Pagina 1 van 1

belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 12 aug 2011, 20:34
door dreuzel
ik kijk al enkele maanden zonder problemen BGC TV decoder V4
Geen enkele configuratie verandering gedaan doch plots......:

verlies van cursor functies met reboot van decoder als potentiële oplossing.....
NU pas problem ... ik kan snel weer tv kijken maar de decoder singaleerd nog niet volledig opgeladen wachten....(geen menu/opname /tv gids.....
langer dan 24 uur..... dat kan niet .....
EEn reboot helpt niet steeds de zelfde situatie kan tv kijken doch alle andere functies werken NIET.
aangezien tv signal werkt en tot in de decoder komt; internet ok
decoder lijkt te werken
internet lijkt te werken

opladen door belgacom van ... werkt niet

Belgacom gebeld eisen reset van decoder..... dit lukt natuurlijk niet want belgacom download programma werkt niet
(TCP protocol met service center lijkt te falen)
udp tv signalen komen wel door (tv beelden intact)

resultaat nu zelfs geen beeld meer want geen software in de decoder .

Belgacom eist uitwisselen van de decoder (lijkt mij zinloos maar ok)
Nieuwe decoder geplaatst probleem zelfde als voor heen er kan nog altijd niet gedownload worden.

Belgacom handen in haar geen oplossing meeer mogelijk!!!!!!

zelf nadenken: 2 defecte decoders ????? onwaarschijnlijk
kabel bbox2(poort 4 dedicated line) tot decoder lijkt foutloos te werken
alle decoder -bgcon activiteit tot voor registratie werkt allen belgacom configuratie faalt!!!!!)
bbox lijkt perfect te werken na reboot/reset) geen enkele verandering bbox2 reageert perfect.

kabel belgacom POD POD rechtover de deur geen enkele fout waargenomen
POD (geen controle is 100% van belgacom)

belgacom server down ??? nee want geen enkele andere klacht ?????? geloof ik dat zoaar.
ziet iemand een fout in mijn logica ?????
wie of wat kan belgacom tcp-ip verkeer verstoren zonder aan de udp te raken??????

graag advies want belgacom zegt dat ze niets meer kan doen
=werkende klant afschakelen mij verplichten terug naar telenet te gaan ???????

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 02:19
door krisken
Werk je met UTP kabel, of via ruckus/plc?

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 02:39
door Devilzown
Vraag een technieker? Die kan vlotter testen wat er juist aan de hand is, heeft al het materiaal.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 09:00
door Vieten
Vind het een vreemd verhaal dat belgacom zelf zegt dat het niet meer kan helpen. Dan sturen ze toch wel een technieker...

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 16:58
door dreuzel
technieker ook met handen in het haar (weg zonder oplossing!)
vertelt verhalen van tot 7 maal decoder vervangen (en wat dan als ereen of andere reden nog es gereset moet worden dan begint dit spel opnieuw..... (configuratie belgacom lijkt niet zo professioneel in elkaar te zitten)

signaal komt door tot ingeven van telefoon nummer * registratie dan is het gedaan....
voor de rest rechtstreekse werkende verbinding (UTP gigabit test heeft geen enkele fout) (tv decoder bbox) gedediceerde kabel tot poort 4 van de BBOX
geen enkel fout in de bbox--- POD verbinding) kan zelfs 90 mB aan volgens technieker)

belgacom on PC werkt (udp signaal ok ) werkte ook op de decoder voor belgacom eiste de decoder te resetten
Geen internet problemen.
geen wifi voor tv verder werkte tot 4 dagen geleden nu alles zonder binnenhuis weizigingen plots DOOD.


Alles binnenhuis werkt dus .... dus ligt de buitenhuis belgacom routing in een knoop.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 18:11
door redman
de oude belgacom tv on pc wordt afgeraden, het brengt de bbox2 volledig in de war met de nieuwe firmware die daar voor nodig is.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 18:44
door Abusimbal
Hebben ze de decorder al volledig van het netwerk verwijderd ?
Anders lijn laten afbreken en opnieuw laten opbouwen.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 18:58
door Devilzown
Technieker weg zonder oplossing? :?
Eis dan een andere technieker en als ze niet willen zeg dan dat je je abonnement wenst te beëindigen.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 13 aug 2011, 21:41
door krisken
Dreuzel : van waar ben je?
Anders eis een technieker van HRT (high risk team) of een RRI technieker (repeated repair intervention) : meestal hebben deze een PAK meer kennis dan een gewone technieker; Heb er al een pak van bijgeleerd...

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 14 aug 2011, 00:22
door Joris84
Dreuzel, je zou het volgende eens kunnen proberen.
Is een bug waarbij een gewijzigde zendervolgorde soms problemen kan geven bij de registratie van een nieuwe decoder.

Box hangt vast op welkomscherm
Druk op de powertoets van de STB zodat box in standby mode wordt geforceerd
Wacht even
Druk terug op de powertoets van de STB zodat box terug actief komt.
Nu zal je normaal de “menu” krijgen op het scherm van de TV.
Ga naar instellingen, zendervolgorde, standaard, ja …
Wacht dan even 20 seconden en doe dan een reboot van de STB.
Na een 10-tal minuten zal het dan werken.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 14 aug 2011, 12:03
door dreuzel
leuke methode en dat van veranderde zender volgorde kan kloppen laatste weiziging....


Doch de STB boot niet zo ver hij stopt bij de configuratie (nog geen menu)

heb wel andere theorie gelijklopend

normaal gedrag : 1 decodere cisco + later pc on tv ingesteld
de configuratie setting (zender volgorde wordt van de decoder genomen ......
nu heeft belgacom er alles uitgezwierd .....
huidige situatie:
geblokeerde configuratie file
2 maal bgcom on pc . Geen decoder
doch de config file wordt geblokeerd door de bgcom on PC....
Decoder download load vast
doch daaraan kan ik niets verhelpen ik kan die configs zelf niet uitvegen

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 22 aug 2011, 00:30
door dreuzel
Discussie moet even stoppen,
relatie belgacom neemt crazy proporties aan

bedankt voor de ernstge en helpende reacties

Re: Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 22 aug 2011, 01:32
door Trojan
Abusimbal schreef:Hebben ze de decorder al volledig van het netwerk verwijderd ?
Anders lijn laten afbreken en opnieuw laten opbouwen.
Unassignen heeft niet veel invloed volgend mij, ik zou gewoon een nieuwe poort op de rop vragen.

Re: belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Geplaatst: 22 aug 2011, 09:02
door jackho
Het grote probleem bij bgc (en niet alleen bij bgc) is het eerste lijnsonderhoud .
Als je weet dat een manager iets zegt in de aard van " stel procedures op voor het eesrte lijnsonderhoud en zelfs de eerste de beste kuissvrouw kan om het even welke herstelling uitvoeren" dan zal het wel duidelijjk zijn wat het eerste lijnsonderhoud soms voorstelt, ik zeg wel soms want je mag natuurlijk niet iedereen over de zelfde kam scheren.

PS: vooraleer er boze reacties komen wil ik duidelijk stellen dat ik niets tegen de personen zelf heb want zij kunnen er tenslotte niets aan doen dat het systeem zo in elkaar steekt!