Hoort dit niet meer in voip forum?
Daar staat mijn topic met gelijkaardige probs.....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=29932
Ik zit al 1 jaar bij edpnet, maar laatste maanden liep het de spuigaten uit (3 maand ticket, zonder oplossing). Ga hier niet herhalen wat ik geschreven heb. constant echo, alsof je in de bergen zit....ergerlijk.
GEVOLG:
satsurfer is bezig zijn nr. naar weepee aan het porteren.
Ondanks diverse testen die het probleem bij hen situeerden (in begin zeiden ze dat het probleem bij mij lag), kreeg ik nooit een bevestigend antwoord dat ik gelijk had. (teveel klanten die zouden weglopen?)
Voor VDSL ben ik héél tevreden, dus blijf ik bij hen. Na mijn nummerportering, schakelen ze mij over naar newer & faster & nieuw geografisch nr. die ik niet zal gebruiken (verlies spijtig genoeg nieuwsgroepen). Ze gingen 50 € activatie aanrekenen, maar heb hen wel gezegd dat door hun problemen ik mij genoodzaakt zie nr. te porteren + miserie. Bovendien wilde ik liever bij VDSL Home blijven. Dus zijn de activatiekosten weggevallen.
Eindelijk voel ik (& mijn vrouw die constant kloeg) mij bevestigd met mijn problemen doordat het klantenbestand stijgt.....
Als je een fritz hebt moet je eens kijken.....300 à 500 ms. gem. delay....een normaal gesprek kan je daarmee niet voeren! maar is nooit toegegeven van hun kant, ondanks diverse testen (ook met hulp van Philippe, waarvoor dank) van mijn kant.
Na 3 maand was het nog: 'onze specialisten zijn bezig'....
Heb dan het Plus Pack laten vallen (ja, valt niet mee te bellen)...en bel nu met betamax. Daar heb je 0-3 ms. delay & in 97% een perfect gesprek.
Heb ook indruk dat vooral outgoing calls niet mee te bellen viel....incoming laatste tijd iets beter...
1 raad: als je zo lang 'sukkelt' is het tijdverlies ellenlange h&t tickets vol te schrijven & aan te modderen. Heb het toch lang volgehouden, maar nu ben ik weg (zat ook +1 jaar bij hen vooraleer ik mijn nr. porteer, dus iets makkelijker)
bij belgian telecom was het juist hetzelfde probleem.....(gebruiken ook Colt Telecom) ook nooit oplossingen
bovendien heeft weepee veel voordelen t.o.v. edpnet (HD codecs, nomadisch nr., CNIP, meerdere SIP's...). Nu nog juist een belpakket met belminuten & ze zijn perfect...
Nomado is ook goed (delaywaarden die ik getest heb)
Gemiste kans voor edpnet, daar ze toch enkele jaren nà de concurrenten met voip op de markt zijn gekomen, dus tijd gehad hebben om te testen. Ik weet nog toen ik bij edpnet vertrok & mijn reden vermeldde, dat ik een geïrriteerd antwoord kreeg dat de kleine OLO's proberen zoveel mogelijk klanten binnen te halen & hun waarde op te drijven, om nadien aan BGC verkocht te worden.....en ze niet halsoverkop voip wilden aanbieden, omdat ze een kwalitatieve oplossing wilden aanbieden..