnect ofzo hebt? Blijkbaar op ADSL2+.
CityLine is ook ADSL2+ ... alleen is het dommel's eigen infrastructuur (NetConnect is op Belgacom Turboline) - maar technologie is dus dezelfde.
Als je nu al maar 9443 kbps down haalt (waar abbo limiet 12mbps is) zal je ong. hetzelfde krijgen op CityLine.
Je upload zit wel aan limiet van wat je abbo toelaat, dus dat kan eventueel een beetje sneller gaan.
kozzmic
Member
Member
Provider

Staat nu ook op bridging. En die Siemens heeft wifi, die flutbox niet, dus schiet er niet veel mee op. Heb nu ook een sipcode, kan ik die niet gewoon overnemen? Nuja, zal die desnoods wel uit die andere kunnen halen.

Die flutbox sturen ze gratis voor bestaande klanten btw, wel eenmalig 50€ betalen voor conversie. (Wat op hetzelfde neerkomt)

Uploaden doe ik zelden. Jammer van dl, maarja. Toch 20€ goedkoper voor net hetzelfde eigenlijk. Morgen eens bestellen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”