Telenet Modem Only + Nas server

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Nickgkok
Starter
Starter

Heb bij mij thuis(fibernet XL +telenet router) hier een nas server staat. Deze werkt perfect.
Nu wil ik deze in de zaak zetten waar ik een Business Fibernet L abbonement heb genomen.
Nu hebben ze dit geinstaleerd met een modem only.
Het probleem is als volgt:

Ik krijg de ftp server maar niet werkend van buiten uit. als ik gewoon via filezilla het intern ip adres intyp werkt het wel extern niet.
kan namelijk in de modem geen port forwarding instellen ik heb hiervoor een router tussen gestoken namelijk een TP-link wrt-1043nd en hier de portforwarding ingesteld.
Maar toch krijg ik geen verbinding

Wat zou ik kunnen proberen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nickgkok schreef:kan namelijk in de modem geen port forwarding instellen
Logisch... een modem zorgt enkel voor de omzetting van je coaxsignaal naar een ethernet signaal... en weet dus zelfs niet dat er TCP/IP gebruikt wordt.
Nickgkok schreef:ik heb hiervoor een router tussen gestoken namelijk een TP-link wrt-1043nd en hier de portforwarding ingesteld.
FTP is een zeer vervelend en complex protocol wat betreft firewalls... misschien lees je dit best eerst; http://slacksite.com/other/ftp.html

PS. Ik zou trouwens nooit een NAS beschikbaar maken via FTP op internet... de beveiligingsrisico's zijn hiervan te groot.
Nickgkok
Starter
Starter

Bedankt dus inprinciepe staan alle poorten dan ook open naar de router toe?
in de router staan de poorten 30000-30200 geforward naar het ip-adres van de nas,
in de nas wordt voor de ftp de poort 30100 gebruikt.

Zo was het ook hier thuis met de telenet router en zo werkte het wel.

(De nas is trouwens een N5200XXX)
Er staat niet echt belangrijke data op dus dat andere mensen eventueel zouden inbreken op de ftp server maakt me niet echt uit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”