Ik heb een vervelend probleem bij een klant; Op de verbinding zit erg veel packetloss.
Het is een week of 2 geleden begonnen en toen was het probleem erger, toen viel ook echt regelmatig de synchro weg en was de verbinding regelmatig geheel weg voor een poos. We hebben ondertussen al verscheidene keren contact gehad met de helpdesk maar daar zagen ze de eerste 2 keren hoegenaamd geen probleem en om ons af te wimpelen hebben ze dan maar voorgesteld om de modem te vervangen.
Iemand langs gestuurd van ons technische team met een nieuwe modem, geen verbetering.
Terug contact opgenomen met helpdesk, nu zagen ze wel degelijk een probleem en s'anderendaags ging een technieker langs gaan. Deze persoon is daar nog geen 10 minuten binnengeweest, heeft alles OK verklaart en tegen de klant gezegd dat het wel de firewall zal zijn. (Wat hebben ze dan gezien ?)
Bijzonder sceptisch zijn wij de firewall dan ook maar gaan vervangen, natuurlijk geen verbetering.
De reden van dat sceptisisme is vooral te wijten aan de buur van onze klant ... dat is namelijk ook een klant van ons. Ze zitten in hetzelfde gebouw maar hebben wel een apart netwerk, dus een aparte modem & aparte firewall en op de lijn van die 2de klant zien we hetzelfde scenario ... packetloss.
Het lijkt dus wel alsof er "upstream" een probleem is, misschien wel een capaciteitsprobleem op de ROP ? Dis is natuurlijk slechts een educated guess en dingen die ze op de helpdesk waarschijnlijk niet eens kunnen zien ... ookal zouden ze willen. We hebben dit reeds aangekaart bij de account manager van onze klant maar deze laat niks van zich horen.
Ik heb ook al aan een BGC technicus hier op het forum gevraagd om een kijkje te nemen, ook geen antwoord ... maar dat neem ik de persoon in kwestie natuurlijk helemaal niet kwalijk !! Hun inzet is puur op vrijwillige basis, dus alle begrip.

Op bovenstaande schermknal probeer ik het probleem weer te geven; De 2 bovenste plots zijn onze 2 klanten (die buren zijn) met de problemen. De andere 2 gewoon ter referentie om aan te geven dat het geen algemeen probleem is met de verbinding op HQ. Het verlies van verbinding in het midden was een hick-up van mijn NIC !
Is er iemand die dit al gezien heeft ? Iemand die tips/tricks wil delen ? Iemand een idee wat het eventueel zou kunnen zijn ? Ik neem aan dat de synchro nu wel goed blijft want anders zou de verbinding er telkens voor een minuut ofzo uitliggen en niet 1 ICMP packetje missen ...
Alle hulp/inzicht wordt op prijs gesteld !