Wij beschikken over 3 HD decoders en hebben sinds een aantal maanden een 50/6 lijnprofiel. Op elke HD decoder is het ontvangen van HD uitgeschakeld omdat we dan op iedere Tv in niet-hd kunnen kijken en opnemen tegelijkertijd.
Nu sedert de laatste aanpassingen aan de bandbreedte van de HD streams (van 9Mbit naar 7Mbit) zouden wij tot 3 HD streams moeten kunnen ontvangen, het aantal SD's ligt op 6 of meer denk ik. Als ik op de website de tabel van de streams opvraag voor mijn lijnnummer dan krijg ik het volgende:
Uit de tabel leid ik af dat het volgende toch mogelijk moet zijn:
1 tv hd + 2 tv's niet-hd: 1e TV hd + niet-HD; 2e TV niet-hd + niet-hd; 3e TV niet-hd + niet-hd
OF
1 tv hd + 2 tv's niet-hd: 1e TV hd + hd; 2e TV niet-hd + niet-hd; 3e TV niet-hd + nPVR
Maar wanneer ik op 1 TV het HD signaal inschakel kunnen de andere TV's niet meer lokaal opnemen (cpvr) enkel nog op het belgacom netwerk (npvr) wat er dus voor zorgt dat reeds ingestelde serieopnames geannuleerd worden.
Bij de belgacom-tv check tool spreken ze van 1e TV, 2e TV en 3de TV; heeft dit te maken met de volgorde waarin de decoders in geregistreerd zijn in het begin bij Belgacom?
Belgacom TV: HD en SD streams combinaties
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik had dit een paar weken geleden ook voor maar dan met 2 tv's;
op de 1ste tv 2 HD's op de 2de tv HD + SD, dan kon ik op de 1ste niet meer HD opnemen.
Factory reset gedaan van beide decoders en een dag of 2 later was het probleem opgelost.
op de 1ste tv 2 HD's op de 2de tv HD + SD, dan kon ik op de 1ste niet meer HD opnemen.
Factory reset gedaan van beide decoders en een dag of 2 later was het probleem opgelost.
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste brampiec,
De volgorde waarin de decoders zijn geregistreerd speelt inderdaad een rol.
Als u mij via privé bericht uw login of vaste lijnnummer kan geven dan kijk ik het wel na. Dan zal ik u de mogelijke combinaties per decoder(mac adres) geven.
Mvg,
Eva van Belgacom.
De volgorde waarin de decoders zijn geregistreerd speelt inderdaad een rol.
Als u mij via privé bericht uw login of vaste lijnnummer kan geven dan kijk ik het wel na. Dan zal ik u de mogelijke combinaties per decoder(mac adres) geven.
Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
@Eva: Dat wilt dus zeggen dat de decoder die je initieel bij je installatie van BelgacomTV als eerste inschakeld ook altijd decoder 1 zal blijven. En dat dit enkel kan veranderd worden als je je decoders uit de registratie database van Belgacom laat wissen en deze in een andere volgorde weer inschakeld.
Je kan zelf al je decoders wissen door te bellen naar 0800-99696, klopt dit?
Is het misschien niet interessant om dit te vermelden bij de BelgacomTV check tool dat de volgorde van initiele registraties van de decoders hierbij ook een rol speelt?
Je kan zelf al je decoders wissen door te bellen naar 0800-99696, klopt dit?
Is het misschien niet interessant om dit te vermelden bij de BelgacomTV check tool dat de volgorde van initiele registraties van de decoders hierbij ook een rol speelt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Wel raar dat de volgorde van registreren een rol speelt het zou toch alleen mogen afhangen van het aantal streams dat je binnen trekt in HD en/of SD op de 3 decoders te samen die de beperking zou mogen geven, of het nu de 1ste, 2de of de derde decoder is !!?