Hallo,
Ik heb momenteel (al 10 jaar) een abonnement bij Mobistar.
Ik ben echter al hun leugens en miserie moe.
Mijn huidige "contract" loopt nog tot 2 oktober 2011.
Kan ik nu reeds een sim kaar van mobile vikings aanvragen en deze vb dan 3 okt. activeren ?
Edit: Ik wil natuurlijk mijn huidig nummer behouden...
Ik vermoed dat het ook best is; dat ik bij mobistar mijn abo laat omzetten naar prepaid vanaf einde contract ?
Heeft er iemand hier meer ervaring mee als ik ?
Van abonnement naar Mobile Vikings
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Kaart kun je al bij Mobile Vikings aanvragen met de optie om je nummer te porten van mobistar naar MV. Pas wanneer dit allemaal actief is DAN pas je abonnement bij mobistar schriftelijk opzeggen. Doe je dit eerder zal je je nummer kwijt zijn. zo heb ik dit toch gedaan.
- exop
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 27 keer
Nooit schriftelijk opzeggen bij nummeroverdracht!
Je kan de kaart al aanvragen en pas activeren nadat de getrouwheidsperiode is afgelopen.
Zolang je nummer in beheer is van Mobistar ben je klant van hun en zullen ze geen contractbreuk herkennen. Echter als je voor het einde van je contract de nummeroverdracht activeert betekent dit een contractbreuk en betaal je een boete (resterende maanden, met een maximaal van 150€), in jouw geval maximaal 1 maand abonnementskosten.
Eenmaal de nummeroverdracht volbracht is zal je contract bij Mobistar automatisch ten einde gaan, er is ten slotte geen nummer meer aan gebonden. Je krijgt op het einde van de maand je laatste factuur en indien je nog een paar dagen extra klant blijft krijg je nog een factuur van die dagen.
Je kan de kaart al aanvragen en pas activeren nadat de getrouwheidsperiode is afgelopen.
Zolang je nummer in beheer is van Mobistar ben je klant van hun en zullen ze geen contractbreuk herkennen. Echter als je voor het einde van je contract de nummeroverdracht activeert betekent dit een contractbreuk en betaal je een boete (resterende maanden, met een maximaal van 150€), in jouw geval maximaal 1 maand abonnementskosten.
Eenmaal de nummeroverdracht volbracht is zal je contract bij Mobistar automatisch ten einde gaan, er is ten slotte geen nummer meer aan gebonden. Je krijgt op het einde van de maand je laatste factuur en indien je nog een paar dagen extra klant blijft krijg je nog een factuur van die dagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb gewoon via de site mijn sim met nummeroverdracht aangevraagd. MV zorgt dan toch voor het opzeggen van het contract bij je vorige provider? Je krijgt dan een speciale SMS waarop je moet antwoorden die dient als handtekening dacht ik.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik dacht zelfs dat je bij de aanvraag een datum kon ingeven, maar ik kan me ook vergissen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Er zijn twee opties
Abonnement -> Mobile Vikings
Je vraagt een Mobile Vikings SIM-kaart aan met nummeroverdracht, je activeert niets en zegt niets tegen Mobistar.
Wanneer je contract beëindigd is (3 oktober), activeer je je Mobile Vikings SIM kaart. Op dat moment krijgt Mobistar een aanvraag voor nummeroverdracht en wordt uw abonnement automatisch stopgezet. Voor de zekerheid kan je nadat de overdacht voltooid is, een aangetekende zending sturen naar Mobistar om te zeggen dat je je abonnement wilt beëindigen. Je moet wel rekening houden met de opzegtermijn en zult waarschijnlijk nog één maand moeten betalen (ben niet thuis in Mobistar-abonnement, dus kan ook anders zijn)
Abonnement -> Prepaid Mobistar -> Mobile Vikings
Op het einde van je contract bij Mobistar vraag je om dit te wijzigen naar Prepaid. De kosten hiervoor ken ik niet, maar ik zou als bedrijf dit gratis doen. Nadat je prepaid actief is, vraag je Mobile Vikings aan, want hiervoor heb je je SIM-kaartnummer nodig en ik durf niet moet zekerheid zeggen dat je met abonnement -> prepaid je huidige SIM-kaart behoudt.
Optie 2 lijkt mij het gemakkelijkste om te regelen, maar duurt wellicht iets langer. De kosten bij Optie 2 zijn beperkt tot het omzetten van abonnement naar prepaid.
Aanvraagprocedure Mobile Vikings
Abonnement -> Mobile Vikings
Je vraagt een Mobile Vikings SIM-kaart aan met nummeroverdracht, je activeert niets en zegt niets tegen Mobistar.
Wanneer je contract beëindigd is (3 oktober), activeer je je Mobile Vikings SIM kaart. Op dat moment krijgt Mobistar een aanvraag voor nummeroverdracht en wordt uw abonnement automatisch stopgezet. Voor de zekerheid kan je nadat de overdacht voltooid is, een aangetekende zending sturen naar Mobistar om te zeggen dat je je abonnement wilt beëindigen. Je moet wel rekening houden met de opzegtermijn en zult waarschijnlijk nog één maand moeten betalen (ben niet thuis in Mobistar-abonnement, dus kan ook anders zijn)
Abonnement -> Prepaid Mobistar -> Mobile Vikings
Op het einde van je contract bij Mobistar vraag je om dit te wijzigen naar Prepaid. De kosten hiervoor ken ik niet, maar ik zou als bedrijf dit gratis doen. Nadat je prepaid actief is, vraag je Mobile Vikings aan, want hiervoor heb je je SIM-kaartnummer nodig en ik durf niet moet zekerheid zeggen dat je met abonnement -> prepaid je huidige SIM-kaart behoudt.
Optie 2 lijkt mij het gemakkelijkste om te regelen, maar duurt wellicht iets langer. De kosten bij Optie 2 zijn beperkt tot het omzetten van abonnement naar prepaid.
Aanvraagprocedure Mobile Vikings
- Simkaart aanvragen -> op dit moment weten enkel Mobile Vikings en jezelf van deze overstap
- Simkaart activeren (per sms) -> pas vanaf dit moment wordt je huidige provider op de hoogte gebracht en begint de overdacht
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
portatie van telefoonnummer staat gelijk aan opzeg, dus achteraf brief sturen is niet nodig - wel opletten dat je geen contractuele verplichtingen meer hebt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Zeker, wij brengen Mobistar op de hoogte. Je hoeft dus niet apart nog eens op te zeggen.NickG schreef:Ik heb gewoon via de site mijn sim met nummeroverdracht aangevraagd. MV zorgt dan toch voor het opzeggen van het contract bij je vorige provider? Je krijgt dan een speciale SMS waarop je moet antwoorden die dient als handtekening dacht ik.
-
- Starter
@MoViChris: Ook niet als je contract nog loopt (= getrouwheidsperiode)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Eind januari 2012 stap ik ook over naar MV. Via de site heb ik full option SIM aangevraagd met behoud van mijn nummer. Ondertussen ligt mijn nieuwe SIM kaart al een paar dagen thuis met een brief erbij hoe één en ander geactiveerd moet worden. Als dus op 21 januari mijn abo bij Proximus is afgelopen verstuur ik de SMS om de overdracht in gang te zetten. Mijn huidige provider was al op de hoogte dat hij mijn abonnement niet moest verlengen. Die had mij hierover telefonisch gecontacteerd een paar weken geleden en toen heb ik gezegd dat ik over ging stappen naar de concurrentie.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW