Mooie factuur na omschakeling !!!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2006, 20:22

Hallo,

Ben al een tijdje Fibernet 60 klant bij Telenet.

Ik heb op 2 juli de overstap naar fiber XL gedaan ; daar dit maar voor slechts 5 euro meer was per maand.

Mijn aanrekening loopt van 17/07 t.m. 16/08.

Dus wat staat nu op mijn factuur :

Fibernet 60 : periode : 17/07 - 16/08 : 64,95 euro

Fibernet XL : periode : 02/07 - 16/07 : 34,9751 euro

Fibernet XL : periode : 17/07 - 16/08 : 69,95 euro

Dit maakt in totaal 169,8751 euro

Plus de gebruikelijke kosten voor abbonnement kabel-tv en auteursrechten : 12,07 euro.

Dus een totaal factuur voor een maandje internetten 181,95 euro ;;;;; alsjeblieft !!!!

Heb met Telenet contact gehad ; en ze zouden het recht zetten ; maar deze factuur betaal ik niet !!!

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En het probleem is ...?

Je zegt zelf dat ze het gaan rechtzetten. :roll:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het probleem is dat dit schering en inslag is bij Telenet.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

fdreesen schreef:Hallo,
Dus een totaal factuur voor een maandje internetten 181,95 euro ;;;;; alsjeblieft !!!!
Heb met Telenet contact gehad ; en ze zouden het recht zetten ; maar deze factuur betaal ik niet !!!
Groetjes Frank


Je moet wél het gedeelte te betalen dat volgens jou correct is.
Niets betalen is verkeerd en kan je veel problemen geven.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het is zo dat ze het achteraf crediteren. Ik vrees ook niet dat u de enigste bent. Daar in mechelen en administratie...
Maar als u dat gewoon betaald wordt het bij u volgend factuur rechtgetrokken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Hier exact zelfde situatie.

Domiciliëring stopgezet en wachten op correctie.

Echt triest hoe deze fout zomaar kan voordoen.
3x zelfde internetproduct op 1 adres op 1 klantenaccount??
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als ze het gaan rechtzetten zullen ze wel een nieuwe factuur opsturen dan....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zou kunnen dat ze een nieuwe opsturen, maar hier zette ze dat altijd recht met het op de volgende de crediteren. Om bijkomende kosten te vermijden misschien toch nog eens informeren hoe ze dit oplossen voor u.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2006, 20:22

Hallo,

Vandaag nog eens contact opgenomen met Telenet.
Ik moet die factuur niet betalen, zeiden ze me, ze sturen een andere (hopelijk) juiste factuur.

Ik zal deze komende week in de bus mogen verwachten.

Update zal volgen.

Mvgr. Frank
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb nog geen enkele geweten waar alles perfect verloopt.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Inderdaad klopt, overal loopt de facturatie verkeerd. Ocharme de mensen die met een domiciliëring werken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, dat wijst toch eerder op een structureel probleem bij TNT.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Valt nog mee.... Collega op het werk is zich onlangs een hoedje geschrokken toen hij zijn recentste Telenet-factuur kreeg.

Ons bedrijf betaalt voor enkele collega's hun internetkosten (omdat ze dit frequent/hoofdzakelijk gebruiken om van thuis uit te werken). De verantwoordelijke voor telefonie op het bedrijf heeft hiervoor contact gehad met Telenet. Voortaan gaat de factuur voor internet rechtstreeks op het bedrijf komen i.p.v. dat iedereen een factuur voor internet ontvangt voor zijn verbinding.

Maar, dat is niet helemaal goed verlopen... Nu heeft dus die ene collega een factuur gekregen op zijn privé-adres en klantennummer voor de internetverbindingen van hemzelf én deze van zijn collega's.

Er is intussen uiteraard opnieuw contact geweest met Telenet en het zal wel goedkomen. Zoniet zal ik jullie zeker informeren over een vervolg.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
alchemy
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2010, 06:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hier ook zo'n belachelijke hoge factuur bij omschakeling fibernet60 (SHAKE met alles inb.) naar de fibernetXL(SHAKE).
Was op vakantie toen ik dit zag en natuurlijk met een domiciliatie....
Nu ze hebben beloofd dat ze dit zouden verrekenen op de komende factuur maar ik moet zeggen dat je toch wel eens goed moet opletten.
Normaal was het 5€ meer voor de SHAKE, maar de SHAKE is verdwenen, dus de telefoon(vast) is ook appart aangerekend, dus alle kortingen die je normaal krijgt voor de SHAKE zijn verdwenen.
GOED opletten dus voor de pechvogels zoals fdreesen, ik en mss nog anderen.......
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb hetzelfde aan de hand, maar dan met een downgrade van Fiber60 naar Fibernet. Ongeveer alles is 2 tot 3x aangerekend (dus ook 2x "activeringskosten") resultaat: factuur van € 250,- Heb toen maar een boze tweet achtergelaten en ik vermoed dat ze 't op de volgende factuur wel weer rechtzetten. Nog geen reactie gehad na het doorgeven van mijn klantennummer. Dan is het toch even balen dat er een domiciliëring loopt.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

domiciliëring en Telenet = russsiche roulette met 6 kogels..Ook ik heb dergelijke wantoestanden meegemaakt .Voorschieten heb ik nooit gedaan .Als Telenet geld wilt lenen gaan ze naar de bank !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar maken ze daar wel heel makkelijk fouten in eigen voordeel als ik dat zo lees. :eek: tsja, het geld voor het voetbal moet van ergens komen natuurlijk. en hoeveel mensen zouden er zijn die het niet eens merken?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:blijkbaar maken ze daar wel heel makkelijk fouten in eigen voordeel als ik dat zo lees.


Het is inderdaad een kleinnnnn beetje opvallend dat het steeds in hun voordeel is.

In ieder geval, ben ook net overgestapt van een oude pack naar een Fibernet Shake (inclusief stevige discussie over extra kosten) en heb zopas m'n eerste factuur ontvangen en alles lijkt (al die prorata's maken het er zeker niet eenvoudig op) correct.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

fvhbrugge schreef:
fdreesen schreef:Hallo,
Dus een totaal factuur voor een maandje internetten 181,95 euro ;;;;; alsjeblieft !!!!
Heb met Telenet contact gehad ; en ze zouden het recht zetten ; maar deze factuur betaal ik niet !!!
Groetjes Frank


Je moet wél het gedeelte te betalen dat volgens jou correct is.
Niets betalen is verkeerd en kan je veel problemen geven.

Nee je moet enkel een factuur betalen die correct opgesteld is, .. anders kunnen zij het aanzien als een voorafbetaling, .. en beken je schuld ! Dan moeten ze maar een nieuwe factuur sturen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Betaal eens een factuur van telenet 2 dagen te laat.... extra kosten zonder pardon.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Onmiddelijk klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom... zo bekom je een tijdelijk schorsing van betaling.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ofloo schreef:
fvhbrugge schreef:Je moet wél het gedeelte te betalen dat volgens jou correct is.
Niets betalen is verkeerd en kan je veel problemen geven.

Nee je moet enkel een factuur betalen die correct opgesteld is, .. anders kunnen zij het aanzien als een voorafbetaling, .. en beken je schuld ! Dan moeten ze maar een nieuwe factuur sturen.


sorry, neen !! Je moet altijd het gedeelte betalen dat je zelf als correct beschouwt. De rest betwist je met een aangetekend schrijven.

Je bekent géén schuld door het correcte deel te betalen ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Juridisch gezien heb je gewoon het recht om een factuur "volledig en voor het totale bedrag" te protesteren.
Is trouwens ook logisch want anders zou je soms nogal wat rekenwerk hebben omdat je er verpakkingskosten, verzendkosten, audibel, recubel, BTW, enz... moet uithalen.
roo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2005, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik had ook een faktuur van meer dan € 300 voor een shake. Na een telefoontje heb ik een nieuw faktuur ontvangen.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Ik had onlangs ook eens iets dergelijks. Ze zeiden bij TN dat, als ik de faktuur nog niet betaald had, ze een nieuwe faktuur gingen opsturen. Mocht ik wel al betaald hebben dan gingen ze het teveel crediteren bij de volgende aanrekening.
Enkele dagen later het telefonisch overeengekomen bedrag betaald (dus minder dan er aangerekend werd).
Een week later kreeg ik dan de nieuwe faktuur met dat correcte bedrag (dat wat ik betaald had).
Geen problemen mee gehad!
Ik heb bewust (:roll:) geen domiciliëring, zij die dat wel hebben hebben natuurlijk pech want ze moeten een maand wachten op de rechtzetting...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ofloo schreef:Nee je moet enkel een factuur betalen die correct opgesteld is, .. anders kunnen zij het aanzien als een voorafbetaling, .. en beken je schuld ! Dan moeten ze maar een nieuwe factuur sturen.


Klopt, ga je over tot betalen dan ga je ook akkoord met de factuur. Als consument kan je dit nog wel aanvechten maar toch.
Best een creditnota vragen voor het teveel aangerekende.
Afbeelding
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Ben blijkbaar lang niet de enige met facturatieproblemen na omschakeling abo. Op 23.07 wijzigde ik mijn Fibernet 60 in een Fibernet XL. Mijn facturatieperiode voor Internet start op de 25e.

Vandaag kreeg ik een factuur van liefst 158,41€! De oude Fibernet 60 werd nogmaals aangerekend voor een volledige maand 25.07-24.08. Bovendien moeten er ook nog 2 dagen FB60 abo gecrediteerd worden voor de voorgaande periode (23-24.07) hetgeen niet gebeurd is.

Gebeld met klantendienst. Men zou een nieuwe factuur maken en €64,95 aftrekken voor de teveel aangerekende maand FB60.

OK, maar wat met de 2 dagen FB60 die ik moet recupereren? En hier komt het ongelooflijk professioneel en klantvriendelijk antwoord: ja, meneer, in ons programma is het niet mogelijk om u te crediteren voor een voorbije periode. U zal een *klachtenbrief* naar Mechelen moeten sturen. WTF? In hun "programma" is het dus wél mogelijk om mij 2 dagen aan te rekenen voor Fibernet XL, maar niet om diezelfde 2 dagen te crediteren voor Fibernet 60?! Ongelooflijk...

Ik heb direct naar de bank gebeld om mijn domiciliëring voor minstens 1 maand op te schorten. Ik vertrouw het zaakje voor geen haar.
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

fvhbrugge schreef:
Ofloo schreef:
fvhbrugge schreef:Je moet wél het gedeelte te betalen dat volgens jou correct is.
Niets betalen is verkeerd en kan je veel problemen geven.

Nee je moet enkel een factuur betalen die correct opgesteld is, .. anders kunnen zij het aanzien als een voorafbetaling, .. en beken je schuld ! Dan moeten ze maar een nieuwe factuur sturen.


sorry, neen !! Je moet altijd het gedeelte betalen dat je zelf als correct beschouwt. De rest betwist je met een aangetekend schrijven.

Je bekent géén schuld door het correcte deel te betalen ...


Het is niet eenvoudig om het gedeelte te berekenen dat je zelf "als correct" beschouwt. Oorzaak: de verrekeningen die gebeuren, prorata's op de zgn. "Shake kortingen", enz.

Neen, Telenet moet zorgen dat ze een nieuwe, volledig correcte factuur bezorgt die de oude annuleert.
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Alle,

Het telenet spelletje begint weer.

Wat heb ik
telenet hd tv kabel
telenet digibox aangekocht.

Wat bestel ik
shake fibernet xl 100
nieuwe hd digicorder in huur

Ik krijg aankoop bevestiging thuis hestuurd, wat staat er op

fibernet xl = ok
huur hd digicirder = ok
shake korting = ok


activering internet = ok
comfort instalatie gratis = ok

aankoop hd digibox = niet ok, heb ik niet gevraagd, heb er een
activeringskost hd digicorder = niet ok, er word slechts 1 activeringskost gerekend per bestelling.

129+50= 179 euro dat telenet mij te veel wil aanrekenen.

Wanneer gaat die firma eens eindelijk fatsoenlijk werk leveren ?
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2010, 21:05
Bedankt: 2 keer

Vraagje aan mensen met een fibernet XL shake: staat bij jullie deze shake ook vermeld bij "mijntelenet" of ook de producten elk apart zoals bij mij het geval is?
Afbeelding
spargostef
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2011, 13:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

bij mij staat het vermeld als een shake

maar kan natuurlijk te maken hebben met mijn telefoontje van deze morgen . Ik had ook zo'n " leuk " geschenk gekregen van telenet. Alle producten apart aangerekend ipv een shake , en de module internet dan nog es 3 maal aangerekend. Zo'n 130 euro teveel. Dame was heel verwonderd dat ik niet wilde betalen, wou dat de volgende maanden compenseren. Uiteindelijk toch verkregen dat ik een kredietnota mocht afwachten vooraleer te betalen
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2010, 21:05
Bedankt: 2 keer

Bij mij hadden ze ook verkeerd gefactureerd bij omschakeling van fiber60 shake naar fiberXL, men heeft mij beloofd dit recht te zetten bij het volgend factuur, afwachten dus.
Maar dat ik nog steeds alle producten los zie staan bij mijntelenet, terwijl andere gebruikers wel fiberxl shake erin hebben staan beloofd al niet veel goeds.
In ieder geval heb ik mijn domiciliering al stopgezet. Wil niet opnieuw een maand wachten op een rechtzetting.
Ook naar mijn mening lijkt hier meer achter te zitten dan een zogezegde computerfout of iets dergelijks. Daarvoor komen die verkeerde facturaties iets te veel voor, en dan ook steeds in hun voordeel, het zal nooit andersom zijn. :roll:
Afbeelding
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

a.noniem schreef:Vraagje aan mensen met een fibernet XL shake: staat bij jullie deze shake ook vermeld bij "mijntelenet" of ook de producten elk apart zoals bij mij het geval is?

In mijn geval staat er Fibernet 60 (Fibernet XL Shake)... Ik beschik over "een Fibernet XL Shake waarin volgende producten worden gecombineerd: Fibernet 60 + Digital TV + HD XL". Bizar...

Via Twitter heb ik vandaag een bericht gekregen dat het teveel aangerekend bedrag zou gecrediteerd worden. Ik wacht nu op een correcte aanrekening of creditnota.
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

a.noniem schreef:Bij mij hadden ze ook verkeerd gefactureerd bij omschakeling van fiber60 shake naar fiberXL, men heeft mij beloofd dit recht te zetten bij het volgend factuur, afwachten dus.

Pas bij de volgende factuur rechtzetten? Werd je ook dubbel aangerekend? Ze zouden beter onmiddellijk een creditnota maken. We worden toch niet verondersteld om Telenet te prefinancieren?
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Hey,

ik heb dan toch de stap gezet van Fibernet 60 shake naar gewone Fibernet shake (20 juli). Het online formulier gebruikt, Fibernet shake aangevinkt. Binnen de korste keren was de snelheid teruggebracht, maar nu zijn we al een week later en nog staat er Fibernet 60 shake bij Mijn Telenet, hotspottoegang "nee" en Security Pack ook "nee". Heb ondertussen al drie maal gebeld om een waarheidsgetrouwe weergave van mijn product. De eerste keer was het antwoord :" Hier bij ons staat er wel degelijk Fibernet Shake, meneer", Ik zag dat echter niet... We doen het nodige meneer...

Gewacht tot de maandag erop, nog altijd geen correcte weergave van mijn product. Weer gebeld : "Ja meneer, dat was rond de 21e juli, wellicht heeft alles wat vertraging opgelopen". alles ging (nog ééns) worden aangepast...

Gisteren dan nog eens gebeld (nog altijd hetzelfde), weer dezelfde reactie : " We passen het aan" .. (nog eens?) Ik heb de medewerker van de facturatiedienst uitdrukkelijk gevraagd om ter plekke een berekening van mijn factuur te maken. gelukkig begon hij vanaf de 20e juli te rekenen.

Maar ondertussen staat er nog altijd Fibernet 60 bij Mijn Telenet... Heb ondertussen ook al twee verschillende pdf's (aankoopbevestiging ) gekregen. De eerste was verkeerd (geen shake). De laatste was wel correct. 54.95 Euro voor de shake.

'k ben benieuwd hoe de factuur er gaat uitzien...

groeten,
B.
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2010, 21:05
Bedankt: 2 keer

hgillijns schreef:
a.noniem schreef:Bij mij hadden ze ook verkeerd gefactureerd bij omschakeling van fiber60 shake naar fiberXL, men heeft mij beloofd dit recht te zetten bij het volgend factuur, afwachten dus.

Pas bij de volgende factuur rechtzetten? Werd je ook dubbel aangerekend? Ze zouden beter onmiddellijk een creditnota maken. We worden toch niet verondersteld om Telenet te prefinancieren?


Zo ziet het ernaar uit, als ze dat bij al hun 3.000.0000 klanten doen hebben ze elke maand een mooie renteloze lening van 150 miljoen €
Dit is gewoon georganiseerde oplichting.... :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Yup. Ook ik heb het aan mijn rekker!

Overschakeling naar XL, de 60 was ook nog aangerekend.
spargostef
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2011, 13:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

indien je factuur niet juist is ( teveel aangerekend ) bellen en een kredietnota vragen . Je zult wel wat moeten aandringen, want dat is kennelijke niet de procedure; maar uiteindelijk doen ze het wel. Gisteren dan de kredietnota gekregen , zodanig dat ik nu het juiste bedrag moet betalen
mysteryliner
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2011, 12:10

ik vrees dat ik ook pech ga hebben.
Vrijdag: overstap gedaan naar Fibernet.
Zaterdag: geen internet meer, enkel een foutmelding van TN: Pagina niet beschikbaar.
-Telefonisch contact met TD: Ah ja, een foutje met de limieten i.v.m. je overstap. "klik" "klik" je heb nu terug volle kracht internet...
--Ik: Ja klopt, bedankt!
Zondag: Mail ontvangen: Herinnering € 5 - -Momenteel heb je extra volume verbruikt voor 10 euro.- -
-En ook weeral: internet down, enkel de foutmelding.
Maandag: Telefonisch Contact: TN:Ja, u hebt via "mijn instellingen" gekozen voor je abo te laten doorlopen op volle snelheid(per MB)!
-Excuseer, IK heb geen toegang meer tot "mijn instellingen" door mijn overstap, (ik verwijs naar het contact op zaterdag)
--en leg uit dat er toen GEEN vermelding is geweest van extra bestellingen, en dat ik nooit zo dom ben om het door te laten lopen,
---dan had ik een extra volume blok gekocht (voor €10 had ik dan 20GB!!!)
----TN: Ah, wil je dat ik je snelheid terugzet en een blok aankoop?? Of een dossier openen zodat ze die fout inorde kunnen maken(maar zolang geen internet)?
-----Ik: Dossier, (want niet mijn fout) -TN: (wachttoon):Ok dit kan dan tot 15 DAGEN duren!!!!! -Ik: Laat dan maar zijn!

OMG! ik heb het nieuwe product nog niet, zou morgen geïnstalleerd worden, maar ik kijk al vol spanning af naar mijn eerste factuur!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je kan ook altijd bellen naar de helpdesk en vragen om een nieuw referentie nummer om het correcte bedrag naar over te schrijven. Facturen mogen dan wel niet via domiciliering gaan anders heb je de 'foute' factuur reeds betaald. Bij mij pakken die 'kredietnota's' niet. Ik betaal gepast of niet.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”