Consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft haar advocaten de opdracht gegeven om Telenet te dagvaarden. Reden is een tariefverhoging voor internet die het Mechelse telecombedrijf doorvoerde. Volgens Test-Aankoop is die in strijd met de wet op marktpraktijken.
De consumentenorganisatie had eerder deze maand al gedreigd met gerechtelijke stappen. Omdat Telenet de zienswijze van de consumentenorganisatie niet wil volgen, stapt Test-Aankoop nu naar de rechtbank.
'Een tariefverhoging kan nooit voor contracten van bepaalde duur sinds de nieuwe wet op de marktpraktijken', legt Nico De Bie van Test-Aankoop uit. Uitzondering is een prijsindexering, maar die kan alleen als er een clausule in de algemene voorwaarden staat, waarin ook de berekeningswijze wordt uitgelegd.
Test-Aankoop dreigt ook met gerechtelijke stappen tegen de Waalse kabelaar Voo, die ook een tariefverhoging doorvoert. Het gaat om dezelfde kwestie, zegt De Bie.
Bron
Test-Aankoop sleept Telenet voor de rechter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Zouden die Internet Service Providers dan toch teveel betaald hebben voor hun voetbal??
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
pfff, ze blijven me maar geld uit m'n zakke kloppe vind ik .... eerst weg gegaan voor de telefonie en het internet, prime sport behouden omdat ik anders mijn favo competitie niet kan volgen (Bundesliga) en nu gan ze hier ook nog maar eens ongevraagd meer geld voor vragen ... Tis dat ik nergens anders bundesliga voetbal kan nemen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is je contract trouwens van bepaalde duur ?Goztow schreef:'Een tariefverhoging kan nooit voor contracten van bepaalde duur