extra accesspoint

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
DenDries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik beschik thuis over een draadloze Sagem 3464 router (zoals BBOX2 dus) die werkt zoals het hoort. Helaas is de ontvangst op het 2de verdiep nogal pover, waarna ik besloot om een extra US Robotics 5462 router als draadloze accesspoint te gebruiken.

Dit is mijn opstelling:

Sagem 3464 (192.168.1.1) ---> Powerline --> US Robotics 5462 (192.168.1.10).

Qua configuratie heb ik ervoor gezorgd dat de DHCP van de US Robotics is uitgeschakeld, en dat de DHCP lease-group in de sagem pas start vanaf 192.168.1.11.
De powerline is aangesloten op een simpele lanpoort van de us robotics (zeker geen WAN poort).

In het begin werkte dit uitstekend, echter kwam ik tot de constatatie dat dit een paar dagen later niet meer werkte?

Heb al een reboot van al mijn netwerkapparatuur gedaan, maar wanneer ik draadloos verbonden ben met de US Robitics, lijk ik maar geen IP te krijgen.

(Aansluiten op een LAN poort werkt echter wel, dus aan de powerlines kan het niet liggen)

Weet er iemand wat ik hier over het hoofd zie? Wat me opviel was dat mijn laptop de eerste was die niet meer draadloos kon surfen via de US Robotics. Via de tablet lukte dat nog even...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

IIk ken de US Robotics 5462 niet en hun web site ligt er op dit moment uit dus ik kan ook niets opzoeken maar toch even de volgende bedenkingen:

Is de US Robotics geconfigureerd als access point?
Ik vermoed van niet aangezien je zegt dat DHCP is uitgeschakeld.

Als de US Robotics niet als access point is geconfigureerd en DHCP is uitgeschakeld dan is het normaal dat je geen IP adres krijgt.
Waarschijnlijk hadden je toestellen nog een 'oud' IP adres en zijn de problemen begonnen als de lease vervallen is.

Dus de US Robotics instellen als access point of DHCP enablen als dit niet kan.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

????
Als je een router als accesspoint gaat gebruiken zet je juist wel de dhcp af, geef je de router een vast ip adres en gebruik je een lanpoort om je eigelijke router aan te sluiten. Wat de ts doet is in mijn ogen juist.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

OK, topic van TS eens opnieuw gelezen en hij doet in principe geen routing want de US Robotics is aangesloten via LAN en dus niet via WAN.
DenDries
Plus Member
Plus Member

Eens ik verbonden ben met de US Robotics kan ik ook niet pingen naar de sagem. Nochtans zitten deze allebei in 192.168.1.x?
DenDries
Plus Member
Plus Member

Vreemd, nu lijkt het weer te werken. Heb het volgende gedaan in de Sagem:

- Wan eth1.20 VoIP uitgeschakeld bij Network Interfaces
- Firewall uitgeschakeld vd WAN PPPoE bij Network Intefaces
- soft reboot via "Maintenance"-menu

Allemaal zaken die er niet echt iets mee te maken hebben? Power/on off maakte geen verschil maar een soft reboot wel?

Ik ga eens kijken of er binnen 24u terug problemen zouden optreden. Dan weet ik dat er iets scheelt met de DHCP?
DenDries
Plus Member
Plus Member

Blijkbaar ligt het probleem toch ergens bij de sagem, het werkt maar af en toe naar behoren. Heeft er iemand een gelijkaardig probleem?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Zelfde SSID & pass?
Op welke wireless channels zitten ze? Zet anders den ene op 1 en andere op 6, of 6 en 11.
DenDries
Plus Member
Plus Member

Heb hem een ander SSID gegeven als de sagem.

Ik zet vaak bestanden over van mijn thuisserver waarvan de wireless vd sagem soms wat moeilijk kan doen. Mijn broer zijn games laggen dan nogal... Daarom dat ik liever een eigen, aparte accesspoint heb.

Sagem zit op channel 1, us robotics op 11
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”