Sat-TV: vraagjes over Dreambox (keuze - ervaringen)

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hoi UB'ers!

Ik ga me binnenkort (waarschijnlijk) abonneren op EdpNet DigiTV, = TV Vlaanderen. Aangezien ik wat méér wil dan de standaard mogelijkheden met een gewone Sat-PVR, heb ik me al wat ingelezen over de Dreambox. Veel duidelijke info vind je echter niet, aangezien elk met plug-ins gaat werken, en zo de boel aanpast naar eigen noden.

Mijn vraag: welke dreambox(en) zouden goed zijn voor mij?

Situatie: Setup schotel Triax 80 cm met ergens een 2 of 3 LNB's. Méér hoeft niet, we kijken nu al niet zo vaak TV.
Dreambox zou beneden staan bij de TV, daar is UTP netwerk voorzien (VDSL).

Wat wil ik kunnen??
- TV kijken in HD en opnemen, op de dreambox of op een USB of netwerkschijf.
- Die opnames later herbekijken op bvb mijn Android HTC Desire of Acer Tablet of PC.
- TV (live) kijken op een andere plaats in huis (eigen netwerk), op PC of Android. Gezien mijn snelle upload (4mbps) zal dat 'buiten' ook wel kunnen?
- opnames programmeren, starten en stoppen van op het internet via mijn android
- mijn vrouw rustig houden zodat ze er ook nog aan uitgeraakt om dat alles te bedienen en een aanvaardbare factuur voor dat alles maar er is wel wat budget).

Wie geeft mij tips omtrent Dreambox type, en setup hier in huis? Benodigde plugins??

Alvast dikke MERCI!

Karel
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Indien je van plan bent een nieuwe te kopen zeker een HD nemen omdat die investering langer zal opbrengen.
Dreambox 800Hd(single tuner) of een 8000Hd(twin tuner maar mogelijk om uit te breiden, toch wel een kostelijk toestel).
Echter zijn er nu reeds enkele andere alternatieven die geen dreambox zijn maar wel de zelfde functionaliteiten aanbieden zoals een Vu-one of duo , clarke-tech of een Xtrend. Dit omdat deze op de zelfde enigma 2 kunnen draaien die ook gebruikt wordt voor de firmware van een dreambox.
Kortom niet gemakkelijk voor kiezen van toestel en wat je wenst in de toekomst maar met een toestel hierboven vernoemd moet je zeker niet twijfel want de functie's en plugin werken op al deze toestelen.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

opletten met de goedkope dreamboxen. Zijn dan waarschijnlijk clones.

Ik kan mensen met een clone , deze doen net hetzelfde , zien er net hetzelfde uit.
Het enige waar je voor moet opletten is welke image je erop zet.

Veel succes.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Op de clones kun je enkel de firmware zetten van de clone fabrikanten. Doe je dit niet en installeer je gewoon PLI of VIX ruineer je je box.
Het nadeel is dan wel dat er niet zo snel nieuwe updates komen voor de clones in tegenstelling to de originele boxen
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben heel tevreden van mijn VU+ DUO.
Zappen gaat iets trager dan op mijn DM7025 maar in vergelijking met de DM7025 blijft de VU+ DUO ijskoud.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hier staat de VU+DUO ook al 2 jaar te draaien en gaat nog altijd perfect.
De Clarke tech is wel goedkoper en heeft meer geheugen maar deze zou met goedkopere hardware zijn gemaakt (voeding).

Van mijn DM7025 is de voeding ook al stuk gegaan.

Een dreambox clone kopen is ook voor echte doe het zelvers. Hier gaan de voedingen ook vaak stuk, of de tuner werkt niet naar behoren(hd zenders werken niet), dan moet je een condensator bij solderen of vervangen.
En als je een nieuwere image wilt moet je ofwel oudere drivers gebruiken in een patched image ofwel een ferrari SIM kopen.
De OLED displays hebben ook soms problemen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

De beste keus is zonder twijfel DM500HD en openpli met esataschijfje als opnamemedium
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Daar ben ik nog niet zo zeker van..
Op papier misschien wel ja, maar geef mij maar een vu+duo.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb hier een vu duo en dm800 en die vu duo is wel de snelste van de twee. Als je ook buiten huis uw tv wil bekijken dan ga je er niet altijd komen met je 4Mbps. HD uitzendingen zitten daar normaal boven en sommige SD zenders ook. Je kan dit dan enkel oplossen door het beeld te hercoderen op een aparte pc/server.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

'k heb al even een dreambox800 hd en ik ben er (buiten wat vastlopers een tijdje geleden door de image) toch wel erg content van! Alles draait nu perfect via NAS.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

zou kiezen tussen een DB800 HD se of een 8000 of zo een VU-Duo.
heb al bijna 3 jaar de 8000,en heb al een 500S gehad,800S,en nu de 8000,
heb me nog niet beklaagd van dreambox,maar zou als ik moet kiezen qua kosten voor een ontvanger gaan voor een VU-DUO,met een usb DVB-T of C kan je er ook nog meer met ontvangen.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

Het is geworden: de VU+ Duo, met een Dual Twin LNB. Na wat zoeken op het net heb ik die online besteld tegen de mooie prijs van 350€.

Er zit een 45 meter coaxkabel tussen LNB en ontvanger, dit levert geen enkel probleem, zelfs zonder versterker.

Wegens 'altijd tijd tekort' heb ik helaas nog niet kunnen spelen met de images die je op de Vu+ Duo kan zetten, en de CcCamplugin nog niet geïnstalleerd... Dus TVV werkt nog niet (het is te zeggen, ik ontvang alle kanalen, ik heb bvb teletext van één en zo, maar nog geen beeld... ARD HD komen perfect door (en wat een prachtige beeldkwaliteit is dat vergeleken met Belgacom digiTV en Telenet digiTV!)...

Dreamdroid, mijn Vu+Duo besturen vanop mijn Androids werkt perfect! Streamen nog niet getest...

Iedereen bedankt voor de tips!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

De CcCamplugin heb je alleen nodig voor interne of externe cardsharing.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:De CcCamplugin heb je alleen nodig voor interne of externe cardsharing.
Euhm, toch wel hoor, heb me enkele dagen verloren doordat ik de kaart niet geactiveerd kreeg... Eens CCcam geïnstalleerd lukte dat binnen de 15 min.

Nu heb ik dus overal beeld, maar ik zie wel geen HD-zenders in mijn TVV lijstje staan... Hoewel bvb Eins HD en zo wél perfect doorkomen. Het is wel degelijk een HD-ontvanger (deuh!) en ik ontvang de Astra 3 23.5. Signaalsterkte op beide posities is meestal 98%... Iemand een idee wat er misloopt??
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

download eens een settinglijst van een "derde" partij. Zoals Henksat, die is heel populair bij Dreambox en andere gebruikers. Bij Henksat heb je automatisch SD en HD zenderlijsten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer

Ik twijfel tussen een Xtrend/ClarkeTech ET-9000 en een VU+ Duo.
De VU+Duo zou een ventilator hebben. Is die hoorbaar ?

De Xtrend en ClarkeTech zijn passief gekoeld. Worden die niet te warm ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

MarkDM schreef:Ik twijfel tussen een Xtrend/ClarkeTech ET-9000 en een VU+ Duo.
De VU+Duo zou een ventilator hebben. Is die hoorbaar ?

De Xtrend en ClarkeTech zijn passief gekoeld. Worden die niet te warm ?
Sorry voor de late reactie, nu pas je bericht gezien...

Mijn VU+duo heeft idd een fan, maar die hoor je echt bijna niet, als je vlak tegen het toestel gaat dan hoor je een heel licht gezoem,bijna nog eerder de luchtstroom die je hoort dan de motor zelf. Vanuit zetel-afstand (of hoe noem je dat?) hoor je die totaal niet. Er bestaan trouwens plugins die je fan-speed aanpassen..

GRTS
AnD
Elite Poster
Elite Poster

De ClarkeTech ET-9000 is van hardware praktisch hetzelfde, maar volgens sommige testen zoals die van sat4all zapt de Vu+ toch iets sneller.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben ook zeer tevreden van m'n vu+duo . 7 maand gebruik ik m nu , een prima en vooral stabiel toestel . Die fan hoor je amper , ik heb m op de slaapkamer staan .Z'n voorganger hier ( dm800 ) was veel onstabieler zonder extra koeling .

Als ik moet kiezen tussen een vudu of dm7020 HD ( beide dualtuners , dream wel verwisselbare tuners ) , dan weet ik het wel . een prijsverschil van om en bij de 200 € . Dan is de keuze snel gemaakt .
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Sinds gisteren staat er hier ook een Vu+ Duo en ik moet zeggen dat het een heel aangenaam apparaat is om mee te werken.
Ik heb wel de originele firmware eraf gegooid en openpli er op gezet.
En zoals dopke zegt, die fan hoor je niet of je moet er met je hoor gaan tegen hangen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”