Mobistar komt niet van de grond.

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
parkiet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:29
Bedankt: 2 keer

Mobistar schrapt de oorspronkelijke doelstelling van 50.000 klanten tegen eind dit jaar.

Dat meldt De Tijd. We zijn één jaar na de lancering van de televisiedienst van Mobistar, een systeem op basis van een schotelantenne. Het totale aantal Mobistar TV-klanten ligt vandaag op 26.643. Daarmee zal de doelstelling van 50.000 klanten voor het tv-aanbod tegen eind dit jaar niet gehaald worden. Mobistar hoopt nu op het streefcijfer van 35.000 klanten.

Mobistar publiceerde vandaag zijn resultaten voor het derde kwartaal en ook die zijn niet denderend. De omzet daalt met 2,3 procent 405,2 miljoen euro. De bedrijfskasstroom zakt 4,7 procent tot 130,2 miljoen euro. De nettowinst ligt 4 procent lager en klokt zo af op 52,3 miljoen euro.

Nog steeds zegt Mobistar hinder te ondervinden van de lagere terminatie- en roamingtarieven die door Europa worden opgelegd. Ook de daling van de verkoop van mobiele toestellen zou meespelen. Mobistar denkt dat de latere lancering van enkele high-end smartphones daarmee te maken heeft, naast de gesubsidieerde aanbiedingen (goedkope smartphones gekoppeld aan een abonnement) van de concurrentie. Mobistar zegt dat spelletje niet te willen meespelen.

Bron : De Tijd
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Echt weinig verrassend, dat die schotelantenne niet meer aanslaat... iki vermoed dat het beter zal gaan als ze toegang zouden krijgen tot digi TV over kabel / dsl.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

link uitgebreidere info: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_telecom/Mobistar_TV_flopt.9117786-3125.art?ckc=1

mij zou het wel interesseren, maar 1 X bij euphony proberen aan te sluiten (na 3 maand afgeblazen, daar het nt lukte) + 1 X afgeblaft door helpdesk mobistar om te vragen hoe ver ik van centrale woon en wat mijn snelheid zou zijn vóór aansluiting....+ alle monsterverhalen hier.....

hebben mij doen besluiten tv-vlaanderen te houden en edpnet en externe sip provider :-D
DANTHA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2011, 21:13
Bedankt: 2 keer

Op zich werkt sat tv goed, we zijn klant bij tv vlaanderen en kijken tv voor 10,9 euro/maand
Iedereen is natuurlijk niet in de mogelijkheid om een schotel te plaatsen. Verder is het een nadeel dat je voor ieder tv toestel een kaart nodig hebt en dit is dus een groot nadeel tegenover kabel. indien dit nadeel verdwijnt, zal het aandeel sat tv wel stijgen denk ik.




Dat de cijfers van mobistar in daalende lijn liggen verwonderd ons niks. Als ze iedereen zo behandelen als ons, dan is dit heel normaal. ( lees mobistar onze nachtmerrie)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Geen wonder, met zo'n lelijke decoder, echt weet niet wie dat geval ontworpen heeft ( waarschijnlijk een fransman ) , maar das nog erger dan een bbox2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Nou, ik heb Tv Vlaanderen via Edpnet, met een VU+duo. En ik kan je garanderen...! Fantastisch... Wat je met de standaatd geleverde ontvangers krijgt zal idd een pak minder zijn...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wie slim is die koopt nooit een "goedgekeurde" TV Vlaanderen ontvanger. Er zijn veel betere alternatieven, zij het iets duurder in aankoop. Maar dat weegt dan weer niet op tegen de uitgebreidere mogelijkheden. Hier o.a. TV Vlaanderen met een Dreambox 800.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik denk dat dit niet echt van de grond komt door hun ADSL verbinding.

Stel dat ze dit abbo aanbieden met VDSL zouden ze wel meer klanten aantrekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VDSL of niet... je blijft met die schotel zitten hé (en mensen die dat niet erg vinden zitten ondertussen al bij TVV).

Volgens mij is er voor het Mobistar aanbod gewoon geen markt !
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vermoed eerder dat het gewoon is omdat je verplicht bent om die mobi ontvanger ( lees zelfde ondingen als bv telenet, belgacom ) te nemen . Bij tvv is die (nog) niet verplicht vandaar ook hier een vuduo en SAB TITAN II HD combo met maar 1 kaart . Van het moment dat tvv daar vanaf stapt gaat hun klanten bestand ook verminderen .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dopke schreef:( lees zelfde ondingen als bv telenet, belgacom )


Ik heb ondertussen het allerlaatste model van TN... en daar heb ik absoluut geen klagen over... supersnel, drie tuners, software heeft geen kuren meer, volume controle op HDMI, ... Wat de levensduur betreft is het nog afwachten, en het feit dat je moet huren is ook niet echt m'n ding.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”