Telenet fix ip plat?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Ligt weer alles plat bij Telenet die een fix ip hebben?
Dynamic werkt en kan daar ook op surfen
Fix-ip via Firewall : krijg netjes een ip maar pingen naar de gateway lukt zelfs niet

Iemand nog probs hier mee ondervonden? :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Zelfde probleem hier. Krijg netjes IP, maar daar blijft het ook bij.
Probleem is blijkbaar opgedoken om middernacht (ik kreeg mails op m'n server binnen tot net iets voor middernacht, dan om middernacht mail van m'n NAS dat hij niet kon synchen met de time server).

Greetz,

P.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Is effectief probleem met fix ip
Als ik mijn Firewall een ander macadres geef op mijn wan dan krib ik dus een dynamic ip en dan werkt het internet
Mijn.telenet.be ook al 2 dagen uit volgends de website!
Ze zijn weer goed bezig
Is er wel een deftige provider die bijna GEEN problemen hebben hier in België? :?

Probs zij begonnen hier regio Sint-truiden rond 22u30

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier hetzelfde probleem. Dan neem je een business abbo... :(

Edit: Telenet helpdesk ook onbereikbaar.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De problemen met de business-abonnementen worden met prioriteit onderzocht door onze technische diensten. Onze excuses voor het ongemak ^CH

Twitter: @Telenet
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik begreep het al niet bij de server krijg ik een geel driehoekje met uitroepteken
bij mijn andere computers kan ik probleemloos surfen.
Als ik de kabel in de cisco router steek geen probleem maar vanaf ik hem rechtstreeks aansluit terug dat driehoekje
ik ben duidelijk niet de enige
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Al onze fixed ip lijnen liggen er ondertussen bijna 12u uit.
Telenet solutions volledig onbereikbaar, hang al meer dan 40min op muziek, service top!
Komaan telenet, communiceer dan tenminste iets!
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Doe eens ne release op uw Ip adres, bij ons heeft dat geholpen. momenteel werkt de business fiber L terug hier.

b.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja hier nu ook
Toen ik belde naar de technische dienst zeiden ze dat het bijna bij iedereen zo was.
Na een update is bijna bij iedereen met vast ip uitgevallen, Hij wilde niet zeggen of er komende maandag iets zal veranderen :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 08 okt 2011, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Is sinds 20 minuten opgelost geraakt blijkbaar ... heeft er uitgelegen sinds 23u gisterenavond, dus net iets minder dan 12u.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb het gemeld via twitter @telenet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Alles is terug up sinds 10u40
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Benbits schreef:Doe eens ne release op uw Ip adres, bij ons heeft dat geholpen. momenteel werkt de business fiber L terug hier.

b.


Dat was relatief moeilijk geweest remote ;-)
sfx_dumbo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2011, 10:46

heb de indruk dat bij die mannen van mechelen zowat alles plat ligt.
nogal professioneel ... ga maar na :
12 uur fixed ip's / business abo UITgelegen
helpdesk werkt pas vanaf 0900.
vanaf 09.00 hele tijd bandje gehoord "nog even geduld..." na +/-42minuten eruitgegooid
opnieuw gebeld, nu 48 minuten online, nog altijd "nog even geduld..."
internet werkt nu wel maar alleen dynamisch
statuspages telenet : "alles in orde"

begrijpe wie kan.
ik ga kijken bij BGC :
alles online, geen issues, perfect gewoonweg
deze bibi trekt zijne conclusies en gooit telenet gewoon overboord.
business = SLA = waardeloos gezien geen helpedsk
verhaal ? vergeet het
want ze doen metingen "er is niks aan de hand met uw modem mevrouw mihjnheer"
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mijn vast ip werkt terug
heb ook wel een paar keer moeten proberen ik kreeg iedere keer een 1 minuut muziek en dan net alsof een beltoon van 1 seconde.
Iets heel vreems maar uiteindelijk toch iemand te pakken gekregen op de 015 33 22 66
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Net terug correcte MAC-adres in firewall gezet, terug mijn fix ip en kan terug surfen
Heeft dus bij mij 12 uur uitgelegen.. Helpdesk kom je niet binnen voor compensatie/vergoedig te eisen omdat mijn mailservers niet bereikbaar waren gedurende 12 uur.. Aan SLA heb je dus GEEN BAL aan. :evil:

Let op : Belgacom is ook niet beter hoor.. Heb al vanalles gehad voor fix-ipadres te hebben : (Belgacom, Dommel, Telenet) -> allemaal prul.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@guntherstassen, dit soort problemen kan je bij elke provider hebben maar de business helpdesk van Belgacom is 24 op 24 en 7 op 7 bereikbaar, altijd al geweest !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eerlijk? Eén of meerdere fixed ip's tegen degelijke prijzen...check edpnet!

VDSL Pro : http://www.edpnet.be/en/internet-for-co ... l-and-vdsl

Prijzen extra ip adressen:
4 publieke IP-adressen (Subnet /30) (€1,21/maand)
8 publieke IP-adressen (Subnet /29) (€2,42/maand)
16 publieke IP-adressen (Subnet /28) (€4,84/maand)
32 publieke IP-adressen (Subnet /27) (€7,26/maand)
64 publieke IP-adressen (Subnet /26) (€14,52/maand)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Fixed IP en business abonnementen met SLA ? Waardeloos.

Ik ga m'n setup aanpassen: consumer abbo's bij BGC & Telenet (betere redundancy) zonder fix IP en ne dedicated server huren in een datacenter met fix IP die ik als VPN concentrator gebruik. Komt goedkoper uit !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Offtopic, maar hoe werkt een VPN concentrator? Ik weet wat een VPN is en doet, maar het begrip concentrator levert me ook na wat gegoogle niet veel op.
Laatst gewijzigd door jorgo op 08 okt 2011, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Fixed IP en business abonnementen met SLA ? Waardeloos.

Ik ga m'n setup aanpassen: consumer abbo's bij BGC & Telenet (betere redundancy) zonder fix IP en ne dedicated server huren in een datacenter met fix IP die ik als VPN concentrator gebruik. Komt goedkoper uit !

Dedicated server alleen daarvoor? Neem gewoon een VPS :-) Véél goedkoper en doet net hetzelfde :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Krisken,

Uiteraard kan ik dan ook andere zaken daar hosten :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier van 't zelfde: 3 weken geleden overgestapt naar Business Fibernet XL omwille van geen FUP en ook zogezegd "betere helpdesk" die 7 dagen op 7 bereikbaar is...helpdesk was echter totaal niet bereikbaar, heeft er in totaal zo'n 12uur uitgelegen en dat terwijl ik deadlines te halen had :(

Zeer triestig!
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi,

Kweet niet of het relevant is in dit topic.
Sinds gisteren middag heb ik gigantisch last van lag spikes bij het gamen.
Alle verschillende dingen geprobeerd van hardware veranderen enz maar probleem is nog steeds hetzelfde.
Bij het gamen heb ik een lagometer geinstalleerd, en daar is duidelijk te zien dat de verbinding soms weg is en ook verschillende lag spikes zoals gezegd.
Up en download snelheid is goed.
Zoals hier ook al aangemeld kan ik sinds vrijdagavond niet meer inloggen op mijn telenet.
Nog mensen met een dergelijk probleem, regio Gistel?

Groeten
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Iemand afgelopen nacht (tussen 1u20 en 5u20) problemen gehad?
Het lijkt alsof het er dan terug uitgelegen heeft, maar of dit nu verband houdt met de uitval van afgelopen weekend is mij niet duidelijk.
Computer(k)nul
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier afgelopen nacht geen enkel probleem gehad.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Corrigeer mij als ik fout ben, ik ben ook business fn klant, maar. Op telenet business producten zit geen SLA volgens mij. Enkel best effort en een 'betere ' helpdesk.
Bij belgacom is de sla in deze categorie 8 uur dacht ik.

Je kan bij TN enkel sla op de corporate producten krijgen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik ben BGC klant, en heb dus geen weet van hoe/wat bij Telenet Business. Maar ik wou toch ff reageren:

SLA = Service Level Agreement. Dit wil dus niet zeggen: wij zorgen ervoor dat je 24/7 online bent. ALS je een SLA hebt, dan staat daar perfect in beschreven wat de downtime mag zijn, en ook wat de compensatie is die daar tegenover staat als de SLA geschonden wordt.

Ik heb de indruk dat mensen denken dat SLA wil zeggen dat ze 24/7 beschikbaarheid kunnen eisen, en bij problemen automatisch het recht hebben om compensaties te eisen.

Ik keur de downtime en slechte communicatie hierover zeker niet goed, maar wou toch even bovenstaande meegeven aangezien ik zelf beroepsmatig in contact kom met klanten en SLA's, terwijl bijna de helft niet weet hoe of wat :eek:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In een SLA staat ook beschreven wat de maximum responstijd is eer je terug online bent. Bij BGC is dit (bij professionele abo's) binnen 8uur online en terug telefonie. Eventueel door telefoon door te schakelen naar gsm en internet via een 3G stick. Voor tv hebben we vooralsnog geen oplossing bij problemen. Maar in dergelijke contracten staat bvb ook wat de maximum outage is op maand en jaarbasis.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Een response tijd die beschrijft wanneer je terug online bent lijkt me geen correcte omschrijving.

De response-tijd slaat op de tijd die de 'leverancier' heeft om actie te ondernemen om een bepaald probleem op te lossen, maar slaat niet op de tijd waarin het probleem ook effectief dient opgelost te zijn.

In een SLA staat idd die response tijd beschreven samen met eventuele (tijdelijke) oplossingen, escalatiestappen, minimale service, kostprijs, ... en recht op compensatie in geval dat...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt volledig AXS, dat is ook bvb in datacentra zo, maar dit is de omschrijving die belgacom geeft eraan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

axs schreef:De response-tijd slaat op de tijd die de 'leverancier' heeft om actie te ondernemen


Zelfs als hij zegt "ik kijk ernaar" binnen die termijn is al voldoende trouwens !
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Hangt natuurlijk van de beschrijving van de response-tijd in de SLA af ;)
Maar idd... meestal is gewoon een 'ticket' openen al voldoende om te voldoen aan de responsietijden omschreven in de SLA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”