Installatie telenet: Plaatsing modem
We zijn nu belgacom klant met dommel internet, maar we gaan overstappen.
Hierbij heb ik nog enkele vragen waarvoor ik hier nog geen antwoord heb gevonden.
- Kan je de modem op een andere locatie zetten dan de verdeler? En dus met een stuk coax ongeveer 15 meter overbruggen, ipv met utp en telefoon?
(Onze aansluitingen komen nu op een ander punt samen dan waar de kabel ons huis binnenkomt.)
- Is het mogelijk om met de modem/router meer dan 4 pc's te verbinden (ev. met switch) of moet je daar sowieso nog een router aanhangen?
(We hebben nu een Airport Extreme bij ons adsl) Zoja, heb je dan de modem only nodig of zou het lukken met WiFi uit en DMZ aan?
Bedankt voor de antwoorden, andere aandachtspunten voor onze overstap zijn altijd welkom!
Hierbij heb ik nog enkele vragen waarvoor ik hier nog geen antwoord heb gevonden.
- Kan je de modem op een andere locatie zetten dan de verdeler? En dus met een stuk coax ongeveer 15 meter overbruggen, ipv met utp en telefoon?
(Onze aansluitingen komen nu op een ander punt samen dan waar de kabel ons huis binnenkomt.)
- Is het mogelijk om met de modem/router meer dan 4 pc's te verbinden (ev. met switch) of moet je daar sowieso nog een router aanhangen?
(We hebben nu een Airport Extreme bij ons adsl) Zoja, heb je dan de modem only nodig of zou het lukken met WiFi uit en DMZ aan?
Bedankt voor de antwoorden, andere aandachtspunten voor onze overstap zijn altijd welkom!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het kan... vroeger was men er weigerachtig over maar tegenwoordig iets minder. Normaal moet je NIU (de coax verdeler waarop je modem en de TV's worden aangesloten) wel het eerste toestel zijn dat men op de kabel plaatst.Niezel schreef:- Kan je de modem op een andere locatie zetten dan de verdeler? En dus met een stuk coax ongeveer 15 meter overbruggen, ipv met utp en telefoon?
De standaard "modem" die men plaatst is een All-In-One (dus inclusief router) waarbij je genoeg PC's kan aansluiten (je hebt wel maar 4 poorten dus eventueel zal je zelf een switch moeten voorzien).Niezel schreef:- Is het mogelijk om met de modem/router meer dan 4 pc's te verbinden (ev. met switch) of moet je daar sowieso nog een router aanhangen?
Je hebt dan reeds een prima router... een modem only zou dus best volstaan (al plaatst men die liever niet). Wil je hem anders behouden zal je hem in de DMZ moeten plaatsen en heb je dubbele NAT (geen idee of je hem ook als AP kan configureren).Niezel schreef:(We hebben nu een Airport Extreme bij ons adsl) Zoja, heb je dan de modem only nodig of zou het lukken met WiFi uit en DMZ aan?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
1. De NIU moet staan waar je dropkabel je huisbinnenkomt (lees : voor het eerste verdeelpunt naar tv's)
2. De modem kan perfect op een andere locatie gehangen worden, vraag dit gewoon aan de technieker.
3. Vraag zeker de modem-only aangezien je reeds een prima router hebt
4. Je gaat wel eventueel een switch moeten kopen voor aan je router te hangen. Een 8 of 16 poorts kost niet gek veel meer.
2. De modem kan perfect op een andere locatie gehangen worden, vraag dit gewoon aan de technieker.
3. Vraag zeker de modem-only aangezien je reeds een prima router hebt
4. Je gaat wel eventueel een switch moeten kopen voor aan je router te hangen. Een 8 of 16 poorts kost niet gek veel meer.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
De techniekers moeten de modem ALTIJD bij de niu (versterker) plaatsen.
Maw modem komt waar de kabeltv binnenkomt.
Vroeger gebeurde het nog eens dat de modem op andere plaatst werd gezet als daar een coax aanwezig was.
Dit mag nu niet meer.
Maw modem komt waar de kabeltv binnenkomt.
Vroeger gebeurde het nog eens dat de modem op andere plaatst werd gezet als daar een coax aanwezig was.
Dit mag nu niet meer.
-
- Moderator
- Contacteer:
ExoduS : waar haal jij deze info vandaan? Als er een technische reden is waarvoor deze gescheiden moeten staan voor de klant dan doet de technieker dit (uiteraard mits de coaxkabel van goede kwaliteit is). 2 weken geleden heb ik een oogje in t zeil gehouden bij familie bij plaatsing van fibernetxl. NIU in de garage waar de coax toekomt, maar in het bureel komen de UTP kabels toe (staan een 12U hoog rack met alle apparatuur is naar de andere kamers waar UTP ligt etc). Familie had een coaxkabel klaarliggen van garage naar het bureel. Telenettechnieker heeft NIU netjes in garage gehangen en modem-only in het bureau. Dan was het maar een kwestie van een UTP kabel naar de router en men heeft OVERAL internet. Wat anders niet het geval was : wireless van diverse routers en modems ging niet tot aan het bureau (is getest geweest door mezelf) of de living. Ook werken met powerlines was geen oplossing geweest (er hangen reeds powerlines voor andere oplossingen).
Familie heeft wel papiertje van TN moeten ondertekenen dat men echt die modem-only wou en dat deze in bureau moest hangen.
Familie heeft wel papiertje van TN moeten ondertekenen dat men echt die modem-only wou en dat deze in bureau moest hangen.
Telefonie = EDPnet + OVH
Welke kabels moet ik voorzien, in de huidige situatie ligt er enkel een rechtstreekse coax naar de tv.
In onze bureau staat de router en dankzij onze adsl is er ook telefoonkabel op dat punt.
Als we een coax zouden voorzien tot dat punt, is dat ok voor de technieker?
Anders zouden we en utp en telefoonlijn moeten voorzien.
Ik heb al begrepen dat we best al een powerline en switch voorhanden hebben als de technieker komt, maar qua kabels weet ik niet echt wat we moeten voorzien.
In onze bureau staat de router en dankzij onze adsl is er ook telefoonkabel op dat punt.
Als we een coax zouden voorzien tot dat punt, is dat ok voor de technieker?
Anders zouden we en utp en telefoonlijn moeten voorzien.
Ik heb al begrepen dat we best al een powerline en switch voorhanden hebben als de technieker komt, maar qua kabels weet ik niet echt wat we moeten voorzien.
-
- Moderator
- Contacteer:
Als je wilt dat modem op een andere plaats toekomt dan NIU = coaxkabel (met vaste kern)
Als je wilt dat modem op dezelfde plaats staat dan NIU = UTP
Als je wilt dat modem op dezelfde plaats staat dan NIU = UTP
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
De modem moet zo ie zo al op een aparte coax na de NIU hangen... dus moet je een coax tussen je garage en bureau hebben, exclusief voor je modem !Niezel schreef:Welke kabels moet ik voorzien, in de huidige situatie ligt er enkel een rechtstreekse coax naar de tv.
Zoals ik al eerder schreef deed men er vroeger moeilijk over... het zal er dus een beetje vanaf hangen.Niezel schreef:Als we een coax zouden voorzien tot dat punt, is dat ok voor de technieker?
Waarom heb je een powerline nodig... of bedoel je voor interactieve TV (denk trouwens dat TN redelijk voordelig is wat betreft powerlines) ? Een switch heb je normaal niet nodig, een All-In-One heeft 4 poorten.Niezel schreef:Ik heb al begrepen dat we best al een powerline en switch voorhanden hebben als de technieker komt
Nu als je spreekt over garage en bureau... hoe ver liggen die uit elkaar (misschien eens een kleine schets maken).
Powerline is nodig omdat de TV niet bereikbaar is via UTP, er ligt natuurlijk wel al een coax.
We zouden eigen Powerline adapters voorzien, we kunnen ze voor de helft van hun prijs kopen, maar laten ze wel nog in verpakking.
Als we een modem only kunnen krijgen, plaats ik voor onze router een eigen switch.
In de huidge situatie ligt er een rechtreekse coax naar de TV en die kruist nergens met het UTP/Telefoon netwerk.
De laatste komen wel samen in de bureau en dat is de ideale plaats voor de modem. De bureau en garage liggen naast elkaar, dus die zijn wel te overbruggen met een coax-kabel. Maar ondanks dat de bureau grenst aan de garage staat de huidige router in te verste hoek verwijderd van de plaats waar de kabel nu ons huis binnenkomt. Er zijn dus nog wel enkele meters (+-10) te overbruggen.
We zouden eigen Powerline adapters voorzien, we kunnen ze voor de helft van hun prijs kopen, maar laten ze wel nog in verpakking.
Als we een modem only kunnen krijgen, plaats ik voor onze router een eigen switch.
In de huidge situatie ligt er een rechtreekse coax naar de TV en die kruist nergens met het UTP/Telefoon netwerk.
De laatste komen wel samen in de bureau en dat is de ideale plaats voor de modem. De bureau en garage liggen naast elkaar, dus die zijn wel te overbruggen met een coax-kabel. Maar ondanks dat de bureau grenst aan de garage staat de huidige router in te verste hoek verwijderd van de plaats waar de kabel nu ons huis binnenkomt. Er zijn dus nog wel enkele meters (+-10) te overbruggen.
Kan iemand mij nog vertellen hoe lang het duurt tussen de online bestelling en de afspraak met de technieker?
En weet iemand of de maand opzegperiode loopt van activatiedatum of van factuurdatum (die laatste is 10 dagen vroeger en al voorbij)
En weet iemand of de maand opzegperiode loopt van activatiedatum of van factuurdatum (die laatste is 10 dagen vroeger en al voorbij)
-
- Deel van't meubilair
Tijdens een online bestelling kies je toch meteen wanneer hij langskomt ?Niezel schreef:Kan iemand mij nog vertellen hoe lang het duurt tussen de online bestelling en de afspraak met de technieker?
Ik heb beste geval is dat reeds de volgende dag, in het slechtste geval enkele weken.
Opzeg van wat... je TN die je nog niet hebt ? (zolang je niets hebt ben je ook geen klant).Niezel schreef:En weet iemand of de maand opzegperiode loopt van activatiedatum of van factuurdatum (die laatste is 10 dagen vroeger en al voorbij)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die installateurs zijn de slechtste nog niet, ik heb een Hirschmann - GHV820A hangen waar de coax binnenkomt. daarna zit er ca 30 meter coax en dan pas de Niu en de modem. De installateur deed daar helemaal niet moeilijk over en het analoog & digitaal beeld is storingsvrij, dus als het moet kan alles.
-
- Moderator
- Contacteer:
Connectoren moet je niet plaatsen. Als je dochter thuis is (of je vriendin ) en zich wat leuk kleed zal de technieker dit met veel plezier doen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Kan ik, waar de tv--kabel binnen komt, een splitter (NUI) plaatsen (enkel voor tv- aansluiting) met daarachter (12 m coax kabel) een tweede splitter (NUI) voor aansluiting van de modem en de 2de tv?Niezel schreef:.......
.....
Volgens de Telenet installateur is dat om problemen vragen.
Beide splitters zijn dezelfde.
Dank bij voorbaat
Leo
-
- Deel van't meubilair
Nee, dat kan je niet... er zijn aparte uitgangen op een NIU voor data (je modem) en voor TV... beide filteren namelijk een ander deel van het signaal. Je kan dus maw. niet verder naar een volgende NIU omdat je dan niet je "volledige" signaal meer hebt (een NIU is meer dan een gewone versterker of splitser).
-
- Starter
Dank voor het snelle antwoord. Was inderdaad een domme vraag vermits het woord "Splitter" reeds het antwoord inhoudt.r2504 schreef:Nee, dat kan je niet... er zijn aparte uitgangen op een NIU voor data (je modem) en voor TV... beide filteren namelijk een ander deel van het signaal. Je kan dus maw. niet verder naar een volgende NIU omdat je dan niet je "volledige" signaal meer hebt (een NIU is meer dan een gewone versterker of splitser).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ..
De Userbase Community is er om jullie te helpen !
De Userbase Community is er om jullie te helpen !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Er bestaan ook brochures waarin alles staat uitgelegd:
Kabelbrochure (pdf)
Als er nog geen kabelaansluiting in de woning aanwezig is, kijk je best eens op:
http://netaanleg.telenet.be/
Deze officiële aanbevelingen voor de installatie sla je best niet in de wind want de problemen beginnen meestal bij een gebrekkige of gekunstelde binnenhuisbekabeling.
Kabelbrochure (pdf)
Als er nog geen kabelaansluiting in de woning aanwezig is, kijk je best eens op:
http://netaanleg.telenet.be/
Deze officiële aanbevelingen voor de installatie sla je best niet in de wind want de problemen beginnen meestal bij een gebrekkige of gekunstelde binnenhuisbekabeling.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
De ideale oplossing is natuurlijk om per toestel 1 kabel te hebben en de modem zo dicht mogelijk te houden bij de eerste NIU.
Het kàn wel maar net zoals de installateur zei is dat om problemen vragen. Het is namelijk zo dat je problemen kan krijgen. Da's totaal afhankelijk van de situatie en de kwaliteit van de huidige bekabeling. Vervang de 2de NIU door een passieve splitter en het zal al klein beetje meer kans op slagen hebben. De beslissing ligt nog steeds bij de installateur want die kan het signaal meten (= weten) en de kwaliteit van de kabels beter inschatten. Aangezien hij toen neen heeft gezegd zou ik zijn raad volgen.
Helaas klopt de uitleg van r2504 niet.r2504 schreef:Nee, dat kan je niet... er zijn aparte uitgangen op een NIU voor data (je modem) en voor TV... beide filteren namelijk een ander deel van het signaal. Je kan dus maw. niet verder naar een volgende NIU omdat je dan niet je "volledige" signaal meer hebt (een NIU is meer dan een gewone versterker of splitser).
Het kàn wel maar net zoals de installateur zei is dat om problemen vragen. Het is namelijk zo dat je problemen kan krijgen. Da's totaal afhankelijk van de situatie en de kwaliteit van de huidige bekabeling. Vervang de 2de NIU door een passieve splitter en het zal al klein beetje meer kans op slagen hebben. De beslissing ligt nog steeds bij de installateur want die kan het signaal meten (= weten) en de kwaliteit van de kabels beter inschatten. Aangezien hij toen neen heeft gezegd zou ik zijn raad volgen.
-
- Deel van't meubilair
Dus volgens jou maakt het niet uit of je je modem aansluit op de data verbinding of een TV verbinding van je NIU ? Als hij z'n eerste NIU zou vervangen door een passieve splitter zou het beter kloppen... maar zelfs dan nog sluit hij een TV aan VOOR de NIU wat ook tegen de regels is !xayana schreef:Helaas klopt de uitleg van r2504 niet.
Ik denk dat dat een betere raad is... voor je gaat vertellen dat m'n uitleg niet klopt.xayana schreef:Aangezien hij toen neen heeft gezegd zou ik zijn raad volgen.
-
- Premium Member
Klopt, al heb je het nu wel een andere draai gegeven waardoor jouw uitleg al een héél klein beetje meer klopt.
Beide stellingen:
"beide filteren namelijk een ander deel van het signaal." VS "maakt het niet uit of je je modem aansluit op de data verbinding of een TV verbinding van je NIU" zijn namelijk niet verenigbaar.
De data-uitgang van de huidige types NIU laat alles (1) door. Je kan dus perfect een TV + modem aansluiten na een splitter na een NIU, zoals ik al zei dus.
Oja, op tot voor kort nog geplaatste types NIU's is het ook mogelijk om een modem aan te sluiten op een TV-uitgang. Dus blijft het antwoord kort & bondig: JA.
opmerkingen:
(1) alles, wat nodig is om een modem en TV werkend te krijgen uiteraard.
Beide stellingen:
"beide filteren namelijk een ander deel van het signaal." VS "maakt het niet uit of je je modem aansluit op de data verbinding of een TV verbinding van je NIU" zijn namelijk niet verenigbaar.
De data-uitgang van de huidige types NIU laat alles (1) door. Je kan dus perfect een TV + modem aansluiten na een splitter na een NIU, zoals ik al zei dus.
Oja, op tot voor kort nog geplaatste types NIU's is het ook mogelijk om een modem aan te sluiten op een TV-uitgang. Dus blijft het antwoord kort & bondig: JA.
opmerkingen:
(1) alles, wat nodig is om een modem en TV werkend te krijgen uiteraard.
-
- Deel van't meubilair
Natuurlijk zijn ze niet verenigbaar... daarom dat ik ook zeg dat het tweede statement (wat jou uitspraak is, niet die van mij) niet juist is.xayana schreef:"beide filteren namelijk een ander deel van het signaal." VS "maakt het niet uit of je je modem aansluit op de data verbinding of een TV verbinding van je NIU" zijn namelijk niet verenigbaar.
Als dat (een data uitgang is identiek aan een TV uitgang - wat trouwens iets anders is als het werkt momenteel wel als je het zo aansluit) waar is dan heb je gelijk... al betwijfel ik nog steeds of TN blij zal zijn met dergelijke setup. Maar misschien moet je de filter curves eens vermelden van beide uitgangen.xayana schreef:De data-uitgang van de huidige types NIU laat alles (1) door. Oja, op tot voor kort nog geplaatste types NIU's is het ook mogelijk om een modem aan te sluiten op een TV-uitgang.
-
- Premium Member
Je bent je eruit aan het kronkelen hé.
Ik zal het nog eens duidelijk verwoorden voor je: op een data-uitgang kan je zowel TV als modem aansluiten. Maw, die laat dus alles door wat je nodig hebt.
Als jij de doorlaatcurves wil ga je eens de datasheet van die NIU moeten opvragen bij de fabrikant hé. Veel makkelijker is het gewoon zelf eens te proberen, of nog gemakkelijker is mij eens geloven als ik wat zeg
Ma soit, ik denk dat de TS zijn vraag al beantwoord heeft gezien.
Ik zal het nog eens duidelijk verwoorden voor je: op een data-uitgang kan je zowel TV als modem aansluiten. Maw, die laat dus alles door wat je nodig hebt.
Als jij de doorlaatcurves wil ga je eens de datasheet van die NIU moeten opvragen bij de fabrikant hé. Veel makkelijker is het gewoon zelf eens te proberen, of nog gemakkelijker is mij eens geloven als ik wat zeg
Ma soit, ik denk dat de TS zijn vraag al beantwoord heeft gezien.
-
- Deel van't meubilair
Nope, maar ik wil wel correcte informatie... ik ga niet iemand onterecht hoop geven.xayana schreef:Je bent je eruit aan het kronkelen hé.
Je antwoord niet op m'n vraag... is een data uitgang identiek aan een TV uitgang op je NIU (identiek dezelfde curves) ? Het is niet omdat het vandaag werkt dat het dat morgen nog zal doen (stel dat TN een extra stukje spectrum in gebruik neemt als extra down of upstream kanaal)... ga jij dan tegen de persoon zeggen dat het toch niet echt hetzelfde was en daarom plots niet meer werkt ?xayana schreef:Ik zal het nog eens duidelijk verwoorden voor je: op een data-uitgang kan je zowel TV als modem aansluiten. Maw, die laat dus alles door wat je nodig hebt.
Als jij die doorlaat curves niet hebt kan je niet correct antwoorden op de vraag... je hebt gewoon gemerkt dat het vandaag werkt (misschien zelfs door het feit dat de curves niet zo stijl zijn en je genoeg marge had op je signaal). Misschien wil jij op basis van dergelijke dingen iemand iets wijs maken... maar ik doe dat niet en hou me aan de officiele richtlijnen (voor zover ik die ken).xayana schreef:Als jij de doorlaatcurves wil ga je eens de datasheet van die NIU moeten opvragen bij de fabrikant hé. Veel makkelijker is het gewoon zelf eens te proberen, of nog gemakkelijker is mij eens geloven als ik wat zeg
-
- Premium Member
Zucht. Moet ik hier nu écht mijn tijd in steken?
Het spectrum dat Telenet gebruikt ligt grotendeels vast en NIU's worden niet specifiek voor Telenet gemaakt. DOCSIS- en andere standaarden werden ook niet specifiek voor Telenet ontworpen hé.
Telenet heeft zich daar nu eenmaal aan te houden en het getuigt van weinig respect dat jij mij hier beschuldigt van het iets wijs maken aan iemand.
Ik heb echt geen goesting om persé mijn gelijk te willen halen. Ik weet voor mezelf dat wat ik zeg correct is en da's voor mij meer dan genoeg.
Het spectrum dat Telenet gebruikt ligt grotendeels vast en NIU's worden niet specifiek voor Telenet gemaakt. DOCSIS- en andere standaarden werden ook niet specifiek voor Telenet ontworpen hé.
Telenet heeft zich daar nu eenmaal aan te houden en het getuigt van weinig respect dat jij mij hier beschuldigt van het iets wijs maken aan iemand.
Ik heb echt geen goesting om persé mijn gelijk te willen halen. Ik weet voor mezelf dat wat ik zeg correct is en da's voor mij meer dan genoeg.
-
- Deel van't meubilair
Waarom is het nu zo moeilijk hier open en eerlijk in te zijn ? Om eerlijk te zijn heb ik een beetje de pest in mensen die beweren het allemaal wel te weten, maar niet willen vertellen aan iemand anders waarom dat zo is In de professionele wereld noemt men zoiets job protection.xayana schreef:Zucht.
Ik veronderstel ook dat die fabrikanten niet voor hun plezier een uitgang labelen als DATA en anderen als TV... dan had men evenzeer gewoon op iedere uitgang OUT kunnen zetten.xayana schreef:en NIU's worden niet specifiek voor Telenet gemaakt.
Facts please... geen uitspraken zoals het werkt wel omdat ik het zeg.xayana schreef:het getuigt van weinig respect dat jij mij hier beschuldigt van het iets wijs maken aan iemand.
Trouwens als dit allemaal zo perfect werkt begrijp ik al helemaal niet waarom je hierboven het volgende post...
xayana schreef:Het kàn wel maar net zoals de installateur zei is dat om problemen vragen. Het is namelijk zo dat je problemen kan krijgen.
-
- Premium Member
Je KAN problemen krijgen ALS de coaxkabel van de NIU naar de TV van mindere kwaliteit of te lang is. Je creëert overigens een extra demping door die extra kabel. Die problemen hebben NIKS te maken met die NIU.
Die labeling 'data' heeft enkel en alleen te maken met de TERUGWEG en bij mijn weten heeft een TV nog steeds geen terugwegpad nodig.
Je vraagt achter feiten maar ik zie er van jou ook geen Waarom zou ik tijd moeten steken in het opvragen van de datasheets bij de fabrikant als jij dat evengoed kan? Ik heb daar nu gewoonweg geen zin in. Als jij, of leodeweerdt, mij niet gelooft dan vind ik dat best.
Die labeling 'data' heeft enkel en alleen te maken met de TERUGWEG en bij mijn weten heeft een TV nog steeds geen terugwegpad nodig.
Je vraagt achter feiten maar ik zie er van jou ook geen Waarom zou ik tijd moeten steken in het opvragen van de datasheets bij de fabrikant als jij dat evengoed kan? Ik heb daar nu gewoonweg geen zin in. Als jij, of leodeweerdt, mij niet gelooft dan vind ik dat best.
-
- Starter
r2504 alsook xayana,
Beiden bedankt voor uw hulp. Ik heb mij gericht naar de verklaring van r2504, daar dat voor mij de meest aanvaardbare uitleg is.
(Splitter = Splitsen?)
Beiden bedankt voor uw hulp. Ik heb mij gericht naar de verklaring van r2504, daar dat voor mij de meest aanvaardbare uitleg is.
(Splitter = Splitsen?)
Vandaag is de installatie gebeurd, zonder problemen.
De NIU in de garage en modem in bureau. We hadden zelf kabel ertussen gelegd. De technieker heeft er zonder problemen de connectoren op gestoken. We hadden ook onze eigen powerlines al geïnstalleerd.
Kortom, de technieker was blij met goed voorbereide installatie en uiteindelijk werkt alles nu perfect.
De NIU in de garage en modem in bureau. We hadden zelf kabel ertussen gelegd. De technieker heeft er zonder problemen de connectoren op gestoken. We hadden ook onze eigen powerlines al geïnstalleerd.
Kortom, de technieker was blij met goed voorbereide installatie en uiteindelijk werkt alles nu perfect.
-
- Moderator
- Contacteer:
Goed nieuws! Veel telenetplezier
Telefonie = EDPnet + OVH