Pagina 1 van 1
Verbruik Proximus data
Geplaatst: 10 okt 2011, 16:44
door MClaeys
Sinds enkele dagen heb ik een iPad 2 met 3G. Ik heb er dan ook onmiddellijk een simkaart bij genomen van Mobile Internet Pay & Surf.
Op dat moment kon ik ook nog mijn verbruik bekijken op de website (zie bijlage), ik had een account gemaakt om in de Hello Proximus applicatie te gebruiken.
Aan de recenties te zien werkt deze zeer slecht, maar ik hoop(te) op een update dat dit zou fixen. Echter nu kan ik ook op de website van Proximus mijn dataverbruik niet meer bekijken.
Na een stel errors ben ik doorgestuurd naar de site van Belgacom e-services, blijkbaar voegen ze de accounts van Belgacom en Proximus samen. Echter mijn dataverbruik is daar nergens terug te vinden, enkel mijn gegevens zoals naam en paswoord + telefoonnummer, zaken die ik uit mezelf weet en dus geen site voor nodig heb.
Is er een mogelijkheid om mijn dataverbruik te zien en/of is er ergens een aankondiging wanneer dit terug mogelijk zou zijn (eventueel/liefst via een update van de app), Ik heb al wat rond gekeken maar kan niet meteen iets bruikbaars vinden hierover.
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 10 okt 2011, 17:15
door meon
Yep, da's een dik probleem sinds dat ze single-sign-on'en tussen belgacom en Proximus.
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 10 okt 2011, 20:35
door MClaeys
Inmiddels is het via de website van Proximus weer bereikbaar (de app was wel handiger geweest). Mijn bonusvolume is wel weg en 1524,6Mb heb ik nog over van mijn gewoon volume. Tzou mij verbazen dat ik vandaag (eerste dag dat ik 3G gebruik en enkele websites bezocht heb (tweakers, schoolforum, facebook, twitter)) reeds meer dan 500Mb opgebruikt zou hebben. Morgen toch maar eens bellen denk ik. Het belkrediet is ook gezakt maar ik neem aan dat dat gewoon in verband staat met het verbruik (daar het een data only kaart is)
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 11 okt 2011, 12:49
door Proximus
Beste MClaeys,
U kan ook uw gegevens (naam, gsmnr van Mobile Internet Pay & Surf, contactnr, eventueel klantennr) via privé-bericht naar mij doorsturen.
Ik laat proximus u dan terug contacteren hierover.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 19 okt 2011, 14:39
door MClaeys
Inmiddels nog geen reactie gekregen van Proximus over de case. De website werkt weer (vorig weekend weer niet, nu weer wel). De app Hello Proximus kreeg een update, maar ik krijg nog steeds geen verbruikersgegevens binnen
[ Post made via mobile device ]
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 19 okt 2011, 16:47
door Marlboro
Haal je die gebruikersgegevens via wif binnen? Je moet eerst eens mss proberen wifi uit te schakelen en eens op edge/3g proberen de 1ste keer?
Ben je ingelogd? (kan het maar vragen e).
Soms werkt de app eens niet, gebeurt bij mij (helaas) ook wel eens, net gedaan nu op iphone en werkte wel.
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 19 okt 2011, 17:33
door TiTanium
@Eva_van_Belgacom
Ik heb ook een vraag voor u, ik gebruik het Hello app ook op men SGS2 maar deze app laat alleen maar de 15MB van het abonnement zien. Is er geen mogelijkheid dat hij die 15MB niet weergeeft en gewoon direct het 1GB gedeelte weergeeft?
Men onderschrift laat zien wat ik heb.
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 19 okt 2011, 17:52
door MClaeys
Daarnet telefoon gekregen op mijn voicemail van een zekere Joachim van de commerciele dienst van Proximus. Blijkbaar is dit voor Pay&Surf niet beschikbaar. Niet via Hello Proximus of een webtool (inloggen lukt nochtans
maar de gegevens kloppen niet, dat heb ik al gemerkt). Wel via bellen naar #147#. Is hier over nagedacht? Ze maken een app om verbruik te controleren, ze verkopen simkaarten voor de iPad (staat ook op verpakking: for iPad) en dan moet een mens bellen naar een speciale code, wat niet eens kan met de iPad.
Ik heb terug willen bellen om te vragen hoe ik die nummer bel vanop de iPad maar ze nemen niet meer op, morgen dan nog maar eens proberen.
Ik kan het maar niet geloven dat ze bepaalde gebruikers uitsluiten uit een tool die perfect zou moeten/kunnen werken voor alle gebruikers.
[ Post made via mobile device ]
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 20 okt 2011, 15:46
door Proximus
Dag TiTanium,
Graag ontvang ik uw klantnummer of telefoonnummer om dit aan te passen.
Mvg,
Eva
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 20 okt 2011, 18:38
door MClaeys
Blijkbaar bel ik altijd als joachim op koffiepauze is want hij neemt al de hele dag niet op. Straks de helpdesk maar eens proberen om te zien of ze daar hun onlogische redenering wel kunnen volgen.
[ Post made via mobile device ]
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 20 okt 2011, 19:59
door Marlboro
Als ik bij hello proximus ga gaan kijken zie ik nu inplaats van 1GB data opeens 1.5GB data staan? Terwijl mijn abo nog niet ten einde is van die 1GB?
Hoe kan dat dat dat nu opeens naar 1.5GB is gesprongen? Foutje bij proximus of in de applicatie of heeft proximus ergens wat aangekonidgd tijdje geleden ofzo?
Re: Verbruik Proximus data
Geplaatst: 01 jan 2012, 11:49
door LeMesjeu
Ik merkte al een tijdje een raar fenomeen op inzake mijn dataverbruik. Ik zou volgens proximus meer data verbruiken dat ik effectief verbruik.
Dus heb gelijktijdig mijn verbruisteller op mijn iphone gereset bij het ingaan van een nieuwe maand.
uit onderstaande screenshots kan je zien dat ik maar 65mb hebt verbruikt terwijl ik al 196mb zou verbruikt hebben volgens proximus!
hou zou dit kunnen???