EDPnet voip: onderbrekingen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb EDPnet voip, en hoor tijdens een telefoongesprek regelmatig onderbrekingen (geluid valt een seconde weg). Over VDSL2 zou er normaal gezien toch voldoende upload bandbreedte moeten zijn voor een storingsvrij gesprek. Heeft iemand hier ervaringen mee? Er hangt een gewoon analoog toestel op de BBOX2 over een tweede PPoe sessie.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hoe stel je dat juist in zo'n tweede pppoe voor voip in de bbox2 ?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Nu je het zegt. Heb er ook meer last van, alsook echo soms. Maar dat wegvallen heb ik tot hiertoe opgemerkt als ik naar hun helpdesk bel. (heel erge storing zelfs)
Er schort duidelijk toch wel iets met edpnet voip?!

Btw ik bel gewoon met een siemens gigaset c610ip.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Hier idd ook regelmatig onderbrekingen of echo :-(
Hier met een Gigaset CP470IP
katoke66
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2005, 21:05

Ik ondervind inderdaad de laatste drie/vier weken ook veel storingen. Lijn valt soms weg tijdens telefoongesprek.
Soms ook echo.
Een week geleden had ik totaal geen telefoon meer tijdens het weekend. Er was toen blijkbaar een probleem met de server, na 2 dagen was dit opgelost.

Hopelijk kunnen ze deze problemen oplossen of ik zie mij genoodzaakt een andere oplossing te zoeken.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Wij hebben die korte onderbrekingen (woorden gekapt) de laatste tijd ook en frequent (VDSL).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Hoort dit niet meer in voip forum? :eek:

Daar staat mijn topic met gelijkaardige probs.....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=29932

Ik zit al 1 jaar bij edpnet, maar laatste maanden liep het de spuigaten uit (3 maand ticket, zonder oplossing). Ga hier niet herhalen wat ik geschreven heb. constant echo, alsof je in de bergen zit....ergerlijk.
GEVOLG:
satsurfer is bezig zijn nr. naar weepee aan het porteren. :-D

Ondanks diverse testen die het probleem bij hen situeerden (in begin zeiden ze dat het probleem bij mij lag), kreeg ik nooit een bevestigend antwoord dat ik gelijk had. (teveel klanten die zouden weglopen?)
Voor VDSL ben ik héél tevreden, dus blijf ik bij hen. Na mijn nummerportering, schakelen ze mij over naar newer & faster & nieuw geografisch nr. die ik niet zal gebruiken (verlies spijtig genoeg nieuwsgroepen). Ze gingen 50 € activatie aanrekenen, maar heb hen wel gezegd dat door hun problemen ik mij genoodzaakt zie nr. te porteren + miserie. Bovendien wilde ik liever bij VDSL Home blijven. Dus zijn de activatiekosten weggevallen.

Eindelijk voel ik (& mijn vrouw die constant kloeg) mij bevestigd met mijn problemen doordat het klantenbestand stijgt.....
Als je een fritz hebt moet je eens kijken.....300 à 500 ms. gem. delay....een normaal gesprek kan je daarmee niet voeren! maar is nooit toegegeven van hun kant, ondanks diverse testen (ook met hulp van Philippe, waarvoor dank) van mijn kant.
Na 3 maand was het nog: 'onze specialisten zijn bezig'.... :oops:

Heb dan het Plus Pack laten vallen (ja, valt niet mee te bellen)...en bel nu met betamax. Daar heb je 0-3 ms. delay & in 97% een perfect gesprek.
Heb ook indruk dat vooral outgoing calls niet mee te bellen viel....incoming laatste tijd iets beter...

1 raad: als je zo lang 'sukkelt' is het tijdverlies ellenlange h&t tickets vol te schrijven & aan te modderen. Heb het toch lang volgehouden, maar nu ben ik weg (zat ook +1 jaar bij hen vooraleer ik mijn nr. porteer, dus iets makkelijker)

bij belgian telecom was het juist hetzelfde probleem.....(gebruiken ook Colt Telecom) ook nooit oplossingen

bovendien heeft weepee veel voordelen t.o.v. edpnet (HD codecs, nomadisch nr., CNIP, meerdere SIP's...). Nu nog juist een belpakket met belminuten & ze zijn perfect... :-D
Nomado is ook goed (delaywaarden die ik getest heb)

Gemiste kans voor edpnet, daar ze toch enkele jaren nà de concurrenten met voip op de markt zijn gekomen, dus tijd gehad hebben om te testen. Ik weet nog toen ik bij edpnet vertrok & mijn reden vermeldde, dat ik een geïrriteerd antwoord kreeg dat de kleine OLO's proberen zoveel mogelijk klanten binnen te halen & hun waarde op te drijven, om nadien aan BGC verkocht te worden.....en ze niet halsoverkop voip wilden aanbieden, omdat ze een kwalitatieve oplossing wilden aanbieden.. :?
Patrick007
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 sep 2011, 18:55
Bedankt: 4 keer

er is een upgrade beschikbaar, althans ik heb het een tijdje geleden laten uitvoeren waardoor EDPnet Voip Telefonie stabieler zou moeten zijn dan voorheen. Gewoon even contact opnemen met EDPnet lijkt me verstandig om een upgrade van de Sagem te vragen. Eigenlijk vind ik dat ze dat uit eigen beweging zouden moeten doen ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Patrick007 schreef:er is een upgrade beschikbaar, althans ik heb het een tijdje geleden laten uitvoeren waardoor EDPnet Voip Telefonie stabieler zou moeten zijn dan voorheen. Gewoon even contact opnemen met EDPnet lijkt me verstandig om een upgrade van de Sagem te vragen. Eigenlijk vind ik dat ze dat uit eigen beweging zouden moeten doen ...
sorry.....er was een ticket lopende van mij (juni tot sept= 3 maand)....waarbij ik verschillende tests heb uitgevoerd, waarbij NOOIT bij hen een reactie gegeven is op mijn resultaten of een melding dat het probleem bij hen lag..... :evil:
M.a.w. 'open' communicatie of 'shout it out' marketing = bullshit om het in hun termen te zeggen.... :wink:

heb dan midden september 2011 besloten mijn nr. te porteren (maar wel VDSL2 te behouden waar ik supertevreden van ben)

sorry, maar ze moeten alle klanten ZELF contacteren voor zo'n upgrade (global é-mail), wat ze bij mij dus verzuimd hebben! Maar ja, een userbase gebuiker & test-aankooplid is gevaarlijk hé :-D
Patrick007
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 sep 2011, 18:55
Bedankt: 4 keer

op basis van welke informatie komt u tot de conclusie dat ik lid van T-A zou zijn?

als ik uw redenering volg is quasi elke EDPnet klant lid van T-A? :nono:

een global é-mail had idd de betere aanpak geweest, ik hoop dat EDPnet deze commentaren ter harte zal nemen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Patrick007 schreef:op basis van welke informatie komt u tot de conclusie dat ik lid van T-A zou zijn?

als ik uw redenering volg is quasi elke EDPnet klant lid van T-A? :nono:
beste Patrick007, Gelieve het betweterige vingertje maar weg te laten..... :evil:
satsurfer schreef:sorry, maar ze moeten alle klanten ZELF contacteren voor zo'n upgrade (global é-mail), wat ze bij mij dus verzuimd hebben! Maar ja, een userbase gebuiker & test-aankooplid is gevaarlijk hé :-D
U moet mijn woorden/beweringen niet verdraaien....daar hou ik nl. niet van.....Er staat nergens dat ik gezegd heb dat JIJ of andere mensen TA lid bent/zijn....Ik stel gewoon vast dat edpnet niet de hand in eigen boezem gestopt heeft betreffende het manke voip die zij aanbieden, integendeel....ze schoven hun falen nog in mijn schoenen in het begin.....een computerdummie die edpnet voip neemt, is dus makkelijk te manipuleren, maar dat is het enge.....voip is niet gewoon plug&play wat vele beweren......iemand die er niets kan kent, raad ik het niet aan....(om mezelf niet in problemen te werken)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”