Spotify vs Simfy vs Deezer vs ...

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Het is zover: Binnen enkele afzienbare tijd zullen we kunnen kiezen tussen Deezer (gesteund door belgacom), Simfy, Spotify, en ook telenet zal met iets gelijkaardigs komen [kent iemand nog alternatieven?].

De tariefplannen zijn bij allen ongeveer gelijk:
Gratis ==> reclame
+-5euro/maand ==> geen reclame
+-10euro/maand ==> geen reclame + offline muziek beluisteren (=muziek downloaden)

Voor mensen die regelmatig muziek kopen lijkt dit me op het eerste zicht dus zeer interessant (met name de 10/maand formule; ik hoor liever geen reclame + beschik niet overal over internet).
Ook bieden ze allen zo'n 13 miljoen songs aan.

Maar: wat zijn nu eigenlijk de verschillen? Waarom kiezen voor A, en niet voor B?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik wil wel eens kijken voor een vergelijking van alle diensten, maar 'k ga wachten totdat het aanbod van Deezer er is (en misschien ook Spotify).

Er is ook nog We7.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Net eens via een franse proxy naar deezer.de, spotify en Simfy gesurft (beschikbaar in het Nederlands :-D ).
Prijzen zijn overal identiek. Maar bij Spotify viel het me op dat enkel de 9,99-formule toeliet muziek te beluister in 320kbps (op de andere sites vond ik hieromtrent niet meteen meer informatie).
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Simpel: encryptie eh (DRM). Enkel binnen de applicatie af te spelen.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Als je 5euro (of niets) betaald, dan wordt de muziek gestreamed (beluisteren kan dus enkel via hun speler, wat meteen ook het grootste nadeel is van deze diensten als je bijvoorbeeld Traktor of Virtual DJ wil gebruiken).

Als ik me niet vergis heb je bij de 10-euro formule ook geen (gewone, onbeveiligde) mp3-tjes.
Als je een song download, dan wordt deze wel ergens opgeslagen. Maar ik ga er van uit dat er dan nog wel een beveiliging op zal zitten, en je dus steeds hun "player" zal moeten gebruiken.


[ik was blijkbaar een beetje te laat]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben ook echt wel geïnteresseerd. Nu, ik heb ook enkele randvoorwaarden:
* deftige kwaliteit
* te gebruiken op een gewone ipod (weinig zin om een nieuwe te kopen), op mijn GSM en op mijn PC
* als dan toch DRM: een goeie utility om op PC te rangschikken, te zoeken, ...

Zou dit realistisch zijn?

Nog een randvraag: als ik nu bij Deezer een abo heb, via Belgacom, maar ik download liedjes in MP3 van andere bronnen, ben ik dan al dan niet legaal bezig? Want ik betaal wel voor de rechten, maar haal de liedjes van een andere bron en vermijd zou de DRM.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nog een streaming dienst die bij ons gewoon bruikbaar is, is Grooveshark. Ben daar ondertussen al een jaar betalend gebruiker van en erg tevreden van aanbod/mogelijkheden.
Natuurlijk wordt die bij veel "officiële" tests 'vergeten' aangezien het kantje legaal/illegaal is (en bijgevolg geweerd wordt uit de verschillende mobiele stores).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:Ik ben ook echt wel geïnteresseerd. Nu, ik heb ook enkele randvoorwaarden:
* deftige kwaliteit
* te gebruiken op een gewone ipod (weinig zin om een nieuwe te kopen), op mijn GSM en op mijn PC
* als dan toch DRM: een goeie utility om op PC te rangschikken, te zoeken, ...

Zou dit realistisch zijn?

Nog een randvraag: als ik nu bij Deezer een abo heb, via Belgacom, maar ik download liedjes in MP3 van andere bronnen, ben ik dan al dan niet legaal bezig? Want ik betaal wel voor de rechten, maar haal de liedjes van een andere bron en vermijd zou de DRM.


Gans het Deezer/Simfy/Spotify/Grooveshark verhaal gaat in feite over streaming (of offline streaming wat simpelweg een soort van cache is, wellicht DRM beveiligd zoals hier al vermeld werd). Op een klassieke iPod zal dat dus heel zeker niet werken, want het cachen/offline beschikbaar maken gaat via hun apps...
Maw in het klassieke mp3 speler verhaal zit je dus nog met het klassieke model: muziek kopen (online of cd rippen naar formaat naar keuze), eventueel omzetten naar juiste formaat (bvb mp3) en op speler zetten.

Uiteindelijk is dat ook een reden waarom ik een dubbel gevoel heb bij gans die cloud/pay-as-you-go diensten:
+ Grote bibliotheek beschikbaar (groter dan eenderwelk individu heeft, al moet je je de vraag stellen of dat voor jezelf wel een meerwaarde is)
+ Op iedere locatie met internetverbinding toegankelijk
+ Niks nieuwe nummers downloaden, updaten library, organiseren (ID3 tags en folders), backuppen,...
- Je bezit het medium niet (bvb de cd, mp3 file,...)
- Dienst/gebruikersvoorwaarden kunnen op iedere moment aangepast worden (prijsverhoging abonnement, nummers/albums kunnen geschrapt worden om reden x, y of z). Denk maar aan die films op aanvraag bij Belgacom of Telenet.
- Dienst kan ophouden te bestaan
- Niet alle genres/artiesten beschikbaar, zeker niet de kleintjes. It's all about the €€: enkel grotere platenmaatschappijen
Laatst gewijzigd door TomG op 08 nov 2011, 14:48, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Nog nooit gehoord van groove shredder (FF extension) ? Zie hier
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Grooveshark is inderdaad vrij goed om "illustere" nummers te vinden zoals Phil Kevin of B-Goys (aka Schalkse Ruiters) :) Dit zijn dingen die je momenteel niet zal vinden op Spotify. Of elders denk ik, het is maar de vraag of je zelfs ooit ergens gaat vinden.

Zelf ben ik vrij tevreden over het aanbod in Spotify. Maar er blijven toch ook wel altijd een aantal missers tussen zitten (Arcade Fire om er maar een te noemen). Maar de streaming werkt enorm goed, offline storage ook. De applicatie laat ook toe om je eigen library te importeren wat ook zeer handig is. Hij gaat zelfs voorrang geven op die nummers ipv ze te streamen als je er een nummer van wil afspelen. Jammer genoeg op het moment wel beperkt tot mp3's vrees ik, maar bon, Spotify ga je nu ook niet gaan gebruiken om de audiofiel uit te hangen :lol:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Betaalde muziekbestanden zouden overal afspeelbaar moeten zijn en niet enkel met de opgedrongen software.
Ik zal dus ook niet warm lopen voor deze diensten.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Zoals ik het zie betaal je hier niet voor de muziekbestanden maar voor de dienst om altijd en overal een bibliotheek van miljoenen nummers ter beschikking te hebben.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voila, bekijk het als zelf radio maken, niet als cd's kopen/verzamelen.
Daar is toch niks mis mee ? Ik hoef niet alle audio op een schijf die 24/24 aanstaat als ik m'n favoriete muziek zou kunnen streamen voor een aanvaardbare kostprijs.
Mp3's voor in de wagen blijf je dan toch gewoon lekker van usenet leechen ;-)


Drm vrije muziek aan hoge kwaliteit voor een lage prijs is een utopie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ongeveer 10 euro per maand, da's 120 euro per jaar... of ruwweg zo'n 120 liedjes (via iTunes bijvoorbeeld).

Op die manier bekom je dus om de drie dagen een nieuwe song die wel permanent in je bezit is en waar je kunt mee doen wat jij wil.

Nee dank je (Deezer, Spotify, ...)... mijn interesse is over als ik 120 euro mag betalen om uiteindelijk met lege handen te zitten.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ik koop toch ook liever mijn muziek dan ipv te betalen voor een dienst waar je geen kopie bezit die je kan meenemen op je portable player. Ik treed dan ook r2504 bij, veel geld uiteindelijk. En dan ook nog verplicht gebruik van hun software om de diensten te kunnen gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Als je bij Spotify voor nummers instelt dat je ze offline wil gebruiken en je synced het over de wifi thuis is er toch geen verschil met nummers apart op een telefoon/mp3-speler te zetten? OK, je hebt ze niet in bezit als je niet meer betaald maar je krijgt er wel een gigantische library tegenover in de plaats. En dat van die player snap ik ook niet echt, ok op een desktop, dat snap ik, maar op een telefoon maakt dat toch geen zak verschil?

Don't get me wrong, ik ben zelf een persoon die enorm veel cd's koopt (idd, koopt), deze dan ook ript en op zijn telefoon zet, maar ik gebruik Spotify gewoon aanvullend. Er is zoveel muziek die ik goed vind maar niet goed genoeg om het effectief te kopen en dan is Spotify de ideale aanvulling voor die muziek.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Op een Windows pc of OS X Mac zal dat geen probleem zijn. Maar wat in open source omgevingen? De ervaring leert, als er DRM aan te pas komt dat deze altijd buiten spel staan (soms heb je het geluk dat er een paar met reverse engineering bezig zijn om het toch aan de praat te krijgen)...
Zo'n software is maw geen standaard maar een specifieke applicatie (en misschien nog protocol ook, al neem ik aan dat toch gewoon HTTP en HTTPS gebruikt wordt).

We zitten allemaal te pleiten voor netneutraliteit maar zoiets druist daar recht tegen in.
Netneutraliteit wil nl. o.a. zeggen dat je werkt met gestandaardiseerde protocollen, die eenderwie met de kennis kan integreren in een stuk software of applicatie.
Bvb HTTP en HTTPS kan je op een hele resem aan browsers gebruiken. Wil jij zelf een browser schrijven? Geen probleem?
(dat wil niet zeggen dat alle browsers alle features ondersteunen, denk maar aan van die IE-only websites)

Wat Spotify doet is een een "eigen browser" maken (onbekende protocollen, onbekende source code) waar zij alle controle over hebben (op welk OS het wel en niet mag draaien bvb). Een "vendor lock", niet meer en niet minder. Zij beslissen waar en wanneer het start, waar en wanneer het stopt.

Zie trouwens verder de minpunten die ik eerder aanleverde. Nu klaagt iedereen wanneer uw internet verbinding met een euro per maand stijgt. Maar wees er maar zeker van, eens al die hype-cloud diensten ingeburgerd geraken, ze ook wel duurder worden of dat de gratis varianten gaan verdwijnen.
En het stopt niet bij muziek: films, foto libraries, mail, contactpersonen, office applicaties, webbased photoshop,... de mogelijkheden zijn oneindig. Een eindgebruiker kan bij wijze van spreken in één klap terug van een full-power pc/laptop naar een domme terminal waarbij alle processing/storage in de cloud plaats vind en je betaald voor het gebruik, niet het bezit van die software/muziek/film/foto/...
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

TomG schreef:Netneutraliteit wil nl. o.a. zeggen dat je werkt met gestandaardiseerde protocollen, die eenderwie met de kennis kan integreren in een stuk software of appliatie.


Netneutraliteit lijkt mij eerder het feit dat ISP's geen voorrang mogen geven aan bepaalde types netwerkverkeer. Waar jij over spreekt is het gebruik van open standaarden. Maar verder wel 100% akkoord!
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TomG schreef:Wat Spotify doet is een een "eigen browser" maken (onbekende protocollen, onbekende source code) waar zij alle controle over hebben (op welk OS het wel en niet mag draaien bvb). Een "vendor lock", niet meer en niet minder. Zij beslissen waar en wanneer het start, waar en wanneer het stopt.

Uiteraard. Dit is toch gewoon music-as-a-service, net zoals je ondertussen ook software-as-a-service hebt. Of verwacht je dat Google nu ineens open source wordt? Of Salesforce? Of Amazon?
Elk van hen kent soms enige vorm van API waardoor dingen met andere dingen kunnen werken (denk aan Scrobbelen met Last.fm of je eigen Windows Media library mee opnemen), ...

En het verhaal van open source omgevingen... Tja, dat is nog altijd een verhaal van markt/inspanning. De mensen die een open source OS draaien zullen vast ook wel weten hoe ze deze dingen ook aan de praat krijgen. Vaak/soms is het immers gewoon een website als player (grooveshark, we7), dus er zijn wel degelijk oplossingen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Bij Google zijn er nog manieren om de gegevens die daar opgeslagen staan, lokaal op te slaan (e-mail kan je via IMAP synchroniseren en naar lokale mailfolders kopieren, contactpersonen kan je als csv exporteren, Google Docs documenten kan je exporteren naar MS Office formaten,...). Niet zo met Spotify e.d. dus.
Je hebt wel een punt dat de opensource gemeenschap zijn plan trekt, denk maar aan het syncen van iPods met niet-iTunes software destijds.

Maar punt dat ik wil maken, is dat veel mensen niet bewust zijn van waar ze aan beginnen. Het lijkt allemaal zo evident dat die media beschikbaar is tegen een welbepaald bedrag, maar oh wéé als er dingen verdwijnen of prijsstijgingen volgen... Denk maar aan al het protest van zodra Facebook nog maar een feature/setting aangepast heeft...

Ik ben trouwens niet tegen dergelijke diensten, ik heb er zelf al geprobeerd/gebruikt. Maar geen haar op mijn hoofd die er zou aan denken om mijn eigen library overboord te gooien en "al the way" voor the cloud te gaan...

vverbeke schreef:
TomG schreef:Netneutraliteit wil nl. o.a. zeggen dat je werkt met gestandaardiseerde protocollen, die eenderwie met de kennis kan integreren in een stuk software of appliatie.


Netneutraliteit lijkt mij eerder het feit dat ISP's geen voorrang mogen geven aan bepaalde types netwerkverkeer. Waar jij over spreekt is het gebruik van open standaarden. Maar verder wel 100% akkoord!

Dat is één van de aspecten. Je brengt mij daarmee tot het volgende punt: een dienst zoals Deezer die gebundeld is met een Belgacom pack zou voorrang kunnen gegeven worden tov andere streaming services. Je weet wel, onder het mom van optimalisatie van netwerk performantie (denk maar een cappen bij Telenet).
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Er bestaat trouwens een C API van Spotify, devs kunnen dus perfect eigen tools voor schrijven: http://developer.spotify.com/en/libspotify/overview/ En als ik naar een van de voorbeelden kijk lijkt het mij dat oproep tot afspelen van muziek ook mogelijk moet zijn: http://developer.spotify.com/en/libspot ... ample.html

The jukebox.c example shows how you can use playback and playlist functions.


Ik ga volledig akkoord met het de stelling dat men wel eens voorrang zou kunnen gaan geven aan de streaming van Deezer bij Belgacom. Dat zou inderdaad slecht zijn mocht men daar mee beginnen. Laten we hopen van niet en dat er snel een duidelijke wetgeving komt omtrent netneutraliteit.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik ben nu al enkele maanden een tevreden gebruiker van Spotify.
De service heeft mij tot op heden nog nooit in de steek gelaten.

Ik ben tevreden over hun uitgebreid aanbod al vind ik het wel spijtig dat hun suggesties teleurstellen. Dus is het echt wel zoeken naar goede muziek :-D

Recent ook app voor mijn Blackberry, syncen over de wifi en heb mijn muziek weer overal mee :-D

Zeer tevreden dus tot op heden.

Heb lang ook met de twijfel gezeten muziek kopen omdat je je muziek dan ook bezit, maar via deze manier van streaming is het zoveel eenvoudiger en goedkoper om nieuwe muziek te ontdekken!
Everything that has a beginning has an end.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Exact één week verder na mijn post met de pro's en de contra's (over streaming cloud muziek diensten) en het is al prijs. Artiesten die niet terug te vinden zijn in Spotify:
  • Arcade Fire
  • Pink Floyd
  • Metallica
  • AC/DC
Nu niet meteen kleinschalige artiesten... Volgens ik her en der gelezen heb van gebruikers is Spotify de laatste tijd inderdaad artiesten aan het schrappen uit het aanbod.

Ben nu ondertussen eens Simfy aan het uitproberen, heb nog 5 invitation codes, als er iemand moet hebben... (stuur mij pm)
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik vrees dat je moeite gaat hebben om die groepen bij andere streaming services te vinden. Dit zijn namelijk groepen die er voor hebben gekozen niet te worden gestreamd op Spotify. De kans is dus groot dat ze hetzelfde gaan doen bij andere services. Enkel "grijze zone" diensten als Grooveshark ga je misschien kans hebben ze te vinden.

bron: http://pansentient.com/more-on-spotify/spotify-mia/

Laat iets weten hoe Simfy bevalt. Gisteren ook een code (en 5 friend invite codes) in de mail gekregen maar kan het momenteel niet downloaden omdat de firewall het hier zit als Malicious Software :)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Even gezocht op Simfy:

Arcade Fire: check
Pink Floyd: slechts paar albums van te vinden
Metallica: vrij beperkt (aantal nummers)
AC/DC: Wat nummers te vinden op compilaties, maar geen albums van hen

Er is dus inderdaad wel iets van aan...

Overigens mis ik in Simfy een "currently playing queue", hoe weet je dan wat het volgende nummer is (als je wat random muziek laat spelen zoals in Spotify kan)?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

bollewolle schreef:Laat iets weten hoe Simfy bevalt. Gisteren ook een code (en 5 friend invite codes) in de mail gekregen maar kan het momenteel niet downloaden omdat de firewall het hier zit als Malicious Software :)


Simfy heeft ook een web interface ... gewoon op website inloggen, dan moet je AIR-applicatie niet downloaden ;)

Wie heeft er trouwens nog veel muziek online? Juist ja ... youtube! ... Kijk eens naar https://app.rokker.fm/ ;) Mss leuk alternatief voor grooveshark.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Symfy


Rotatielijst top 20 : http://www.musicmeter.nl/list/rotation/
16/20 albums volledig te beluisteren, eigenlijk feitelijk meer albums dan ik dacht voor een gratis dienst.


Mooie aanwinst om muziek te ontdekken. nu download ik zowat elk album dat me van dichtbij of van verre interesseert, met deze dienst hoeft dat helemaal niet meer.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Symfy's rechten zijn blijkbaar nog niet helemaal in orde voor Belgie.
Soms zijn er albums die idd op de site staan, maar als je ze probeert af te spelen (vooral dan nog BE artiesten zoals bv dEUS of Gotye) krijg je een fout dat het niet beschikbaar is in jouw land (in't Duits ... er zijn hier en daar overal wel wat delen van de Engelese interface die blijkbaar niet vertaald zijn). Ben ondertussen die Duitse reclame voor Vodafone, Tmobile en Windows7 ook al beu gehoord ;) Zou Tmo/Vodafone hiervoor betalen dat ik hun reclame zie? Zal in elk geval niet erg effectief zijn lol. Als hun reclame systeem voor Belgie nog niet op punt staat kunnen ze toch beter even geen reclame geven ... totaal nuteloos om mij reclame voor tmo/vodafone producten in DE te tonen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ach ja reclame, daar wil ik best voor betalen om die niet te horen. :beerchug:
Wat me vooral opvalt is dat er amper albumart beschikbaar is, dat hun player vrij buggy is (zoeken gaat wreed snel en dan kan je ineens de player herstarten omdat hij niks meer vind) en dat er een hoop albums insteken van oud werk van artiesten die ik graag hoor(+1).
Dat er amper werk van arcade fire | ac/dc | Metallica & co inzitten zal mij worst wezen, je moet blind zijn om die niet via andere wegen te vinden. :cop:
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

een aantal beta keys voor simfy

wktpr1yau14t[al gebruikt]
txfwbf49zm86
wqzd3wd73cha
a1z6m1ee62q8
Laatst gewijzigd door sospiet op 16 nov 2011, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vandaag ook spotify maar eens geïnstalleerd, die bibliotheek is blijkbaar veel uitgebreider.
Ben nu 4 uur aan't luisteren naar Simfy en ben nog niet 1 reclameboodshap tegen gekomen ? ?
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

sospiet schreef:een aantal beta keys voor simfy

wktpr1yau14t
txfwbf49zm86
wqzd3wd73cha
a1z6m1ee62q8


Ik stond al een tijdje op de lijst maar heb nooit een code gekregen, bedankt om deze te delen :)
Ik heb de eerste code gebruikt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Dat er amper werk van arcade fire | ac/dc | Metallica & co inzitten zal mij worst wezen, je moet blind zijn om die niet via andere wegen te vinden. :cop:

Dat geldt natuurlijk ook voor 101000 andere artiesten die wel op Spotify beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat valt soms dik tegen, zeker als je muzieksmaak wat "alternatiever" is.
Bv. Ben Weaver treed vanavond op in de video in Gent. (gratis trouwens)
Usenet 1 album
Torrents 1 album
Simfy 1 album
Spotify 3 albums
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:Ongeveer 10 euro per maand, da's 120 euro per jaar... of ruwweg zo'n 120 liedjes (via iTunes bijvoorbeeld).
Op die manier bekom je dus om de drie dagen een nieuwe song die wel permanent in je bezit is en waar je kunt mee doen wat jij wil.
Nee dank je (Deezer, Spotify, ...)... mijn interesse is over als ik 120 euro mag betalen om uiteindelijk met lege handen te zitten.


Om de 3d 1 enkele song is ook wel echt niets he. Da's uiteindelijk 10 full albums op een jaar. Het is dus de keuze tussen die 10 full albums die je voor de eeuwigheid mag houden, of een jaar lang een gigantische collectie onbeperkt mogen beluisteren. Met mijn huidige CD collectie zou ik al 100j spotify kunnen luisteren... dus al bij al vind ik €10/m echt wel een mooie prijs. Dat is minder dan wat je betaalt aan een TV-abonnement en daar kun je helemaal niet kiezen wat je wanneer wil zien/horen.

De enige catch is dat de catalogus altijd beperkter zal zijn dan hetgeen je op CD zult kunnen kopen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Telenet zou voor Tunify gaan stond vandaag in De Standaard.

Ik heb Spotify geprobeerd en Simfy maar ik heb daar geen geldige code voor (de hier genoemde werken niet of niet meer).

Spotify werkt zeer goed maar heeft toch heel wat gebreken. Er is een lijst met populaire albums en nrs maar die vind ik eerder onoverzichtelijk en redelijk klein (leesbaarheid). De indeling op genre is ook niet echt wat het moet zijn (soort wordcloud).

In principe wil ik betalen voor muziek maar dan op 1 voorwaarde, wat ik betaal is voor mij en ik doe ermee wat ik wil. Dat is niet het geval bij Spotify dus betalen zal ik ook niet doen. Het gratis aanbod is ook enkel maar 6 maanden onbeperkt, nadien heb je nog maar 10 uur per maand, wat niet veel is.

Een tweede groot gebrek is dat je vast hangt aan de eigen player en niet kan mixen. Dit heeft me lang bij Itunes weg gehouden.

Hoeveel muziek en hoe men het gebruikt verschilt van persoon tot persoon maar de meeste mensen luisteren gewoon graag naar muziek zonder ze die willen bezitten. Daarvoor zijn dingen als Spotify goed voor, het is deels een vervanging voor radio waar ook reclame op te horen is. Wie echter meer into music is zal aanbotsen tegen heel wat bezwaren. Het aanbod is niet volledig, je moet online zijn, als je niet online zit moet je betalen en het grootste bezwaar: zelfs als je betaalt ben je niet zeker dat de muziek behouden blijft en aan welke voorwaarden.

Ik zal dus deze diensten gratis gebruiken als radio en de nrs aankopen die ik echt wil via andere diensten zoals iTunes. De cloudoplossing van Apple kan een oplossing zijn want is het daar niet 25$ per jaar voor cloudtoegang waarbij je ook nog eens je huidige verzameling mp3's zonder papieren kan legaliseren. Dit lijkt me een veel betere deal, zeker als ik ze op een ipod kan overzetten en offline mag spelen. Betalen voor muziek en betalen om het te mogen afspelen en opnieuw betalen als ik het opnieuw wil afspelen is met iets teveel betalen in één zin.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

om 2PM PST komt google ook nog met nieuws ... wss over een muziek winkel. Zal wel nog niet voor BE zijn.
http://news.cnet.com/8301-31001_3-57325 ... -out-loud/
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik ga liever naar de cinema dan de dvd te kopen. Is dat niet het zelfde probleem ?
Ik betaal al heel lang niet meer voor muziek (ttz ik koop geen cd's meer) maar simfy/spotify vind ik een prima diensten tegen een prima prijs.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Is er eigenlijk een beperking op het aantal devices waarop je spotify kunt draaien ? Kan je met 1 abonnement verschillende smartphones/squeezeboxen/whatever gebruiken zodat je volstaat met 1 abonnement voor het hele gezin ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neen. Ik heb het hier getest en je kan de applicatie wel tegelijk draaien op Android en iOS, maar vanaf je een liedje opstart op het ene, valt de muziek op de andere stil. Dit in tegenstelling tot bvb We7.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”