VRT DVB-t ontbreekt in Windows Media Center
Ik probeert TV te kijken via antenna in Windows 7 Media Center. Tijdens de installatie dien ik land en postcode in te geven waarop ik de tv-signaal aanbieder moet selecteren. Ik krijg de keus uit "TV Vlaanderen Terrestrial" en "Unmapped digital terrestrial". Dat laatste slaat op Telenet dat net als TV Vlaanderen experimenteert met DVB-T. VRT verschijnt evenwel niet in deze lijst. Ik vermoed dat Windows Media Center deze lijst ergens van internet haalt. Mijn DVB-T Usb stick werkt wel met de bijgeleverde software, daar worden de VRT kanalen wel gevonden. Wie kan helpen ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Euh... bron ? Ik dacht dat TN de enige DVB-T speler op het Norkring DVB-T zenderpark was (op hun website is alvast nergens sprake van TVV) ?annjan14 schreef:dat net als TV Vlaanderen experimenteert met DVB-T
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Straf hé, in je eerste post op UB al komen met een primeurr2504 schreef:Euh... bron ? Ik dacht dat TN de enige DVB-T speler op het Norkring DVB-T zenderpark was (op hun website is alvast nergens sprake van TVV) ?annjan14 schreef:dat net als TV Vlaanderen experimenteert met DVB-T
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Enkel VRT en Telenet (via infrastructuur Norkring) zijn gemachtigd de Vlaamse dvb-t frequenties te gebruiken tot naderhand.
Ik kijk alleen dvb-t tv en zag daar ook nooit enige test van TV-Vlaanderen.
Ik kijk alleen dvb-t tv en zag daar ook nooit enige test van TV-Vlaanderen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Die prullen werken niet goed met windows media center, ik meen mij te herinneren dat het mij wel lukte als ik de pc opzette, dan eerst zenders zocht en keek met de bijgeleverde software, die helemaal afsloot en dan windows media center setup starten.
bron TV Vlaanderen : bijv. http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=5906 - blijkbaar hebben ze vandaag geen verdere interesse maar hebben ze indertijd toch wel een en ander gedaan mbt DVB-T. Als ik hen selecteer in Media Center scant ie evenwel geen kanalen, een lege doos zeg maar.
Bij de "unmapped" vindt ie een 12tal kanalen (Stories, ActuaTV, ...) die gelinkt zijn aan Telenet. Op de kanalen zelf zit evenwel (nog) geen signaal.
Ik vermoed dat Media Center via internet vindt welke aanbieders actief zijn in de opgegeven regio. Op die site - welke ? - ontbreekt VRT blijbkaar.
De software die bij de stick zit werkt, weliswaar met de nodige bugs en is niet zo gebruiksvriendelijk (Blaze DTV 6.0).
Suggesties voor betere software en/of USB tv-tuners ?
Bij de "unmapped" vindt ie een 12tal kanalen (Stories, ActuaTV, ...) die gelinkt zijn aan Telenet. Op de kanalen zelf zit evenwel (nog) geen signaal.
Ik vermoed dat Media Center via internet vindt welke aanbieders actief zijn in de opgegeven regio. Op die site - welke ? - ontbreekt VRT blijbkaar.
De software die bij de stick zit werkt, weliswaar met de nodige bugs en is niet zo gebruiksvriendelijk (Blaze DTV 6.0).
Suggesties voor betere software en/of USB tv-tuners ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Verder dan wat praten is het nooit gekomen hoor.annjan14 schreef:bron TV Vlaanderen : bijv. http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=5906 - blijkbaar hebben ze vandaag geen verdere interesse maar hebben ze indertijd toch wel een en ander gedaan mbt DVB-T.
Ik dacht nochtans dat DVB-T operationeel (in test) was.annjan14 schreef:Op de kanalen zelf zit evenwel (nog) geen signaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
> Verder dan wat praten ...
Inderdaad, TVlaanderen heeft nooit een vergunning bemachtigd voor DVB-T uitzendingen. Enkel Telenet (en VRT natuurlijk).
Voor dit jaar waren er nieuwe kandidaturen mogelijk bij Norkring maar verder is er niets vernomen of er nu een derde uitzendgerechtigde DVB-T speler bij komt. Waarschijnlijk niet dus neem ik aan.
Proefuitzendingen Telenet lopen al ettelijke maanden, Actua TV zit er 2x op 1 maal met beeld 1x zonder beeld (omwille van versleuteling). De andere telenet dvb-t zenders zijn ook allemaal versleuteld (acht bv.) of gewoon leeg. Ik verwacht niet echt snel verandering, waarom zouden ze ...
Inderdaad, TVlaanderen heeft nooit een vergunning bemachtigd voor DVB-T uitzendingen. Enkel Telenet (en VRT natuurlijk).
Voor dit jaar waren er nieuwe kandidaturen mogelijk bij Norkring maar verder is er niets vernomen of er nu een derde uitzendgerechtigde DVB-T speler bij komt. Waarschijnlijk niet dus neem ik aan.
Proefuitzendingen Telenet lopen al ettelijke maanden, Actua TV zit er 2x op 1 maal met beeld 1x zonder beeld (omwille van versleuteling). De andere telenet dvb-t zenders zijn ook allemaal versleuteld (acht bv.) of gewoon leeg. Ik verwacht niet echt snel verandering, waarom zouden ze ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Modbreak:
FullQuote
HELP! Ik ontvang enkel die actua tv. Één of Canvas kan ik nu dus keer NIET ontvangen hé.FullQuote
Ik zie wel, TMF, NJAM, en nog wat brol, maar dat is allemaal versleuteld.
Iemand die bij hem thuis VRT kan ontvangen? Graag reactie.
Mijn QTH is Oudenaarde
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb in Windows Media Center 'TV Vlaanderen Terrestrial' geselecteerd en ik ontvang Een/Canvas en ActuaTV (onversleuteld). Ik heb het zelf nooit geprobeerd met de 'Unmapped' optie, geen idee of er überhaupt verschil tussen zit.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik had hetzelfde probleem:
keek altijd tv via konig fta-14 zonder problemen
dan opname-eenheid gebouwd rond een hauppauge nova td 500. Dubbele tuner maar ik gebruik maar één ingang. Blijkbaar gebruikte ik -met het bijgeleverde programma- de dubbele tuner modus en ontving ik enkel de TN gecodeerde zenders. Na even zoeken de modus veranderd van dubbel tuner naar diversity (beter signaal door dubbele ontvangst te bundelen?) en nu ontvang ik VRT, RTBF én gecodeerde nutteloze TN zenders in Windows media center (unmapped terrestrial).
Wel erg handig nu de EPG ook wordt verstuurd op VRT zenders ..
keek altijd tv via konig fta-14 zonder problemen
dan opname-eenheid gebouwd rond een hauppauge nova td 500. Dubbele tuner maar ik gebruik maar één ingang. Blijkbaar gebruikte ik -met het bijgeleverde programma- de dubbele tuner modus en ontving ik enkel de TN gecodeerde zenders. Na even zoeken de modus veranderd van dubbel tuner naar diversity (beter signaal door dubbele ontvangst te bundelen?) en nu ontvang ik VRT, RTBF én gecodeerde nutteloze TN zenders in Windows media center (unmapped terrestrial).
Wel erg handig nu de EPG ook wordt verstuurd op VRT zenders ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb goede ervaring met de Terratec XXS usb stick icm de Cinergy Antenna XS.
Werkt in Mediacenter onder vista en windows7 zonder probleem.
De antenne kan ik tegenwoordig ook recycleren voor m'n Panasonic 65vt30 tv.
Enig nadeel onder windows is dat het niet evident is om de signaalsterkte af te leiden, dus de antenne heb ik in meerdere trial & error posities moeten zetten alvorens ik goede ontvangst had.
Getest in Wetteren en Aalter.
Werkt in Mediacenter onder vista en windows7 zonder probleem.
De antenne kan ik tegenwoordig ook recycleren voor m'n Panasonic 65vt30 tv.
Enig nadeel onder windows is dat het niet evident is om de signaalsterkte af te leiden, dus de antenne heb ik in meerdere trial & error posities moeten zetten alvorens ik goede ontvangst had.
Getest in Wetteren en Aalter.