vragen telenet digibox

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo

ik heb volgende vragen:

1 Kan ik een digibox kopen bij telenet zonder deze te laten activeren?

Kan ik een digibox aankopen zonder op naam te laten zetten? of ben ik echt verplicht deze te laten activeren?

als ik een digibox aansluit op mijn coaxkabel zonder deze te laten activeren,kan ik dan digitale tv kijken ?via HDMI?

is die activatie enkel maar voor het interactieve gedeelte?

Kan ik de digibox op verplaatsing nemen? bij op het kabelnet bij mijn ouders gaat deze ook werken?

bedankt voor de info
unwiseke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:06

dommelgebruiker schreef:Hallo

ik heb volgende vragen:

1 Kan ik een digibox kopen bij telenet zonder deze te laten activeren?
Ja

Kan ik een digibox aankopen zonder op naam te laten zetten? of ben ik echt verplicht deze te laten activeren?
Ja en nee



als ik een digibox aansluit op mijn coaxkabel zonder deze te laten activeren,kan ik dan digitale tv kijken ?via HDMI?
Normaal wel



is die activatie enkel maar voor het interactieve gedeelte?
Ik vermoed van wel


Kan ik de digibox op verplaatsing nemen? bij op het kabelnet bij mijn ouders gaat deze ook werken?
Vroeger werkte dit maar toen hadden we een smartcard nu heb je geen smartcard meer met de nieuwe HD digiboxen. Dus ik weet het niet


bedankt voor de info
ik ben niet zeker van mijn antwoorden, ik vermoed dit maar omdat het in het verleden wel zo was, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Volgens mij klopt je antwoord niet.
Voor zover ik me mijn eigen situatie herinner, had ik geen beeld zolang ik niet gebeld had voor activering. Ik kreeg enkel een popup die zei dat de Smartcard/Digibox nog moest geactiveerd worden. Dat is wel al van een jaar of 4 geleden.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

1. Waarom aankopen en niet activeren? Zonder activeren kan je er niets mee tenzij je graag naar een foutmelding over de Smartcard kijkt ;p
2. Als je de Digibox wilt gebruiken dan dient deze actief te zijn op een klantnummer waar ook analoge tv actief is.
3. Neen. Je zal een foutmelding hebben.
4. Neen, de activatie is voor Telenet Digital TV dus ook voor het niet interactieve gedeelte (niet verwarren met de eventuele installatie!).
5. Op elke actieve kabelaansluiting (http://onlinesupport.telenet.be/content ... ders-geven).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

unwiseke schreef: ik ben niet zeker van mijn antwoorden, ik vermoed dit maar omdat het in het verleden wel zo was, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Jouw antwoorden zijn jammer genoeg niet correct, en dit is in het verleden ook nooit zo geweest.
Een digicoder zonder ge-activeerde smardcard kan niet gebruikt worden. Meer nog, je kan de digicorder alléén gebruiken met de smartcard die eraan gelinkt is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb vorig jaar een tweedehands digicorder gekocht. Ik had alleen analoge kabel-TV
Ik heb de smartcard laten activeren. Men zei me je 1 (één) digibox/corder mag aansluiten zonder interactiviteit. Dus zonder modem en etc. Dat was zelfs gratis en werkte. Voor een tweede box doen ze dat niet zonder interactiviteit.

In principe kan het dus maar.... toen kwam er een rekening. 50 € activatiekosten. Een 'vergissing' zogezegd. We waren intussen toch al van plan om de interactiveit aan te vragen een hebben de gemakkelijkste oplossing gekozen: installatie van een modem en etc.
We hebben nog nooit betalende content opgevraagd, dus de kost valt mee. En het abonnement is nu iets goedkoper (lagere btw op digitale tv)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Activatie heeft niets van doen met interactiviteit.
Het is de activatie van de smartcard waar het over gaat
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

dommelgebruiker schreef:Hallo

ik heb volgende vragen:

1 Kan ik een digibox kopen bij telenet zonder deze te laten activeren?

Kan ik een digibox aankopen zonder op naam te laten zetten? of ben ik echt verplicht deze te laten activeren?

als ik een digibox aansluit op mijn coaxkabel zonder deze te laten activeren,kan ik dan digitale tv kijken ?via HDMI?

is die activatie enkel maar voor het interactieve gedeelte?

Kan ik de digibox op verplaatsing nemen? bij op het kabelnet bij mijn ouders gaat deze ook werken?

bedankt voor de info
Je moet een (HD) Digibox of (HD) Digicorder activeren zodra je deze koopt of huurt. Je moet ook aangeven op welk klantennummer deze moet komen te staan.
Als je een coaxkabel aansluit zonder het toestel te activeren zul je enkel één en canvas kunnen bekijken.

De activatie is zoals al eerder gezegd voor de activatie van de smartcard, hierdoor kun je alle kanalen bekijken.

Het is wel mogelijk een Digibox of Digicorder te verplaatsen naar een andere locatie.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

en is het niet zo, dat indien de verkoper van een digibox nog openstaande facturen heeft telenet weigert om de digibox te activeren, zelfs voor de nieuwe eigenaar van een tweedehand digibox
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Let wel : activatie = nieuw jaarcontract! (ook bij omruilen)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

Heronic schreef:Let wel : activatie = nieuw jaarcontract! (ook bij omruilen)
is dit ook bij omruiling van defecte digibox?? dat kunnen ze toch niet veronderstel ik...
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Bij een omruilen van een defect huurtoestel is er geen nieuw contract. Je gaat gewoon verder met je huidige contract.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”