sinds deze week heb ik problemen met teletekst. wanneer ik tv en decoder opzet kan ik alle functies doen. wanneer ik echter op de knop teletekst (afstandsbediening) druk kom dit niet te voorschijn en kan ik geen enkele handeling meer doen via de afstandsbediening, enkel nog de decoder afzetten. Doe ik dan maar en reset de decoder waarna alles terug werkt inclusief de teletekst. Gisteren gebeld met BG helpdesk (080022700). deze wisten me doodleuk te vertellen dat wij op reparatieprofiel zijn gezet omdat er in onze buurt (2100 deurne) nog mensen met belgacom tv zitten en BG wil dat iedereen op dezelfde snelheid zit. allemaal goed en wel maar ik heb een pack gekocht en wens dat dit dan ook werkt. wat er mij tegen de borst stoot is dat BG hier helemaal niets van laat weten aan de klanten. wij zijn van telenet naar BG overgestapt maar als dit aanhoud ....
heeft hier nog iemand last van? en kom aub niet af om mijn decoder een factory reset te doen want dit ben ik al moe gedaan! ook kan het volgens de technieker niet aan mijn devolo's liggen (deze ga ik helemaal niet zelf resetten want als dit mislukt heb ik helemaal geen tv meer).
teletekst (reparatieprofiel)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
nogal vreemd antwoord van de helpdesk.... repairprofiel wordt enkel toegekend bij problemen, deze kunnen binnen of buitenshuis zijn
en wat heeft repairprofiel te maken met de teletekst problemen?
sta je überhaupt wel op een repairprofiel...
kijk eens in de modem via http://192.168.1.1 wat de Downstream line rate & Upstream line rate is
Advanced Settings → Statistics
en wat heeft repairprofiel te maken met de teletekst problemen?
sta je überhaupt wel op een repairprofiel...
kijk eens in de modem via http://192.168.1.1 wat de Downstream line rate & Upstream line rate is
Advanced Settings → Statistics
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dit is volgens mij een nationaal probleem. Ik heb als technieker dit probleem ook ontdekt sinds vrijdag. En aan een collega van mij gevraagd en die had hetzelfde voor. Ik hoop dat ze hier rap een oplossing voor gaan hebben want ik denk dat de telefoon al gloeiend staat bij Belgacom.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hier geen problemen, zone 092
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne, werk je met de nieuwste decoder van Belgacom? Waar ik het ben tegengekomen was het probleem met de nieuwste decoder op VDSL2 via devolo's aangesloten. Eerste 5 minuten werkt het perfect na reboot, maar achteraf blijft de decoder hangen als je op teletekst duwt en achteraf naar een ander kanaal wilt zappen. Oplossing is door even op menu te duwen. Regio 011 Leopoldsburg.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik werk met decoder V3 in samenwerking met devolo's (3 stuks)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dit bericht mocht ik van Belgacom ontvangen:
het repairprofiel dat actief staat op uw lijn is blijkbaar uit voorzorgsmaatregel gedaan omdat u anders zou kunnen verbrekingen krijgen op Belgacom TV of internet. Nu moet u begrijpen dat u normaal een lijnprofiel van 30Mb heeft en nu dus 20Mb. U heeft 1 decoder en een internet Comfort abonnement. Ik kan u melden dat het repairprofiel dat u nu heeft weinig invloed heeft op uw internet of TV-gebruik! De maximum downloadsnelheid dat u voor internet met een comfort kan halen is 15Mbps. Als u bijvoorbeeld een HD-zender aan het bekijken bent via Belgacom TV heeft u nog ongeveer 11Mbps over voor het internet en dit is natuurlijk worst case scenario. Het verlies dat we op lijnniveau meten en waarvoor u dus op repairprofiel geplaatst bent, kan afkomstig zijn vanop de lijn (op ons gedeelte) of ergens een verlies bij u thuis. Indien u wenst, kunnen we hiervoor een technieker langssturen om te komen uitzoeken waar dit verlies juist vandaan komt. Indien deze technieker een probleem bij u thuis vindt, worden hier kosten voor aangerend. Als het ergens op ons gedeelte ligt, is dit kosteloos.
Indien u dus een technieker wenst, gelieve dan contact te nemen met 0800/22700 om een afspraak te maken.
het repairprofiel dat actief staat op uw lijn is blijkbaar uit voorzorgsmaatregel gedaan omdat u anders zou kunnen verbrekingen krijgen op Belgacom TV of internet. Nu moet u begrijpen dat u normaal een lijnprofiel van 30Mb heeft en nu dus 20Mb. U heeft 1 decoder en een internet Comfort abonnement. Ik kan u melden dat het repairprofiel dat u nu heeft weinig invloed heeft op uw internet of TV-gebruik! De maximum downloadsnelheid dat u voor internet met een comfort kan halen is 15Mbps. Als u bijvoorbeeld een HD-zender aan het bekijken bent via Belgacom TV heeft u nog ongeveer 11Mbps over voor het internet en dit is natuurlijk worst case scenario. Het verlies dat we op lijnniveau meten en waarvoor u dus op repairprofiel geplaatst bent, kan afkomstig zijn vanop de lijn (op ons gedeelte) of ergens een verlies bij u thuis. Indien u wenst, kunnen we hiervoor een technieker langssturen om te komen uitzoeken waar dit verlies juist vandaan komt. Indien deze technieker een probleem bij u thuis vindt, worden hier kosten voor aangerend. Als het ergens op ons gedeelte ligt, is dit kosteloos.
Indien u dus een technieker wenst, gelieve dan contact te nemen met 0800/22700 om een afspraak te maken.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
op welk repairprofiel sta je dan... ? mogelijks een 20/6 (17a)
kijk eens in de modem via http://192.168.1.1 wat de Downstream line rate & Upstream line rate is
Advanced Settings → Statistics
kijk eens in de modem via http://192.168.1.1 wat de Downstream line rate & Upstream line rate is
Advanced Settings → Statistics
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Dus je moet gewoon je binnenbekabeling eens goed nakijken of alles volgens de regels is aangesloten (vb: NTP op de intro, geen stubs, enz ...)meubel schreef:Het verlies dat we op lijnniveau meten en waarvoor u dus op repairprofiel geplaatst bent, kan afkomstig zijn vanop de lijn (op ons gedeelte) of ergens een verlies bij u thuis. Indien u wenst, kunnen we hiervoor een technieker langssturen om te komen uitzoeken waar dit verlies juist vandaan komt. Indien deze technieker een probleem bij u thuis vindt, worden hier kosten voor aangerend. Als het ergens op ons gedeelte ligt, is dit kosteloos.
- Indien alles correct, doe de automatische lijntest (0800 22 424).
- Als je nog altijd op repair blijft, is het probleem bij Belgacom: laat dan een technieker komen (0800 22 700).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.