[OPGELOST] Van 15Mbps naar 1Mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hallo,

sinds deze week hebben we alle diensten overgezet naar Belgacom (TV, Telefoon, Internet). Nadat de technieker was langsgeweest had ik voor internet een snelheid tussen de 12 à 15Mbps. Diezelfde avond was dat nog maar rond de 6Mbps en sinds gisteren moet ik al blij zijn met 1 à 3Mbps als de TV niet opstaat.

In de modem zie ik bijvoorbeeld staan: "Downstream line rate 6512 kbps"

Nu had ik voordien Scarlet ADSL en daar heb ik steeds de volle snelheid van kunnen benutten en dat was toen een 6Mbps verbinding.

Iemand een idee waar het probleem kan liggen? Waarom werkt het vlot bij Scarlet en plots bij Belgacom niet meer? Gaat dit via andere bekabeling, ... ?

Nu moet er sowieso nogmaals een technieker langskomen want als de telefoon wordt opgenomen blokkeren de modem en de decoder... :lol:
Laatst gewijzigd door Lutin 15 nov 2011, 15:27, in totaal 1 gewijzigd.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Meer dan waarschijnlijk heeft je probleem iets te maken met een verkeerde installatie van dsl-splitters.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Lutin,

als je in het begin hogere snelheden haalde dan nu, is er inderdaad waarschijnlijk ergens een verlies opgetreden op de connectie tussen uw Bbox-modem en onze centrale. Dit kan aan bekabeling of splitters bij u thuis liggen, maar evengoed ergens op lijnniveau.
Aangezien deze installatie gebeurd is door een technieker van Belgacom, heeft u hier nog garantie op, dus best contacteert u onze technische dienst op 0800/22700.

Het is wel zo dat als je Belgacom TV decoder aanstaat, hier een bepaalde bandbreedte wordt voor gebruikt, dus dat dit invloed kan hebben op uw internetsnelheid. Maar als u bij die "Downstream line rate" voordien hogere waarden had, contacteert u dus best onze technische dienst.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hallo,

gisteren bezoek gehad van een (véél betere) technieker die het probleem netjes heeft opgelost.

De snelheid is nu prima en zelfs sneller dan wat ik had verwacht. :-) Hij zag meteen dat de vorige installateur nogal wat verkeerd had gedaan zoals verkeerd gesplitst, verkeerde stekker in de muur ingebouwd (stak er dan ook nog eens half uit) en het internet en telefoon waren op dezelfde verkeerde stekker aangesloten waardoor alles blokkeerde wanneer de telefoon gebruikt werd.

Een pluim voor de tweede technieker die alles uitgezocht en hersteld heeft :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”