Telenet installatie

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

Ik wil binnenkort Telenet laten installeren, maar wil geen extra kabels trekken.
Hier kort hoe bekabeling er momenteel in huis uit ziet :
Wandcontactdoos radio/tv met vlakbij TV. Echter geen Telefoonaansluiting in de buurt.
Vanuit deze wandcontactdoos (tv) een split naar bovenverdieping. Hierop zijn boven 2 tv's aangesloten. Op 1 van beide tv's moet de digicorder komen, hier is vlakbij ook een telefoonaansluiting (RJ11).
Op diverse plaatsen zijn er nog RJ11 telefoonaansluitingen.

Nu wordt er op telenet steeds gemeld dat de basisopstelling moet gebeuren aan de wandcontactdoos, maar ik wil dit liever op de eerste verdieping, want daar moet ook de digicorder komen. Verder hoop ik ook dat ik dan eenvoudig een telefoonkabeltje kan leggen via RJ11 van telenetmodem naar de RJ11 telefoonaansluiting.

Als dat kan, wat is het gevolg ?
1. Heb ik op al mijn televisies een goed signaal ? (ik besef dat ik slechts op 1 tv echt digitaal heb, want slechts 1 digicorder), maar de basisopstelling staat ook enkel voor 1 tv, de andere tv's zitten dus VOOR de basisopstelling.
2. zal er dan een telefoonsignaal zijn op alle RJ11 telefoonaansluitingen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De NIU moet steeds als eerste geplaatst worden voor er splits gebeuren... ideaal zelfs waar je kabel binnen komt (al wil men hem tegenwoordig ook wel elders plaatsen blijkbaar). In jou geval is dat dus in het beste geval aan je eerste wandcontactdoos.

Aangezien je voor je interactiviteit een netwerkverbinding nodig hebt volstaat een telefoondraadje dus niet... je hebt hier wel degelijk een UTP verbinding met RJ45 voor nodig (of een alternatief zoals een powerline).

Geen idee of je die interactiviteit wil gebruiken, maar anders zou ik gewoon alles beneden laten installeren (inclusief Digicorder), en zodra de technieker buiten is zet je'm boven. Wil je toch nog interactiviteit dan kan je nog altijd twee powerlines aanschaffen.
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

Alvast bedankt voor de reactie.
Wat betreft televisie en internet, gaat dat allemaal wel lukken. Ik wilde dan sowieso een Powerline kopen voor interactieve televisie.

Probleem is eigenlijk de TELEFOON.

Ik heb geen telefoonaansluiting in de buurt van de wandcontactdoos (kabel).
Ik hoop echt om alles te kunnen oplossen zonder nieuwe kabels.

Ik heb volgend toestel gezien :
http://www.tcshop.nl/product_info.php?p ... gfgqsnf554

Zou ik nu gewoon dit toestel aan de telenet modem kunnen plaatsen en dan de ontvanger weer in mijn bestaande telefoonbekabeling steken ?
En is mijn huidige vaste telefonienetwerk dan volledig weer werkzaam ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geen probleem.

Dit toestel (basis station + extension unit) werkt als een gewone DECT, met het enige verschil dat je geen mobiel deel hebt, maar dat je op de uitbreidingsunit een gewone analoge telefoon kan aansluiten. Je kan zelfs meerdere uitbreidingsunits aansluiten op één basisunit.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”