Eerst even onze lijnwaarden:
Code: Selecteer alles
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 20056.0 Kbps
UpstreamBitRate: 2040.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 21.5 dB
UpstreamNoiseMargin: 14.5 dB
DownstreamAttenuation: 10.7 dB
UpstreamAttenuation: 23.7 dB
LineProfile: vdsl2_20000_2000_IL8242_v1
- Wonen in stad Gent op 300 meter van de Belgacom centrale zelf (LEX) waar we op aangesloten zijn.
- Blijven op 20Mbit hangen omdat de Upstream Noise margin waarde te slecht is (14dB)
- EDPnet hieromtrent contacteren geeft altijd alleen het antwoord "Belgacom upgrade lijnen om de 3-4 maanden"
Ik begrijp dat dit Belgacom hun gebied is, maar wij zijn geen klant bij Belgacom, wel bij EDPnet..
Helemaal in het begin moesten we onze modem wel rechtstreeks aansluiten op het eerste contactpunt, dit gaf maar een heel minieme stijging van de upstream noise margin, een probleem met de binnenbekabeling was er dus al niet. Toen hebben we maanden en maanden gewacht, niets..
Terug contact opgenomen, weer te horen gekregen dat Belgacom de lijnen upgrade om de zoveel maanden enzovoort enzovoort. Weer maanden en maanden gewacht, terug contact opgenomen, moesten we remote administration aanzetten op de modem zodat ze de instellingen konden nakijken, hebben ze gedaan en ook de firmware naar nog een nieuwere versie geupgrade, hielp niets en kregen we terug te horen dat Belgacom de lijnen om de zoveel maanden upgrade.
Telkens opnieuw en opnieuw dus. Daarom hoop ik dat ik hier enige hulp kan vinden..
Wat kunnen de oorzaken zijn van deze slechte waarde? Persoonlijk denk ik dan aan slechte bekabeling van Belgacom op straat of dergelijke? We wonen hier vlakbij de centrale zelf (LEX), daarom dat het zo frustrerend is om op 20Mbit te blijven hangen, zeker nu Belgacom ook al begint met 50Mbit..
Ik had deze situatie ook eens gepost op het forum van Belgacom, Eva van Belgacom antwoordde hier dan op en zei dat ik contact moest opnemen met de klantendienst en dat deze dan o.a. een technieker kunnen zenden om dit na te kijken. Heb ik ook allemaal aan EDPnet gemeld maar daar krijg ik geen reactie op.