VOIP Software (Softphone)

Plaats reactie
Dries_A
Starter
Starter
Bedankt: 12 keer

Hey,

Ik zoek momenteel VOIP client software voor op de PC (Windows 7 32 bit), waarmee je dus telefoonoproepen kan opstarten en beantwoorden (gebaseerd op SIP account details).

Concreet moet de applicatie het volgende kunnen:
* Altijd actief zijn als service. Bij een telefoonoproep verschijnt er een popupje waarmee je de oproep kan beantwoorden/weigeren.
* Telefoonboek zodat je niet steeds een heel nummer moet ingeven, en zodat je ook effectief ziet wie je belt ipv enkel het nummer.
* Een historiek van nummers die de voorbije periode gebeld hebben (met eventuele status zoals "opgenomen", "geweigerd,...");
* Nederlandstalig en gebruiksvriendelijke, intuïtieve UI;
* Leuke extra: Antwoordapparaat;
* Leuke extra: een telefoonmenu instellen (druk 1 voor "x", druk 2 voor "y",...).
* Leuke extra: freeware; :)

Wat zijn jullie ervaringen?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dries_A schreef:* Altijd actief zijn als service.
Ik heb nog geen enkele softphone gezien die draait als service onder Windows. Misschien iemand anders wel :eek:
Dries_A schreef:Bij een telefoonoproep verschijnt er een popupje waarmee je de oproep kan beantwoorden/weigeren.
Dat doen ze allemaal wel...
Dries_A schreef:* Telefoonboek zodat je niet steeds een heel nummer moet ingeven, en zodat je ook effectief ziet wie je belt ipv enkel het nummer.
* Een historiek van nummers die de voorbije periode gebeld hebben (met eventuele status zoals "opgenomen", "geweigerd,...");

* Nederlandstalig en gebruiksvriendelijke, intuïtieve UI;
* Leuke extra: Antwoordapparaat;
* Leuke extra: een telefoonmenu instellen (druk 1 voor "x", druk 2 voor "y",...).
* Leuke extra: freeware; :)

Wat zijn jullie ervaringen?
Misschien is een Fritzbox iets voor je? Die heeft een antwoordapparaat, algemene telefoonboek, historiek enzovoort. Je kan zelfs een iPhone app gebruiken om te bellen en voicemail te beluisteren...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Zoals Ken al aanhaalde ken ik geen enkele software die als service draait, maar als dit niet nodig zou zijn, en je zeker weet dat je een softphone wil; hier staan een hele hoop progs opgesomd: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... P_software

Eyebeam heb ik al eens mee gespeeld, en werkte goed. Maar in mijn ogen bijlange niet zo interessant als een "echte" hardware VOIP-phone.
Afbeelding
Dries_A
Starter
Starter

Hey Ken,
Bedankt voor je input. Ik had echter begrepen dat Fritzbox hardware verkoopt (een VOIP centrale), waar je dan een soort softphone voor kan downloaden. Werkt deze software dan ook voor andere telefooncentrales? Kan je me dan een specifiekere downloadlink geven (want ik moet op hun site altijd eerst de hardware selecteren waarvoor ik de software wil downloaden).

2Flip,
Bedankt voor de lijst met software. Dit is een héél lange lijst. :-) Iemand ervaringen met software op deze lijst (rekening houdend met bovenstaande vereisten, en laten we de "Windows service" vereiste dan maar vallen)?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Volgens mij voldoet Bria (CounterPath) aan de meeste van je eisen. Echter is het NIET gratis, en ik weet niet of je een "telefoonmenu kan instellen".
Ik heb zelf enkel ervaring met het Eyebeam (ook CounterPath), en zoals ik eerder aanhaalde was ik daar tevreden van.

Probeer een "trial" versie vast te krijgen, en test even om dit programma voldoet aan je verwachtingen ;)

Is het aspect gratis belangrijk, dan gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar: MicroSIP (http://microsip.org.ua/)
Je kan ook gewoon contacten opslaan, waarschuwing als je gebeld wordt, ...

Maar extra functies zoals voicemail ea worden (nog) niet ondersteund.
Afbeelding
Dries_A
Starter
Starter

Hey 2Flip,
Die Bria vind ik echt interessant. Ik zie dat hij ook in het Nederlands is (belangrijke vereist - ik zal niet de enige gebruiker zijn) en de prijs lijkt me niet onoverkomelijk.

Ik zal eens zien of ik een trial kan vastkrijgen, ja.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”