hallo,
op mijn pc (win 7, 64 bit) duurt het nadat alles is opgestart nog ruim een minuut voor ik kan surfen (html-verkeer, eender welke browser); vreemd genoeg schiet utorrent wel meteen in actie (zowel up als down); het is erg vervelend als je je pc opzet om snel iets op te zoeken dat je moet wachten om te kunnen surfen; is er hier een technische verklaring voor? mijn scarletmodem (sagem, VDSL2) staat continu op en de verbinding is bekabeld (geen wifi), dus daar ligt het niet aan
bedankt
doug
geen webverkeer bij opstart computer
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Heb je al geprobeerd met een andere browser? Het zou misschien ook kunnen aan een virusbescherming /firewall liggen, die het Internetverkeer pas doorlaat eens het volledig geladen is.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
@ Goztow:
Ik zie wel iets soortgelijks als ik mijn Win7 PC opstart. Ik gebruik Mailwasher om al mijn accounts te pollen en bij het (her)opstarten (om de paar weken) zie ik dat het programma niet op het net geraakt. Even op "stop" klikken en even later op "check mail" en dan gaat het wel. Mailwasher start hier op bij het starten van Windows en ik heb de indruk dat het probleem bij de FW zou liggen. Dat verklaart niet waarom bij de TS utorrent wel direct werkt en de browser niet natuurlijk...vreemd genoeg schiet utorrent wel meteen in actie (zowel up als down);
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Sinds ik ben overgeschakeld naar een gigabitswitch zie ik hier ook iets dergelijks op meerdere pc's.
De eerste 30 seconden na het opstarten, zelfs nadat het windows interface icoontje de boodschap geeft "1 gbit connection ready" , is er geen verbinding.
Het lijkt wel of er een trainingcyclus moet worden gedaan voordat de verbinding er is.
Maar dit is m.i. niet de oorzaak bij de topicposter, want utorrent werkt daar wel meteen.
De eerste 30 seconden na het opstarten, zelfs nadat het windows interface icoontje de boodschap geeft "1 gbit connection ready" , is er geen verbinding.
Het lijkt wel of er een trainingcyclus moet worden gedaan voordat de verbinding er is.
Maar dit is m.i. niet de oorzaak bij de topicposter, want utorrent werkt daar wel meteen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Probeer eens de flow control optie op disabled te zetten in de settings van u netwerkkaart, herstart en kijk of het probleem er nog steeds is.
Ik had een gelijkaardig probleem maar deed zich enkel voor in Windows 7, Windows XP was alles ok.

Ik had een gelijkaardig probleem maar deed zich enkel voor in Windows 7, Windows XP was alles ok.

Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dank je voor de tip!
Flowcontrol stond op auto, na flowcontrol disable is de wachttijd inderdaad weg.
De menu keuze is wat anders dan in jouw voorbeeld.
Ik hoop niet dat de disable nu overrun errors gaat opleveren.
Flowcontrol stond op auto, na flowcontrol disable is de wachttijd inderdaad weg.
De menu keuze is wat anders dan in jouw voorbeeld.
Ik hoop niet dat de disable nu overrun errors gaat opleveren.
- Bijlagen
-
- flowcontrol.jpg
- (18.99 KiB) 693 keer gedownload