Hallo,
Mijn internet abonnement bij Telenet (Comfortnet) is een jaartje oud en daarmee vond ik het eens tijd om de balans op te maken of een verandering van spijs of overstap geen slecht idee zou zijn.
Huidige situatie momenteel -> Abonnement comfortnet + apart abonnement DTV Telenet + kabel = 51,97 euro/maand
Nu weet ik dat Telenet Basicnet heeft en heb zitten denken om te veranderen naar die basic shake -> iets van een 45 euro dacht ik (+ 50 euro administratieve kost voor een downgrade)
Ik zie dat Belgacom momenteel een comfortpack aanbiedt aan 43,87 euro met gratis activatie/installatie.
Ik heb al in het verleden adsl van dommel gehad en heb ook al gechecked of ik aansluitbaar ben voor VDSL, wat geen probleem mag opleveren.
Nu is mijn vraag of die 43,87 euro van Belgacom alles omvat? of zijn er nog bijkomende zaken waar ik moet op letten (is bvb die discovery line nog nodig,...)?
Ik vraag dit omdat Telenet indertijd (en waarschijnlijk nu nog) de prijzen van de shakes aankondigde zonder daarbij te vermelden dat er nog eens een aparte kabelkost bijkwam. Ikzelf dacht toen (en was waarschijnlijk niet de enige) dat dit bij die DTV verweven zat, wat niet het geval was.
Alvast bedankt.
Overstappen van Telenet naar Belgacom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
De prijs die je ziet wanneer je een 'pack' samenstelt op de website van belgacom IS de prijs die je zal betalen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zoals ik begrijp heb je dan internet en digitale tv, dan is er toch de basicshake van 31,95 €texarcanaa schreef:Hallo,
Mijn internet abonnement bij Telenet (Comfortnet) is een jaartje oud en daarmee vond ik het eens tijd om de balans op te maken of een verandering van spijs of overstap geen slecht idee zou zijn.
Huidige situatie momenteel -> Abonnement comfortnet + apart abonnement DTV Telenet + kabel = 51,97 euro/maand
http://telenet.be/1115/0/1/nl/thuis/sha ... le-tv.html
Wordt uw prijs van comfortnet effectief verhoogd in september? Zo ja dan kunt u gratis downgraden naar bvb Basicshake
Volgens iemand die werkt in een telenet center is het tijdelijk gratis om te veranderen,downgrade naar de basicshake (actie GRATIS tot 4sept)
Die basicshake van 45 € is met internet + telefonie + digi tv (triple shake)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
Patje,
Met die prijs van de basic shake bedoelde ik ook al inclusief kabel abonnement, komt dan ongeveer ook op 45 euro/maand.
Ik ga maandag eens bellen voor een gratis downgrade. Indien niet mogelijk ga ik toch maar overstappen naar Belgacom denk ik.
Met die prijs van de basic shake bedoelde ik ook al inclusief kabel abonnement, komt dan ongeveer ook op 45 euro/maand.
Ik ga maandag eens bellen voor een gratis downgrade. Indien niet mogelijk ga ik toch maar overstappen naar Belgacom denk ik.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
een downgrade bij belgacom is echter ook een nieuw jaarcontract, dus vraag op dat moment achter promo 

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
Heb dan toch maar de Basic Shake genomen bij Telenet en heb geen downgradekost moeten betalen.
Op de afrekening staat dit nu als:
- Gratis activeringskost aanpassing abonnement (ter waarde van € 50)

Op de afrekening staat dit nu als:
- Gratis activeringskost aanpassing abonnement (ter waarde van € 50)