Bepaalde websites niet bereikbaar
Geplaatst: 30 aug 2011, 17:37
Ik zit hier nu al zeker 1.5 jaar met een beu probleem: bepaalde websites willen op bepaalde momenten niet of slechts gedeeltelijk laden.
Die websites zijn dan onbereikbaar voor zo'n 5 minuten , plots zijn ze dan weer wel bereikbaar voor enkele seconden of langer, dan weer niet...
Ik heb dit probleem met heel veel websites, enkele voorbeelden: belgiumdigital.com, hln.be (vroeger heel erg, nu valt het goed mee), ibood.be, yelo.be, telenet.be, buienradar.nl, en zelfs ook (niet zo veel) facebook.com.
telenet.be en digicamshop.be zijn op dit moment voorbeelden van sites waar enkel de html door komt.
Ik heb al veel geprobeerd om dit probleem uit te vissen:
- Het probleem komt voor op elke pc hier in huis (ook nieuwe fresh installs)
- Het ligt niet aan de bekabeling binnen of aan de 2e router (die een half jaar geleden vervangen is door een nieuwe).
- Het ligt niet aan die websites, die waren/zijn op dat/dit moment voor iedereen bereikbaar
- Uitschakelen en weer inschakelen van de Philips modem/router zorgt voor het tijdelijk weer beschikbaar zijn van de websites (soms echt wel voor een korte tijd)
- Compleet resetten van de Philips modem helpt niet.
- Lankabel in een andere poort van die router steken helpt niet.
- Pingen naar de websites waarvan de html laadt lukt , pingen naar websites die soms volledig niet bereikbaar zijn, ook al zijn ze op dat moment bereikbaar, lukt niet.
- Traceroute timed out na verschillende hops bij websites die soms niet bereikbaar zijn. Traceroute lukt bij de sites waar enkel html door komt.
Vandaag uiteindelijk eens naar belgacom gebeld, na toch echt wel zeker te zijn dat het probleem niet aan mij ligt...
Daar heb ik het probleem uitgelegd, volgens de medewerkster lag het aan geblokkeerde websites Ik haar uitleggen dat het op elke pc voorkomt, en dat sites soms bereikbaar zijn en soms niet. Ze ging het dan eens ergens vragen daar en kwam met de 'oplossing' om Internet Explorer te resetten, trouwens een browser die ik niet gebruik. Als voorbeeld van een site die op dat moment niet werkte heb ik 'yelo.be' genomen, die na resetten toevallig wel werkte (puur toeval dat die net op dat moment bereikbaar was, 5 min later was het alweer afgelopen).
Dusja, door naar Belgacom te bellen zal ik het probleem niet opgelost krijgen, misschien wel als ik een medewerker aan de lijn krijg die er iets van kent, als dat bestaat
Nuja, als iemand hier ook iets van kent, ik kom uit een ict-opleiding, medestudenten vinden het ook vrij onverklaarbaar. Het gekke is dat bij een onbereikbare website, de traceroute lukt altijd tot enkele hops na mn eigen Philips router, dus zou het eigenlijk zelfs ook niet aan die router liggen, alhoewel na een restart websites wel kort bereikbaar zijn... En de hop waar het misloopt is bij elke website anders. Voorbeeldje van belgiumdigital.com:
Nummer 1 is de router binnen, nummer 2 de Philips router.
En oh ja, nog een testje, die ik voor het eerst deed, en waarvan ik ook niet echt iemand ken die zo slechte packet loss heeft:
Waarschijnlijk is de server 'Alphen aan den Rijn' toevallig een die ook weer niet bereikbaar is...
Ik ben echt ten einde raad, en aangezien dit volgens mij een probleem bij Belgacom is, toch maar even hier een topic gemaakt:)
Dus.. Zou iemand weten aan wat dit zou kunnen liggen? En gelieve niet af te komen met: format C of reset je browser/router/whatever, die dingen helpen allemaal niet.
Die websites zijn dan onbereikbaar voor zo'n 5 minuten , plots zijn ze dan weer wel bereikbaar voor enkele seconden of langer, dan weer niet...
Ik heb dit probleem met heel veel websites, enkele voorbeelden: belgiumdigital.com, hln.be (vroeger heel erg, nu valt het goed mee), ibood.be, yelo.be, telenet.be, buienradar.nl, en zelfs ook (niet zo veel) facebook.com.
telenet.be en digicamshop.be zijn op dit moment voorbeelden van sites waar enkel de html door komt.
Ik heb al veel geprobeerd om dit probleem uit te vissen:
- Het probleem komt voor op elke pc hier in huis (ook nieuwe fresh installs)
- Het ligt niet aan de bekabeling binnen of aan de 2e router (die een half jaar geleden vervangen is door een nieuwe).
- Het ligt niet aan die websites, die waren/zijn op dat/dit moment voor iedereen bereikbaar
- Uitschakelen en weer inschakelen van de Philips modem/router zorgt voor het tijdelijk weer beschikbaar zijn van de websites (soms echt wel voor een korte tijd)
- Compleet resetten van de Philips modem helpt niet.
- Lankabel in een andere poort van die router steken helpt niet.
- Pingen naar de websites waarvan de html laadt lukt , pingen naar websites die soms volledig niet bereikbaar zijn, ook al zijn ze op dat moment bereikbaar, lukt niet.
- Traceroute timed out na verschillende hops bij websites die soms niet bereikbaar zijn. Traceroute lukt bij de sites waar enkel html door komt.
Vandaag uiteindelijk eens naar belgacom gebeld, na toch echt wel zeker te zijn dat het probleem niet aan mij ligt...
Daar heb ik het probleem uitgelegd, volgens de medewerkster lag het aan geblokkeerde websites Ik haar uitleggen dat het op elke pc voorkomt, en dat sites soms bereikbaar zijn en soms niet. Ze ging het dan eens ergens vragen daar en kwam met de 'oplossing' om Internet Explorer te resetten, trouwens een browser die ik niet gebruik. Als voorbeeld van een site die op dat moment niet werkte heb ik 'yelo.be' genomen, die na resetten toevallig wel werkte (puur toeval dat die net op dat moment bereikbaar was, 5 min later was het alweer afgelopen).
Dusja, door naar Belgacom te bellen zal ik het probleem niet opgelost krijgen, misschien wel als ik een medewerker aan de lijn krijg die er iets van kent, als dat bestaat
Nuja, als iemand hier ook iets van kent, ik kom uit een ict-opleiding, medestudenten vinden het ook vrij onverklaarbaar. Het gekke is dat bij een onbereikbare website, de traceroute lukt altijd tot enkele hops na mn eigen Philips router, dus zou het eigenlijk zelfs ook niet aan die router liggen, alhoewel na een restart websites wel kort bereikbaar zijn... En de hop waar het misloopt is bij elke website anders. Voorbeeldje van belgiumdigital.com:
Nummer 1 is de router binnen, nummer 2 de Philips router.
En oh ja, nog een testje, die ik voor het eerst deed, en waarvan ik ook niet echt iemand ken die zo slechte packet loss heeft:
Waarschijnlijk is de server 'Alphen aan den Rijn' toevallig een die ook weer niet bereikbaar is...
Ik ben echt ten einde raad, en aangezien dit volgens mij een probleem bij Belgacom is, toch maar even hier een topic gemaakt:)
Dus.. Zou iemand weten aan wat dit zou kunnen liggen? En gelieve niet af te komen met: format C of reset je browser/router/whatever, die dingen helpen allemaal niet.