Taxi’s betalen voortaan auteursrechten voor muziek

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
parkiet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:29
Bedankt: 2 keer

vrijdag 21 oktober 2011, 16u39
Bron: belgaAuteur: bvb

GTL-Taxi, de beroepsvereniging van taxibedrijven, en Sabam hebben een akkoord bereikt voor de inning van auteursrechten. Voortaan zullen ook de taxisector en verhuurbedrijven van voertuigen met chauffeur een vergoeding betalen voor het gebruik van muziek in de voertuigen.
Sabam int al jaren auteursrechten voor het gebruik van audiovisuele en muziekwerken in metro’s, bussen, vliegtuigen, ... Enkel voor het gebruik in taxi’s en verhuurvoertuigen met chauffeur werden nog geen rechten geïnd.

Met de grootste nationale koepelfederatie voor taxi’s en verhuurvoertuigen sprak de auteursrechtenvereniging een bedrag van 15 cent per werkdag en per voertuig af, of 35 euro per jaar, zo staat in een mededeling, waarin wordt aangestipt dat in Groot-Brittannië, Ierland, Portugal en Finland al auteursrechten worden geïnd voor muziek in taxi’s.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uit iedere sector tracht men geld te kloppen... puur schande.

Muziek in een taxi heeft geen toegevoegde waarde, laat staan dat ik er een andere voor zou kiezen.

Ik zie dus ook niet in waarom men er moet voor betalen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

parkiet schreef:...waarin wordt aangestipt dat in Groot-Brittannië, Ierland, Portugal en Finland al auteursrechten worden geïnd voor muziek in taxi’s.
Dus is het merendeel van Europa wordt het dus NIET gedaan... Met die zinsnede wil Sabam zich verstoppen achter de anderen, maar ze bewijzen er juist mee dat ze bij de minderheid behoren die het wel doen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik haat muziek in een taxi.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”