Wireless access point versus wireless adapter

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Wat is eigenlijk het verschil tussen wireless access point en een wireless adapter?
Ik heb een oude laptop liggen met een usb stick DWA-140 van Dlink wireles adapter en nu vraag ik mij af hoe ik daar een wireless access point kan van maken?

mvg,
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Een wireless adapter is een netwerkkaart.

Een wireless access point is een "overgang" van bedrade naar draadloze verbinding.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Als de computer constant laat aanstaan, kan dat wel... (http://www.ehow.com/how_7728218_make-wi ... outer.html)

Opgelet: perfomance gaat beroerd zijn, maar zo'n opstelling is ideaal om bv. vaste internet-connectie te delen met een smartphone o.d.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bestaat een gratis tooltje voor... Connectify.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

De link naar ehow hierboven is eigenlijk een ad-hoc verbinding die je maakt als ik het goed begrijp
en dan moet je de ethernet kaart van je laptop nog verbinden via utp kabel met je moderm/router en dan werkt je laptop als wireless accespoint of zie ik het verkeerd?
Wat connectify betreft doet dit progje juist hetzelfde eigenlijk als de hierboven beschreven ad-hoc methode en moet je ook zoals hierboven de netwerkkaart van je laptop verbinden via utp met modem/router?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

nu denk ik wel dat een wireless AP kopen (tweedehands) er op een termijn uitgehaald is qua stroomverbruik :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jackho
Elite Poster
Elite Poster

akkoord maar het is ook een methode die ik zoek om bvb een access point tijdelijk te vervangen en dus voor foutopsporing.
Het gaat om een installatie bij een vriend van TN (geen TV) bestaande uit een modem en router zyxel zywall 5 waarop 3 vaste computers aangesloten zijn en een hp printerscanner die via wifi werkt. Maar nu wil die printer niet meer werken en dus denk ik dat het wifi access point zou kunne defect zijn en daarom zou ik van die oude laptop een access point willen maken om testen te doen.
( het access point ssid vind ik met mijn laptop ook niet terug daarom denk ik dat de printerscanner zijn wifi ok )
Ik wist ook niet dat TN met dit soort routers (zyxel zywall 5 ) werkte !!
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Weet iemand of je met connectify je netwerkkaart van je laptop moet verbinden via utp met wireless/modem/router of gaat dat met de wireless adapater in de laptop aleen en heb je in feite een hotspot plus een wireless verbinding met je wireless modem/router zonder een extra verbinding met utp naar wireless/router/modem?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Volgens wat ik lees op de website moet dat gaan, maar ik krijg de melding dat je windows 7 moet hebben, of server 2008 R2.
Ik krijg het dus gewoonweg niet geïnstalleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”