Pagina 1 van 1

EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 10:49
door wimpie3
Ik heb EDPnet voip, en hoor tijdens een telefoongesprek regelmatig onderbrekingen (geluid valt een seconde weg). Over VDSL2 zou er normaal gezien toch voldoende upload bandbreedte moeten zijn voor een storingsvrij gesprek. Heeft iemand hier ervaringen mee? Er hangt een gewoon analoog toestel op de BBOX2 over een tweede PPoe sessie.

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 11:30
door jackho
Hoe stel je dat juist in zo'n tweede pppoe voor voip in de bbox2 ?

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 12:28
door Converted
Nu je het zegt. Heb er ook meer last van, alsook echo soms. Maar dat wegvallen heb ik tot hiertoe opgemerkt als ik naar hun helpdesk bel. (heel erge storing zelfs)
Er schort duidelijk toch wel iets met edpnet voip?!

Btw ik bel gewoon met een siemens gigaset c610ip.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 12:31
door johand
Hier idd ook regelmatig onderbrekingen of echo :-(
Hier met een Gigaset CP470IP

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 12:54
door katoke66
Ik ondervind inderdaad de laatste drie/vier weken ook veel storingen. Lijn valt soms weg tijdens telefoongesprek.
Soms ook echo.
Een week geleden had ik totaal geen telefoon meer tijdens het weekend. Er was toen blijkbaar een probleem met de server, na 2 dagen was dit opgelost.

Hopelijk kunnen ze deze problemen oplossen of ik zie mij genoodzaakt een andere oplossing te zoeken.

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 19 sep 2011, 14:07
door riji
Wij hebben die korte onderbrekingen (woorden gekapt) de laatste tijd ook en frequent (VDSL).

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 21 sep 2011, 21:38
door satsurfer
Hoort dit niet meer in voip forum? :eek:

Daar staat mijn topic met gelijkaardige probs.....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=29932

Ik zit al 1 jaar bij edpnet, maar laatste maanden liep het de spuigaten uit (3 maand ticket, zonder oplossing). Ga hier niet herhalen wat ik geschreven heb. constant echo, alsof je in de bergen zit....ergerlijk.
GEVOLG:
satsurfer is bezig zijn nr. naar weepee aan het porteren. :-D

Ondanks diverse testen die het probleem bij hen situeerden (in begin zeiden ze dat het probleem bij mij lag), kreeg ik nooit een bevestigend antwoord dat ik gelijk had. (teveel klanten die zouden weglopen?)
Voor VDSL ben ik héél tevreden, dus blijf ik bij hen. Na mijn nummerportering, schakelen ze mij over naar newer & faster & nieuw geografisch nr. die ik niet zal gebruiken (verlies spijtig genoeg nieuwsgroepen). Ze gingen 50 € activatie aanrekenen, maar heb hen wel gezegd dat door hun problemen ik mij genoodzaakt zie nr. te porteren + miserie. Bovendien wilde ik liever bij VDSL Home blijven. Dus zijn de activatiekosten weggevallen.

Eindelijk voel ik (& mijn vrouw die constant kloeg) mij bevestigd met mijn problemen doordat het klantenbestand stijgt.....
Als je een fritz hebt moet je eens kijken.....300 à 500 ms. gem. delay....een normaal gesprek kan je daarmee niet voeren! maar is nooit toegegeven van hun kant, ondanks diverse testen (ook met hulp van Philippe, waarvoor dank) van mijn kant.
Na 3 maand was het nog: 'onze specialisten zijn bezig'.... :oops:

Heb dan het Plus Pack laten vallen (ja, valt niet mee te bellen)...en bel nu met betamax. Daar heb je 0-3 ms. delay & in 97% een perfect gesprek.
Heb ook indruk dat vooral outgoing calls niet mee te bellen viel....incoming laatste tijd iets beter...

1 raad: als je zo lang 'sukkelt' is het tijdverlies ellenlange h&t tickets vol te schrijven & aan te modderen. Heb het toch lang volgehouden, maar nu ben ik weg (zat ook +1 jaar bij hen vooraleer ik mijn nr. porteer, dus iets makkelijker)

bij belgian telecom was het juist hetzelfde probleem.....(gebruiken ook Colt Telecom) ook nooit oplossingen

bovendien heeft weepee veel voordelen t.o.v. edpnet (HD codecs, nomadisch nr., CNIP, meerdere SIP's...). Nu nog juist een belpakket met belminuten & ze zijn perfect... :-D
Nomado is ook goed (delaywaarden die ik getest heb)

Gemiste kans voor edpnet, daar ze toch enkele jaren nà de concurrenten met voip op de markt zijn gekomen, dus tijd gehad hebben om te testen. Ik weet nog toen ik bij edpnet vertrok & mijn reden vermeldde, dat ik een geïrriteerd antwoord kreeg dat de kleine OLO's proberen zoveel mogelijk klanten binnen te halen & hun waarde op te drijven, om nadien aan BGC verkocht te worden.....en ze niet halsoverkop voip wilden aanbieden, omdat ze een kwalitatieve oplossing wilden aanbieden.. :?

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 04 okt 2011, 21:17
door Patrick007
er is een upgrade beschikbaar, althans ik heb het een tijdje geleden laten uitvoeren waardoor EDPnet Voip Telefonie stabieler zou moeten zijn dan voorheen. Gewoon even contact opnemen met EDPnet lijkt me verstandig om een upgrade van de Sagem te vragen. Eigenlijk vind ik dat ze dat uit eigen beweging zouden moeten doen ...

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 04 okt 2011, 21:28
door satsurfer
Patrick007 schreef:er is een upgrade beschikbaar, althans ik heb het een tijdje geleden laten uitvoeren waardoor EDPnet Voip Telefonie stabieler zou moeten zijn dan voorheen. Gewoon even contact opnemen met EDPnet lijkt me verstandig om een upgrade van de Sagem te vragen. Eigenlijk vind ik dat ze dat uit eigen beweging zouden moeten doen ...
sorry.....er was een ticket lopende van mij (juni tot sept= 3 maand)....waarbij ik verschillende tests heb uitgevoerd, waarbij NOOIT bij hen een reactie gegeven is op mijn resultaten of een melding dat het probleem bij hen lag..... :evil:
M.a.w. 'open' communicatie of 'shout it out' marketing = bullshit om het in hun termen te zeggen.... :wink:

heb dan midden september 2011 besloten mijn nr. te porteren (maar wel VDSL2 te behouden waar ik supertevreden van ben)

sorry, maar ze moeten alle klanten ZELF contacteren voor zo'n upgrade (global é-mail), wat ze bij mij dus verzuimd hebben! Maar ja, een userbase gebuiker & test-aankooplid is gevaarlijk hé :-D

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 05 okt 2011, 08:25
door Patrick007
op basis van welke informatie komt u tot de conclusie dat ik lid van T-A zou zijn?

als ik uw redenering volg is quasi elke EDPnet klant lid van T-A? :nono:

een global é-mail had idd de betere aanpak geweest, ik hoop dat EDPnet deze commentaren ter harte zal nemen

Re: EDPnet voip: onderbrekingen

Geplaatst: 05 okt 2011, 23:14
door satsurfer
Patrick007 schreef:op basis van welke informatie komt u tot de conclusie dat ik lid van T-A zou zijn?

als ik uw redenering volg is quasi elke EDPnet klant lid van T-A? :nono:
beste Patrick007, Gelieve het betweterige vingertje maar weg te laten..... :evil:
satsurfer schreef:sorry, maar ze moeten alle klanten ZELF contacteren voor zo'n upgrade (global é-mail), wat ze bij mij dus verzuimd hebben! Maar ja, een userbase gebuiker & test-aankooplid is gevaarlijk hé :-D
U moet mijn woorden/beweringen niet verdraaien....daar hou ik nl. niet van.....Er staat nergens dat ik gezegd heb dat JIJ of andere mensen TA lid bent/zijn....Ik stel gewoon vast dat edpnet niet de hand in eigen boezem gestopt heeft betreffende het manke voip die zij aanbieden, integendeel....ze schoven hun falen nog in mijn schoenen in het begin.....een computerdummie die edpnet voip neemt, is dus makkelijk te manipuleren, maar dat is het enge.....voip is niet gewoon plug&play wat vele beweren......iemand die er niets kan kent, raad ik het niet aan....(om mezelf niet in problemen te werken)