Alle HD zenders: traag en blokjes

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mr. Brown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:19

Hoi iedereen, wij kunnen momenteel geen enkele HD zender deftig bekijken. Ofwel hapert het beeld constant of zijn het blokjes. Bij het derde geval hebben we perfect beeld, maar het geluid komt twee à drie seconden achter. :-D

Nu, ik heb de PLC's opnieuw ingesteld en eens een reset gedaan van de decoder, zonder succes. Men zou bijna durven denken dat de PLC's de verwachte snelheid niet kunnen leveren. Het laatste wat ik wil, is een lelijke kabel van van de bbox tot de decoder. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Tja, eerst eens testen met een lelijke kabel, dat zal de enige manier zijn om de PLC's eventueel uit te sluiten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4330
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zijn waarschijnlijk devolo's die je hebt, maar de aan de snelheid die ze halen zal het niet liggen want als je maar 9Mbitps nodig hebt voor HD dan weet je al genoeg. Het zal eerder aan storingen liggen of beinvloeding door interferenties enz...
Als je het probeert met een utp kabel en het werkt goed dan kan je al met zekerheid zeggen dat de devolo's de reden zijn.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mr. Brown schreef:Het laatste wat ik wil, is een lelijke kabel van van de bbox tot de decoder. Iemand tips?
Een mooie roze kabel van de bbox tot de decoder. Simpel toch.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Ik moet toegeven dat ook wij ook problemen (nu ja dat is mss wel overdreven) ondervinden de laatste tijd. Het duurt heel lang opdat HD zenders gesynchoniseerd zijn (beeld en geluid) en geregeld moet je eens wegzappen en terugzappen om beeld te krijgen. verbonden met ethernetkabel van BBox tot decoder.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar zijn er meerdere mensen die momenteel problemen hebben met hd zenders, zie ook topic in iptv sectie
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=30780
ik kan er persoonlijk niet van meespreken....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mr. Brown schreef:Hoi iedereen, wij kunnen momenteel geen enkele HD zender deftig bekijken. Ofwel hapert het beeld constant of zijn het blokjes. Bij het derde geval hebben we perfect beeld, maar het geluid komt twee à drie seconden achter. :-D

Nu, ik heb de PLC's opnieuw ingesteld en eens een reset gedaan van de decoder, zonder succes. Men zou bijna durven denken dat de PLC's de verwachte snelheid niet kunnen leveren. Het laatste wat ik wil, is een lelijke kabel van van de bbox tot de decoder. Iemand tips?

Dit heeft totaal niks te zien met uw binnenbekabeling, het probleem zit bij het Belgacom kopernetwerk.

Wanneer gaat men nu eindelijk eens inzien dat tv kijken via de koperdraad nooit deftig zal werken.
Voor tv, zeker voor HD kies je voor satelliet of kabel. een andere deftige oplossing is er niet.
In Nederland loopt er zelfs nu een campagne
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6112
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

lucdec schreef: Wanneer gaat men nu eindelijk eens inzien dat tv kijken via de koperdraad nooit deftig zal werken.
Voor tv, zeker voor HD kies je voor satelliet of kabel. een andere deftige oplossing is er niet.
In Nederland loopt er zelfs nu een campagne
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6112
Situatie in NL is sterk verschillend met België: KPN heeft weinig VDSL, meeste klanten draaien op ADSL2+, waarmee HD TV inderdaad niet ideaal is. Op VDSL is er echter geen enkel probleem: ik kan perfect surfen + 2 HD kanalen bekijken tegelijkertijd (en dan zwijg ik nog van functie om op afstand op te nemen, dez lijkt onbeperkt te werken (nu nog enkel een methode vinden om ook alles te bekijken :-)

Wat UPC doet noemt men marketing - en in marketing wordt de realiteit soms wat bijgekleurd.

In jouw logica zou je ook moeten zeggen dat kabel en internet of on-demand TV nooit deftig zal werken: lokale capaciteit is gewoonweg te laag in de drukke uren. En als je dat niet gelooft: vraag maar eens aan Noel Slangen of andere grootgebruikers hoe goed hun kabelconnectie werkt in de rode uren...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Satelliet is geen goede technologie voor TV want als er veel onweer of sneeuw is, kan het zijn dat je interferenties hebt.
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

lucdec schreef: Dit heeft totaal niks te zien met uw binnenbekabeling, het probleem zit bij het Belgacom kopernetwerk.

Wanneer gaat men nu eindelijk eens inzien dat tv kijken via de koperdraad nooit deftig zal werken.
Voor tv, zeker voor HD kies je voor satelliet of kabel. een andere deftige oplossing is er niet.
In Nederland loopt er zelfs nu een campagne
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6112
TV over koper werkt zeer goed. ADSL2+ was ok voor SD (als je pakweg 12Mb downstream hebt), voor HD was het echter was te weinig, zeker als je nog moet sharen met Internet access (je puberzoon die met alle geweld peer-to-peer wil downloaden tijdens de film, etc ...) VDSL2 lost dit probleem makkelijk op.

De situatie in Nederland is erg verschillend, omdat DSL zo stiefmoederlijk behandeld wordt. Op veel plaatsen kunnen ze geen deftige service leveren omdat je te ver van de centrale staat. Belgacom heeft dit opgeslost door al die ROP's op elke hoek van de straat te installeren. De centrales zijn leeg ... en worden binnenkort zelfs grotendeels verkocht.

Ik heb zelf 2 HD tv's thuis op een 30Mbps profiel, met meer dan ruimte genoeg om te surfen als ze aan staan. Tegelijk staat er in het appartement naast mij (van mijn dochter) een Telenet aansluiting met 1 enkele HD-tv en 1 computer, die WEL regelmatig in de problemen komt. En satelliet ... zucht ... dat signaal valt regelmatig weg. Het is maar omdat mijn vrouw naar TV uit haar land wil kijken, anders had ik dat ding allang weggehaald.

En ... ik werk als developer bij Alcatel-Lucent. Ik weet heus waar ik het over heb. De IPTV afdelingen van Belgacom noch KPN zijn klanten van mijn afdeling moet ik wel zeggen (ze zouden wel veel beter kunnen doen :lol: )
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2473
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kon het me niet laten om userbase nog eens te bezoeken en eens de topics te overlopen.

Zeker op dit topic wil ik nog eens reageren maar dit is dan ook mijn allerlaatste deelname aan dit forum.

Ik zet nu de stap naar Telenet miv 01/09 na veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel problemen met BGC TV en een gestuntel van techniekers en specialisten "du-jamais-vu" én sedert juli ook problemen met TV tijdens intenetgebruik. Verkleuring beeld bovenaan (paars ...). Decoder verbonden met bbox 2 met kabel en idem natuurlijk.
Klantendienst opgebeld: gingen binnen het uur een technieker laten bellen vanuit Brussel of Gent van een speciaal team om mijn probleem te onderzoeken want de persoon van de klantendienst zei zelf dat ze het genant vonden dat mijn technisch probleem bleef aanslepen. Uiteraard nooit een kat gehoord. Dus was voor mij de maat na 1 jaar permanent gesukkel - zeker met TV - vol. Had ondertussen natuurlijk ook al TV van TN en met de nieuwe decoder "not any problem at all".

Ik kan jullie finaal gerust stellen: alle techniekers geven toe dat de synchro-problemen tussen beeld en geluid te maken hebben met de technologie en protocols van BGC. Hier duurt synchronisatie tot 10 seconden. Oplossing: onmogelijk!!!!!!!!! tenzij BGC zap-tijden toelaat tot 10" waarmee mensen dan ook niet tevreden zijn. Alhoewel ze volgens mij naar een compromis kunnen streven.

Hier in de buurt zijn we met 4 BGC TV kijkers (nu -1, ikzelf uiteraard) en niemand is 100% tevreden wegens synchro beeld-geluid problemen, sommigen blokjes, etc. Blijkbaar vindt BGC het niet de moeite - lees financieel interessant - want de kost om fout (soms zelf kabel die ergens geknakt ligt of aangetast is) op te sporen, eventueel straat op te breken, daarbij misschien ook nog eens in de verdeelkast zaken vervangen, straat weer toedoen, misschien zonder 100% garantie op blijvend succes (want de kabels - paren - van BGC liggen soms gewoon onder de grond met een soort van isolatie, dus geen echte plastic beschermend omhulsel oid en dit uit zeer goede bron vernomen) weegt niet op tegen de inkomsten die ze van deze klanten kunnen genereren.

Ik heb aangetekend mijn abo opgezegd 5 maanden voor de vervaldag - het was natuurlijk een gepeperde brief met ingebekestelling - en ze hebben niet tegengesparteld (gelukkig). Heb wel nog een telefoon gehad van de klantendienst met de vraag om opnieuw een decoder af te halen bij de klantendienst of te lenen bij een buur !!!!! opdat ze misschien toch nog eens het probleem zouden willen onderzoeken. Moet er nog zand zijn !!!!

In dit laatste bericht wil ik wel al diegenen nog eens danken die zeer veel pogingen ondernomen hebben om mij met zeer veel inzet en gedrevenheid en de allerbeste intenties te helpen het voorbije jaar. Uit de grond van mijn hart !! En bij BGC zijn er nog techniekers met idealen die voor hun klanten vechten en enkel het allerbeste willen en er zelfs voor opkomen en vechten (Quistnix is hiervan een prototype) maar helaas zijn dit ook enkelingen die moeten vechten tegen windmolens en beleidslui aan den top die geen enkele feeling hebben met de basismedewerkers, laat staan luisteren naar hen die elke dag met de klant in contact komen. Bij deze toch een eresalut aan deze - in onze maatschappij uiterst zeldzame soort: "de professionele idealist en gedrevene".

Veel groeten aan iedereen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4330
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja dat kan allemaal waar zijn maar moest ik het verhaal vertellen van wat een collega van mij bij TN allemaal meegemaakt heeft dan zit ik hier vanavond nog te typen denk ik, dus wil ik maar zeggen het is overal wat en overal iets en dat zal ook zo blijven want ze willen tegen elkaar op concureren inovaties brengen liefst nog voor een concurent met iets af komt en dit wil zeggen weinig tijd om degelijk uit te testen, dus smijt het maar op de markt en dan zien we wel ....
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

koenraaddeconinck schreef:In dit laatste bericht wil ik wel al diegenen nog eens danken die zeer veel pogingen ondernomen hebben om mij met zeer veel inzet en gedrevenheid en de allerbeste intenties te helpen het voorbije jaar. Uit de grond van mijn hart !! En bij BGC zijn er nog techniekers met idealen die voor hun klanten vechten en enkel het allerbeste willen en er zelfs voor opkomen en vechten (Quistnix is hiervan een prototype) maar helaas zijn dit ook enkelingen die moeten vechten tegen windmolens en beleidslui aan den top die geen enkele feeling hebben met de basismedewerkers, laat staan luisteren naar hen die elke dag met de klant in contact komen. Bij deze toch een eresalut aan deze - in onze maatschappij uiterst zeldzame soort: "de professionele idealist en gedrevene"
Een prototype??
Gij bedoelt zeker en vast een uiterst gedreven én professionele medewerker van alle opties voorzien die een klant maar wensen kan. :thumbs: :thumbs:
Mr. Brown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:19

Ik heb het even laten rusten omdat we ondertussen al wat meer tv kijken dan de vorige weken (verhuis afgelopen). De problemen blijven zich voordoen en zijn volledig random. Wat we nu merken, is dat er zelfs een vertraging van ongeveer 10 seconden is bij opgenomen programma's, wat natuurlijk enorm vervelend is.

Het is overal wat, maar de ervaring tot nu toe is bijzonder mager geweest, zeker als je TN gewend bent. Internet en telefonie werken zonder problemen, gelukkig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1483
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Als ge ze aansluit met ne scartkabel hebt ge NIKS vertraging. :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”