belgacom hotspot herkennen en inloggen

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
cyclon
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo,

'k heb sinds kort een zte san francisco smartphone (android). Qua gsm-abonnement ben ik bij mobistar, maar daar heb ik geen specifiek 3G abonnement. Ik kom nogal vaak op plaatsen waar een belgacom hotspot is. 'k heb thuis een internet-abonnement van belgacom, waarmee ik gratis toegang heb tot de belgacom hotspots.

Nu is mijn vraag :
- als ik weet dat er ergens een belgacom hotspot is, bvb in de quick, welke naam heeft dat dan?
- als ik dan al weet welke het belgacom hotspot is, hoe log ik daar dan op in met mijn smartphone? Het enige wat ik kan ingeven bij de wifi-verbinding die ik probeer te maken is het wep of wpa wachtwoord. Maar via belgacom vind ik enkel terug dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn adsl verbinding moet ingeven, dus dat gaat niet.

Als ik hierover meer info zoek op internet, vind ik vooral informatie die gericht is op laptops. Is het soms niet mogelijk om met een smartphone verbinding te maken met een belgacom hotspot?

groeten,

cyclon
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Volgens mij op dezelfde manier ?
  • a) verbinding maken met "BELGACOMHOTSPOT".
    b) geen beveiliging.
    c) eens verbonden, je browser openen, die zal automatisch re-directen naar de Hotspot inlogpagina.
    d) hier je Belgacom user-id (fx123456@SKYNET) en ADSL paswoord ingeven.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Let er wel op dat het telt als een internetconnectie. Als je thuis reeds alle toegestane internetconnecties gebruikt, kan je niet inloggen op een hotspot.

Er zijn een aantal gratis apps die het zoeken naar en inloggen op hotspots vereenvoudigen. http://www.easywifi.com is er zo eentje.
cyclon
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo,

'k zal nog eens proberen, 'k was blijkbaar aan het proberen om op een ander netwerk in te loggen. Blijkbaar zat ik op die plaats buiten het bereik van de belgacom hotspot, en was er daar wel een netwerk aanwezig dat "FREE_HOTSPOT" heet, maar dat wel beveiligd was.

'k ga nog eens op zoek, 'k weet nu waar ik moet naar zoeken.

cyclon
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”