lucdec schreef:
Dit heeft totaal niks te zien met uw binnenbekabeling, het probleem zit bij het Belgacom kopernetwerk.
Wanneer gaat men nu eindelijk eens inzien dat tv kijken via de koperdraad nooit deftig zal werken.
Voor tv, zeker voor HD kies je voor satelliet of kabel. een andere deftige oplossing is er niet.
In Nederland loopt er zelfs nu een campagne
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6112
TV over koper werkt zeer goed. ADSL2+ was ok voor SD (als je pakweg 12Mb downstream hebt), voor HD was het echter was te weinig, zeker als je nog moet sharen met Internet access (je puberzoon die met alle geweld peer-to-peer wil downloaden tijdens de film, etc ...) VDSL2 lost dit probleem makkelijk op.
De situatie in Nederland is erg verschillend, omdat DSL zo stiefmoederlijk behandeld wordt. Op veel plaatsen kunnen ze geen deftige service leveren omdat je te ver van de centrale staat. Belgacom heeft dit opgeslost door al die ROP's op elke hoek van de straat te installeren. De centrales zijn leeg ... en worden binnenkort zelfs grotendeels verkocht.
Ik heb zelf 2 HD tv's thuis op een 30Mbps profiel, met meer dan ruimte genoeg om te surfen als ze aan staan. Tegelijk staat er in het appartement naast mij (van mijn dochter) een Telenet aansluiting met 1 enkele HD-tv en 1 computer, die WEL regelmatig in de problemen komt. En satelliet ... zucht ... dat signaal valt regelmatig weg. Het is maar omdat mijn vrouw naar TV uit haar land wil kijken, anders had ik dat ding allang weggehaald.
En ... ik werk als developer bij Alcatel-Lucent. Ik weet heus waar ik het over heb. De IPTV afdelingen van Belgacom noch KPN zijn klanten van mijn afdeling moet ik wel zeggen (ze zouden wel veel beter kunnen doen

)