A2F & Nieuwsgroepen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

A2F heeft idd geen nieuwsgroepen, maar ik zoek een alternatief voor de newsbin van telenet. Nochthans zou het mogelijk zijn om deze te benaderen via adsl via een crack voor B-news ??(zie bij "tools"):
http://users.pandora.be/stefkesplace/
Aangezien ik ook nog steeds over een account bij telenet beschik, heb ik mijn account gegevens eens ingevuld in B-news, maar dit is enkel nodig voor upload zeker?
Enfin, moest het echt niet lukken zou ik nog wel een accountje willen overwegen van Usenet ofzo, maar dan moet eerst mijn snelheid boven de 10KB/s komen :evil:
Gast

op die site staat dat die crack dient voor adsl gebruikers
hij maakt er wel nergens gewag over dat je hiermee op de telenet servers terecht kan.
[/url]
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Zelf gebruik ik Astranews met A2F, ik heb de onbeperkte abonnement van $10, kijk eens op

http://news.astraweb.com/

Als je het geld hebt kun je voor de snellere formule gaan, maar met de huidige A2F snelheden is dat wellicht geldverspilling.

Zelf heb ik al meer dan genoeg werk aan het "verwerken" aan wat ik zo binnenkrijg :-) , dus hou daar rekening mee, hoe sneller hoe meer je moet "verwerken" en eens houdt dat op ...

Er zijn nog andere formules, maar ik ken er geen die zoveel biedt voor zo'n prijs ( 8+ euro ), maar ik heb altijd interesse in formules die meer bieden voor < 10 euro :twisted:
Rippi
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Spacekiek, b-News is ongeveer de slechtste binaire newsreader die ik ooit ben tegen gekomen. Verre van gebruiksvriendelijk, onlogisch, niet de opties die ik verwacht, ondersteunt (standaard) geen yEnc, ... De enige reden waarom je die zou willen gebruiken is omdat die BN-posts kan extracten. Maar zelfs dan gebruik ik nog altijd liever GrabIt ( www.shemes.com ). Enorm gebruiksvriendelijk, ondersteunt powerposts (yEnc), zitten alle functies in die ik zou willen gebruiken, ondersteunt tot 8 simultane streams, maar .. ondersteunt geen BN-posts. Maar zelfs dan kan je hiermee nog BN-posts downloaden en daarna door de losse BN-decoder halen.
Maw: b-News, het programma (en de codering overigens - yEnc rules) zijn s****.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Vroeger gebruikte ik ook grabit, nu vooral NZB-o-Matic.
Die nzb-files zijn gewoon te gek: nooit geen headers meer binnenhalen :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dat gewoon XPat-search?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

OK, ik vond B-news ook maar onoverzichtelijk ;-)
Maar als ik het goed versta moet ik sowieso een account nemen bij usenetserver of astranews (is dit ook usenet ??)
Ik zal zowel GrabIt als NZB-o-Matic newsreaders eens testen ...
thx 4 the info! :lol:

(nu nog wat meer downloadsnelheid, lol!)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Die GrabIt ziet er wel leuk uit, maar ik krijg enkel txt files!
(Yep en ik heb al een MIME decoder gebruikt ... dan krijg ik gewoon ne error)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een grote tip voor nzb users is PowerFTD maar zeker http://www.usenetjunkie.com . Met die laatste zijn headers downloaden en trage XPAT searches verleden tijd :)
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Spacekiek schreef:Die GrabIt ziet er wel leuk uit, maar ik krijg enkel txt files!
(Yep en ik heb al een MIME decoder gebruikt ... dan krijg ik gewoon ne error)

.txt hernoemen naar .bn en dan kan je ze decoden met B-news decoder.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

werkt heel goed en kan ook overweg met nzb files
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Nog een vraagje ... als ik nieuwsberichten download gaat dat blijkbaar een pak sneller met A2F wanneer ik 10 threads gebruik ... met 20 NOG sneller, maar ik wil nu ook geen overkill hebben, dus mijn vraag aan jullie: wat is het optimaal aantal threads??
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Spacekiek schreef:Nog een vraagje ... als ik nieuwsberichten download gaat dat blijkbaar een pak sneller met A2F wanneer ik 10 threads gebruik ... met 20 NOG sneller, maar ik wil nu ook geen overkill hebben, dus mijn vraag aan jullie: wat is het optimaal aantal threads??

As gij met 20 threads sneller kunt downloaden as met 10 threads, moet ge da doen. Zo simpel ist :-D
Gast

Rippi schreef:Zelf gebruik ik Astranews met A2F, ik heb de onbeperkte abonnement van $10, kijk eens op

http://news.astraweb.com/

Als je het geld hebt kun je voor de snellere formule gaan, maar met de huidige A2F snelheden is dat wellicht geldverspilling.

Zelf heb ik al meer dan genoeg werk aan het "verwerken" aan wat ik zo binnenkrijg :-) , dus hou daar rekening mee, hoe sneller hoe meer je moet "verwerken" en eens houdt dat op ...

Er zijn nog andere formules, maar ik ken er geen die zoveel biedt voor zo'n prijs ( 8+ euro ), maar ik heb altijd interesse in formules die meer bieden voor < 10 euro :twisted:


wa voor lame gedoe is dat ?
betale om op een p2p netwerk te moge ?
:kots:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:wa voor lame gedoe is dat ?
betale om op een p2p netwerk te moge ?
:kots:

1) het is geen p2p netwerk (je moet dus niet uploaden)
2) ge zult rap het verschil zien in downloadsnelheid (ge betaalt er ook voor hé) en er zijn geen wachttijden...

Trouwens, bij de meeste providers kan je 'gratis' op usenet aangezien het in je abo inbegrepen is (soms zonder binaries zoals bij a2f), bvb bij Skynet zijn de binaries wel dik in orde ;)
NuKeM
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Je betaalt niet voor toegang tot P2P, je betaalt voor "anonieme" toegang tot usenet. Voor heel wat mensen zal het voordeel van "anoniem" wel duidelijk zijn, zeker als je het met de klassieke P2P's vergelijkt. Ieder moet voor zich besluiten of het de moeite loont.

En zoals Nukem al zei, bij een snelle BB verbinding zijn DL snelheden van 300+ kbyte/sec gewoon GEWOON. Doe dat maar eens met een P2P ...

Maar ok, beiden hebben hun voor en nadelen ...
Rippi
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Even hier dan maar melden dat sinds gisteren PowerFTD 0.8e is uitgebracht.
Deze versie is een overweldigende verbetering tov de vorige aangezien hij de service van usenetjunkie ondersteund...
Ik denk dat ik een nieuwe favoriet heb :wink:
Eens uittesten en hopen dat hij niet even veel hangt als de vorige versie :)

http://power.ftd.nu/download/PowerFTD_08e.zip
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

langleve PFTD :)
en idd er zijn geen queues, geen trage snelheden(hangt wel af van de verbinding)
ik zit altijd boven de 200KBps
wel jammer van die limiet want met nieuwsgroepen haal je wel rap je limiet
en als je files incomplete zijn haal je gewoon de par2 bestanden en recover jeje files met quickpar!
en usenetjunkie roelt natuurlijk ook (thnx to nukem for telling me about it)
de pispaal <<
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey, ik heb zojuist newsbin pro geinstalleerd.
Wat moet je feitelijk instellen bij server als je een A2F klant bent. Kheb news.skynet.be geprobeerd, maar als ik dan groups wil downloaden, krijg ik het bericht dat de connectie nr de server mislukte. Of is die server enkel vr belgacom klanten?

Greetz Bossie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

A2F ondersteunt geen binaire nieuwsgroepen...
en op die van Skynet kan je natuurlijk niet inloggen met een A2F-lijn :-)

Wat je moet doen is een Pay-account nemen bij Astraweb of iets dergelijks!
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

bossie, de binaries staan bij skynet en telenet op een ander adres:
News (NNTP) Server: news.telenet.be (alleen tekstberichten) of newsbin.telenet.be (tekst- en binary berichten)

skynet is gelijkaardig dacht ik (te lui om hun site open te trekken nu)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

bij skynet staan de binaries op ... news.skynet.be ... verrassend, toch?
Bij Scarlet zijn ze wél gesplitst. Ik zou het opzoeken, maar het supportgedeelte van hun site werkt niet :roll:
En ja, enkel de eigen klanten kunnen gebruik maken van die diensten.
Shag

Ik maak ook gebruik van newsgroups, maar men snelheden zijn enorm gezakt tegen over vroeger. Nu nog maar 45KB/s met 28 draadjes, vroeger kwam ik aan de volle snelheid(= 250 - 340) ook toen het internet heel traag ging.

Heeft iemand anders ook snelheidsproblemen? Is pas in mei begonnen.

Groetjes.
Shag :wink:
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

28 Threads ??? :eek:


Sorry maar is dat niet pushen tegen de limiet van uw harde schijven? :)

Als ik thuis 8 threads openzet en het komt vlot binnen (250Kbyte/s+) dan staan die toch serieus te geven zenne ;)


Wat gebeurt er als ge uw aantal threads vermindert? Ene keer boven een bepaald aantal haalt ge volgens mij nog heel minieme snelheidswinst ...

/EDIT:

Niet vergeten dat een newsgroup 'bestand' bestaat uit immens veel kleine data parts he ... dus om de 100Kbyte of zo (weet ni juist hoeveel, zeg maar wat) moet dieje dus gaan authenticeren voor het volgende stukje ...

Als ge dan 28 threads open staan hebt verliest ge volgens mij meer aan authenticatie pakketjes (ja die nemen ook bandbreedte in) dan ge snelheid wint.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Jah, er zijn uitzonderingen hé. Kbedoel mij de meeste mensen gaat het al vlotjes met 8 à 10 draadjes, maar bij mij natuurlijk niet. :evil:

Ik heb geprobeerd met 1 draadje, met twee, met drie, enz... En 28 komt er het beste uit, vanaf 29 krijg ik authentication probs. Ik maak gebruik van Astraweb pay-by-download account waar je zoveel mogelijk draadjes mag openen als je wil.

Heb al andere payservers genomen zoals Buzzardnews(die trouwens één van de betere is). En daar mag je maar max. 8 draadjes openen. Het gevolg ervan is dat ik maar tegen een lage snelheid kan downloaden.

Op dit ogenblik ben ik met 48 draadjes bezig, astraweb + de testserver, maar helaas nog altijd slechte snelheden.

Dus ik ben precies de enige dan met slechte snelheden als je met nieuwgroepen werkt. :|
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

met al dien reklam voor astraweb begin ik ook goesting te krijgen 8)
ik heb vroeger in den tijd eens de binaries van chello geprobeerd maar buiten pr0n jpegs was daar niks kompleet te downen, hoe valt het mee met die astraweb server? kan je op voorhand zien dat elk stukje aanwezig is vooralleer je er je kostbare bandbreedte aan verkloojt? en hoe snel worden hdtv rips gepost (wat mij dus vooral interesseert)?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Tips:
- Astraweb voor de kleine gebruikers (je koopt een volume pack dat je gebruikt en spreidt zoals je zelf wilt), snelheid niet super (50-200kB/s)
- Usenetserver.com : maandelijks abo, erg goed (volledig en retentie), geen limiet en snel (350kB/s .. max dus dat hier haalbaar is)

Persoonlijk is voor mij astraweb goedkoper (skynet primary, astraweb voor fills).
NuKeM
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Prijs/kwaliteit van Astraweb is schitterend. Je hebt ongeveer in elke groep een retentie van 10 dagen, wat voldoende is als je een degelijke snelheid hebt(min 45KB/s) Je kan met newsreaders zien welke files op de server staan en of ze compleet zijn of niet. Ook de grootte, welk formaat, naam, ... Noem maar op.

In verband met die hdtv rips, daar weet ik niets van. Heb er trouwens nog geen enkele gezien, maar ik zoek er ook niet naar.

Via dees proggie kan je makkelijk zien wat er gepost is, wanneer en in welke groep. Zonder bandbreedte te verkwisten.
http://www.tuts4u.com/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=16
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb al goeie dingen gehoord van newserver.com ... kameraden hebben daar abo ... heeft zogezegd limieten maar die worden alleszins niet opgelegd :)

Die usenetserver lijkt mij ook wel deftig .. niet om reklame te maken maar deze prijzen lijken mij echt wel OK:

3-month High Speed - $39.95
3 months of high-speed Usenet service with unlimited downloads for $39.95.

Monthly High Speed - $14.95
High-speed Usenet service with unlimited downloads for $14.95
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

die hdtv tvrips (xvids) zien er altijd schitterend uit, kleuren zijn veel scherper dan bij gewone analoge caps
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

Squirtle schreef:die hdtv tvrips (xvids) zien er altijd schitterend uit, kleuren zijn veel scherper dan bij gewone analoge caps


het is niet omdat iets gecodeerd is in xvid dat het een HDTV rip zal zijn hé..
xvid is maar een codec zoals divx, wma and so on.. Als ik mij niet
vergis is xvid een opensource versie van divx.

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

canabeez schreef:het is niet omdat iets gecodeerd is in xvid dat het een HDTV rip zal zijn hé..


Ik zou zelfs denken in tegendeel... XVID (net zoals DIVX) is een compressie algorithme wat zo ie afbraak doet aan de kwaliteit van het oorspronkelijke.

HDTV en XVID samen in 1 zin... brrrrr.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Compleet off topic ondertussen maar satelliet rips zijn ook altijd best mooi om te zien ...

Daar zijn ze in de states wel goed in :) Simpsons bvb wordt (werd?) via satelliet verstuurd naar de verschillende zenders en dan onderschept .. sommige episodes stonden online voor ie ge-aired was :D
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”