world of warcraft bij scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Vandaag werd ScarletOne geinstalleerd. De oude decoder werd vervangen door een v4, maar de bbox2 werd vervangen door een zwarte sagem.
Draadloos internet is in orde. Alleen zijn de kinderen niet tevreden dat WOW niet meer werkt. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Zou scarlet poorten sluiten die Belgacom open laat? Zou de andere modem het probleem kunnen zijn?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Aan Scarlet zelf zal het niet liggen. Die blokkeert geen poorten die WoW gebruikt.
Het kan mogelijk zijn dat de security wat strict staat op de nieuwe sagem modem.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik lees op http://portforward.com dat poort 3724 tcp moet openstaan.
Op http://canyouseeme.org/ zie ik dat deze bij mij dicht staat.
Ik lees hier hoe ik de poort kan openzetten:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=25662
Web interface openen (192.168.1.1).
Advanced Settings > Lan Servers.
Helemaal onderaan de lijst van geopende poorten (UPnP) > New Entry.
Hier alles invullen (publieke poort, interne poort, intern IP).

Maar 2 dingen zijn mij nog niet duidelijk:
- wat moet ik bij LAN Start port zetten? in mijn lijstje staan enkele (null) maar als ik het openlaat dan verschijnt de melding dat het een getal van 0 tot 65535 moet zijn.
- wat moet ik bij Local IP Address invullen opdat dit werkt voor heel de range 192.168.1.* want vanwege de dhcp blijven de adressen nooit hetzelfde...
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Als ik het mij goed herinner is die poort 3724 puur voor de "Blizzard Download Manager" dus voor het binnenhalen van nieuwe content.

Welke fout krijgen ze precies bij het proberen inloggen?

Unable to connect to servers of blijven ze hangen op Authenticating of nog iets anders?
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het kan natuurlijk zijn dat door je nieuwe router je de beveiligingsinstellingen goed moet zetten op jouw computer :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Probeer eens gewoon met kabeltje te verbinden, kan al heel wat helpen..
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

zoveel mensen, en zoveel tips om te proberen. Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal gelijk, maar wat is nu eigenlijk de juiste volgorde om een dergelijk probleem aan te pakken?

Anyway, hier de foutmelding:
account name, password, login, ...
een hele hoop meldingen die te snel weg zijn om op te schrijven,
dan verschijnt er
retrieving character list
wat even blijft staan, en dan:
you have been disconnected from the server
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

wifi uitgeschakeld op portable; kabel ingestoken, herstart, internet verbinding ok. WOW zelfde foutmelding :(
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Nog altijd hetzelfde probleem? Werkt de account op een andere computer nog wel?

Long shot:
Ik heb weet van 1 geval waarbij Skype ongeveer hetzelfde probleem veroorzaakte, toevallig geen skype draaien?
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik heb hier 2 portables, 1 met en 1 zonder skype. Allebei zelfde probleem met wow.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

@MaartenH, ik wou vandaag de scarlet online support contacteren. Heeft dat nog zin of bent u de vertegenwoordiger van scarlet support in dit forum?
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik vertegenwoordig Scarlet op dit forum maar individuele technische problemen oplossen kan best via het contact center ( chat, mail, telefoon ).

Vind u Skype referenties bij de Advanced Settings > Lan Servers? Kan u Skype uitschakelen, deze verwijzingen verwijderen en dan eens proberen inloggen op WoW?
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Thuis werkt het ook gewoon in combinatie met skype, maar ik heb het toch maar geprobeerd, echter zonder resultaat.
De helpdesk heeft mij ook niet kunnen verderhelpen, dus als er nog iemand een idee heeft, laat maar komen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mss ook eens proberen op een Wow hulpforum? Ik vermoed zelf ook ergens een beveiligingsoptie in je router.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Is dit eens niet in een ander topic aangehaald dat dit door het TR-xx protocol kwam.
Ergens staat er een poort geopend en krijg je wat tekst te zien als je hiermee verbindt.
Is dit dus een fout in de modem?

Edit:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 15#p391349
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
zwartbe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011, 14:54

gunny, ik heb hetzelfde probleem. wat heb jij gedaan?
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Vanalles dat hierboven beschreven staat, niets heeft geholpen.
atari
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 aug 2010, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor mij heeft een VPN connectie geholpen... Of onofficiele gratis WoW spelen, maar daar ga ik niet over verder praten op dit forum :P
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

En hoe doe je dat, zo'n vpn opzetten?
Nactive
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2011, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een vpn opzetten is niet moeilijk een server vinden om naar te connecteren is moeilijker.

Het probleem is dat zo een zaken geld kosten. Een voorbeeld is https://www.vpntunnel.se (Nog nooit gebruikt, was mijn eerste Google hit.)

Het idee is dat nu al het verkeer getunneld wordt tot bij hun servers, vanaf hun servers sturen zij dan de data door naar de wow servers. Vervolgens sturen de wow servers de data terug tot bij hun. En zij tunnelen die data dan terug tot bij u thuis (Dit is het soort systemen dat wordt gebruikt in landen waar er censuur op internet is om toch bepaalde sites te bereiken). (Dit gebeurt allemaal over zelfde poort met een geëncrypteerde connectie --> Modem kan dus niets perongeluk blokkeren).

Trouwens let op: Indien je deze opzet zal denk ik al uw verkeer getunneld worden ook uw online bankieren bijvoorbeeld. Normaal kunnen zij daar niets mee doen want het is nog extra beveiligd, maar ik zou toch niet online bankieren over zo een verbinding.

* Edit * Misschien dat er ook wel free VPNs bestaan, maar daarvan zal de kwaliteit wel minder zijn. (Btw best VPN kiezen in Europa anders zal je ping redelijk hoog worden op de EU wow servers.)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Normaal heeft Scarlet je BBox 2 niet gepikt, dus je kan ook gewoon deze terugplaatsen met de login van Scarlet. Als het dan nog niet werkt ligt het probleem toch ergens anders. Of nemen ze tegenwoordig je router mee? :eek:
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

bbox2 werd niet meegenomen. Als die ook werkt is het mij een raadsel waarom de technieker hem vervangen heeft door een zwarte sagem. Nieuwe gaten geboord enz.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Omdat ze de routers van Scarlet moeten plaatsen bij Scarlet klanten. Nieuwe gaten boren snap ik wel niet :eek: Nuja, test eens uit. Deze configureert hetzelfde als de Scarlet box, dus gewoon aansluiten, inloggen en u Belgacom gebruikersnaam en pw vervangen door dat van Scarlet + u telefoon instellingen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”