belgacom TV misterieuze uitval help mij aub

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

ik kijk al enkele maanden zonder problemen BGC TV decoder V4
Geen enkele configuratie verandering gedaan doch plots......:

verlies van cursor functies met reboot van decoder als potentiële oplossing.....
NU pas problem ... ik kan snel weer tv kijken maar de decoder singaleerd nog niet volledig opgeladen wachten....(geen menu/opname /tv gids.....
langer dan 24 uur..... dat kan niet .....
EEn reboot helpt niet steeds de zelfde situatie kan tv kijken doch alle andere functies werken NIET.
aangezien tv signal werkt en tot in de decoder komt; internet ok
decoder lijkt te werken
internet lijkt te werken

opladen door belgacom van ... werkt niet

Belgacom gebeld eisen reset van decoder..... dit lukt natuurlijk niet want belgacom download programma werkt niet
(TCP protocol met service center lijkt te falen)
udp tv signalen komen wel door (tv beelden intact)

resultaat nu zelfs geen beeld meer want geen software in de decoder .

Belgacom eist uitwisselen van de decoder (lijkt mij zinloos maar ok)
Nieuwe decoder geplaatst probleem zelfde als voor heen er kan nog altijd niet gedownload worden.

Belgacom handen in haar geen oplossing meeer mogelijk!!!!!!

zelf nadenken: 2 defecte decoders ????? onwaarschijnlijk
kabel bbox2(poort 4 dedicated line) tot decoder lijkt foutloos te werken
alle decoder -bgcon activiteit tot voor registratie werkt allen belgacom configuratie faalt!!!!!)
bbox lijkt perfect te werken na reboot/reset) geen enkele verandering bbox2 reageert perfect.

kabel belgacom POD POD rechtover de deur geen enkele fout waargenomen
POD (geen controle is 100% van belgacom)

belgacom server down ??? nee want geen enkele andere klacht ?????? geloof ik dat zoaar.
ziet iemand een fout in mijn logica ?????
wie of wat kan belgacom tcp-ip verkeer verstoren zonder aan de udp te raken??????

graag advies want belgacom zegt dat ze niets meer kan doen
=werkende klant afschakelen mij verplichten terug naar telenet te gaan ???????
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Werk je met UTP kabel, of via ruckus/plc?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Vraag een technieker? Die kan vlotter testen wat er juist aan de hand is, heeft al het materiaal.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 730
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Vind het een vreemd verhaal dat belgacom zelf zegt dat het niet meer kan helpen. Dan sturen ze toch wel een technieker...
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

technieker ook met handen in het haar (weg zonder oplossing!)
vertelt verhalen van tot 7 maal decoder vervangen (en wat dan als ereen of andere reden nog es gereset moet worden dan begint dit spel opnieuw..... (configuratie belgacom lijkt niet zo professioneel in elkaar te zitten)

signaal komt door tot ingeven van telefoon nummer * registratie dan is het gedaan....
voor de rest rechtstreekse werkende verbinding (UTP gigabit test heeft geen enkele fout) (tv decoder bbox) gedediceerde kabel tot poort 4 van de BBOX
geen enkel fout in de bbox--- POD verbinding) kan zelfs 90 mB aan volgens technieker)

belgacom on PC werkt (udp signaal ok ) werkte ook op de decoder voor belgacom eiste de decoder te resetten
Geen internet problemen.
geen wifi voor tv verder werkte tot 4 dagen geleden nu alles zonder binnenhuis weizigingen plots DOOD.


Alles binnenhuis werkt dus .... dus ligt de buitenhuis belgacom routing in een knoop.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1695
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

de oude belgacom tv on pc wordt afgeraden, het brengt de bbox2 volledig in de war met de nieuwe firmware die daar voor nodig is.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2110
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Hebben ze de decorder al volledig van het netwerk verwijderd ?
Anders lijn laten afbreken en opnieuw laten opbouwen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Technieker weg zonder oplossing? :?
Eis dan een andere technieker en als ze niet willen zeg dan dat je je abonnement wenst te beëindigen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dreuzel : van waar ben je?
Anders eis een technieker van HRT (high risk team) of een RRI technieker (repeated repair intervention) : meestal hebben deze een PAK meer kennis dan een gewone technieker; Heb er al een pak van bijgeleerd...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Dreuzel, je zou het volgende eens kunnen proberen.
Is een bug waarbij een gewijzigde zendervolgorde soms problemen kan geven bij de registratie van een nieuwe decoder.

Box hangt vast op welkomscherm
Druk op de powertoets van de STB zodat box in standby mode wordt geforceerd
Wacht even
Druk terug op de powertoets van de STB zodat box terug actief komt.
Nu zal je normaal de “menu” krijgen op het scherm van de TV.
Ga naar instellingen, zendervolgorde, standaard, ja …
Wacht dan even 20 seconden en doe dan een reboot van de STB.
Na een 10-tal minuten zal het dan werken.
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

leuke methode en dat van veranderde zender volgorde kan kloppen laatste weiziging....


Doch de STB boot niet zo ver hij stopt bij de configuratie (nog geen menu)

heb wel andere theorie gelijklopend

normaal gedrag : 1 decodere cisco + later pc on tv ingesteld
de configuratie setting (zender volgorde wordt van de decoder genomen ......
nu heeft belgacom er alles uitgezwierd .....
huidige situatie:
geblokeerde configuratie file
2 maal bgcom on pc . Geen decoder
doch de config file wordt geblokeerd door de bgcom on PC....
Decoder download load vast
doch daaraan kan ik niets verhelpen ik kan die configs zelf niet uitvegen
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Discussie moet even stoppen,
relatie belgacom neemt crazy proporties aan

bedankt voor de ernstge en helpende reacties
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Abusimbal schreef:Hebben ze de decorder al volledig van het netwerk verwijderd ?
Anders lijn laten afbreken en opnieuw laten opbouwen.
Unassignen heeft niet veel invloed volgend mij, ik zou gewoon een nieuwe poort op de rop vragen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4330
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Het grote probleem bij bgc (en niet alleen bij bgc) is het eerste lijnsonderhoud .
Als je weet dat een manager iets zegt in de aard van " stel procedures op voor het eesrte lijnsonderhoud en zelfs de eerste de beste kuissvrouw kan om het even welke herstelling uitvoeren" dan zal het wel duidelijjk zijn wat het eerste lijnsonderhoud soms voorstelt, ik zeg wel soms want je mag natuurlijk niet iedereen over de zelfde kam scheren.

PS: vooraleer er boze reacties komen wil ik duidelijk stellen dat ik niets tegen de personen zelf heb want zij kunnen er tenslotte niets aan doen dat het systeem zo in elkaar steekt!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”