Upload snelheden soms verlaagd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Ik merk dat de upload snelheden van mijn Fibernet XL (100Mbit) plots verlaagd worden.
Iedere keer wordt de internet verbinding verbroken voor ongeveer 5 minuten, daarna is de verbinding terug actief en is de upload snelheid veel lager.

Op 1 juni 2011 was dit voor de eerste keer gebeurd (ik ben klant sinds 13 mei 2011)

Door de dag is de snelheid prima:

Code: Selecteer alles

(FIBERNET 60)
Download Speed: 57099 kbps (7137.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3263 kbps (407.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 9 ms
woensdag 8 juni 2011 19:09:26


En plots om 23:30 valt de internet verbinding weg, tot 0:10. En is het resultaat als volgt (FIBERNET 60):

Code: Selecteer alles

(FIBERNET 60)
Download Speed: 57185 kbps (7148.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1948 kbps (243.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
donderdag 9 juni 2011 0:16:22


De upload snelheid is terug in orde gekomen op vrijdag 10 juni 2011 0:45:58. (regelmatig een speedtest gedaan)

Gisteren merk ik weer het zelfde fenomeen.
De verbinding valt 's nachts weg, de snelheid hiervoor was 4,66 Mbit upload.
Nadat de verbinding terug actief is gekomen, 5 min later, is de upload snelheid slechts 1,4 Mbit.

Vandaag, na een reset van de modem + NIU, is de upload snelheid nog steeds amper 1,5 Mbit.

Code: Selecteer alles

(FIBERNET 100)
Download Speed: 93628 kbps (11703.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1511 kbps (188.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
zaterdag 23 juli 2011 14:23:47


Er zijn geen andere netwerk apparaten die voor internet activiteit zorgen.

De normale snelheden, dagelijks gecontroleerd zijn:

Code: Selecteer alles

(FIBERNET 100)
Download Speed: 95105 kbps (11888.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4667 kbps (583.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 7 ms
vrijdag 22 juli 2011 23:10:36


Er is niets dat er kan voor zorgen dat de upload van 1,5 Mbit terug naar 4,5 Mbit gaat. Modem reset helpt niet. Het lijkt alsof dit een vast ingestelde upload limiet is.
Ik bevind me in Zone 011.

Zijn er nog personen die dit al gemerkt hebben?
Laatst gewijzigd door UniCorn op 23 jul 2011, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb je telenet eens gecontacteerd voor dit probleem?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Ja,

Ik heb hun de dag daarna erna gecontacteerd (in Juni) en de helpdesk kon geen probleem vinden, de lijn was prima.
Doorverbonden met 070 nummer, alles gecontroleerd en zelfde antwoord.
Ze hebben gezegd om een paar dagen af te wachten, en het was inderdaad na 2 dagen erna opgelost.

Vind het enkel straf dat dit iedere keer voorkomt als de verbinding volledig weg valt voor een paar minuten.

Op dit moment is de upload snelheid terug omhoog naar 2,7 Mbit. (zou 4,5 Mbit moeten zijn)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mss even pm naar Charlotte en vragen om uw lijn te laten monitoren, dan zouden ze toch de eventuele onderbrekingen moeten zien en het probleem lokaliseren.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

titanium schreef:Heb je telenet eens gecontacteerd voor dit probleem?


Waarschijnlijk krijg je dan het klassieke antwoord... het is een virus, het zijn je kabels, ... het is vanalles behalve TN zelf.

Sinds men m'n nieuwe Fibernet modem heeft geinstalleerd valt hier ook om de paar uur telefonie en internet uit... zal weer een leuke lijdensweg worden.
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb hier sinds de verandering naar fibernet ook geregeld uitval van telefonie, internet en tv.
Gemeld bij TN via Twitter.
Hebben toen een afspraak gemaakt om alles na te zien.
Modem werd vervangen, blijkbaar vell probs ermee, en ook de kabels werden opnieuw verbonden.
Helaas valt alles nog geregeld uit.
Tijdens het gamen ook regelmatig lag-stootjes wat voordien niet het geval was.
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Het probleem was na ongeveer 24 uur terug opgelost. De snelheid is terug normaal.

r2504, shevchenko, welke modem hebben jullie? Ik dacht dat ik deze had: CBN SVG6540E HGW3.0
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb een nieuwe "modem-only"... type nummer weet ik zo niet meteen (moet ik in de kast gaan kijken als je wil).
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Ik heb een nieuwe "modem-only"... type nummer weet ik zo niet meteen (moet ik in de kast gaan kijken als je wil).


Waarschijnlijk zal het dezelfde modem zijn, deze wordt bij alle nieuwe klanten geplaatst.

Persoonlijk is de connectie wel OK hier, alleen dat deze soms voor een paar minuten volledig weg is.
Ik denk dat dit 3 keer is voorgekomen op 2 maanden tijd.
Uiteraard is dit geen ramp.. maar dat de uploadsnelheid soms 24 uur lang slecht gaat, en websites timeouts geven, is wel vervelend.


Bij digitale TV is zo een signaal test mogelijk, ik vraag me af of dit bepaald hoe stabiel de lijn is? Ik ben hier niet echt van op de hoogte, iemand anders misschien wel?
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

UniCorn schreef:Het probleem was na ongeveer 24 uur terug opgelost. De snelheid is terug normaal.

r2504, shevchenko, welke modem hebben jullie? Ik dacht dat ik deze had: CBN SVG6540E HGW3.0


Is gewoon een zwarte maar staat niks op.
Waar kan ik dit ergens vinden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

UniCorn schreef:Waarschijnlijk zal het dezelfde modem zijn, deze wordt bij alle nieuwe klanten geplaatst.


Bij nieuwe klanten plaatst men hoofdzakelijk de combi modem/router/wireless toestellen... niet de modem only (da's enkel op verzoek).

UniCorn schreef:Persoonlijk is de connectie wel OK hier, alleen dat deze soms voor een paar minuten volledig weg is. Ik denk dat dit 3 keer is voorgekomen op 2 maanden tijd.


Idem... m'n router verliest gewoon z'n IP-adres, en enkele minuten later is het meestal terug in orde. Ik zou eens in m'n logs moeten kijken, maar tot op heden zie ik het toch enkele keren per dag (maar enige logica is ver zoek).

UniCorn schreef:Uiteraard is dit geen ramp.. maar dat de uploadsnelheid soms 24 uur lang slecht gaat, en websites timeouts geven, is wel vervelend.


Persoonlijk vind ik dit wel een ramp... de laatste 10 jaar heb ik eigenlijk nooit m'n connectie verloren (wel wat dips in snelheid), en ik verwacht nu niet minder. Van snelheden heb ik op dit moment niet echt klagen meer.

UniCorn schreef:Bij digitale TV is zo een signaal test mogelijk, ik vraag me af of dit bepaald hoe stabiel de lijn is?


Voor internet bestaan die testen ook, alléén kan je ze niet zelf bekijken (en denk zelfs dat de helpdesk ze ook niet bekijkt maar dat je echt voorbij de first line support moet geraken).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”