Beste,
Na mijn vorige post ben ik er ondertussen in geslaagd om mijn netwerk te vormen. Hieronder nog eens kort de schets
Telenet Modem - Dlink 635 WIFI - Tplink gigabit 24p switch - Dlink 655 Wifi N Router.
Het draadloze internet werkt op alle devices van netbook, wii, nintendo DS, HTC gsm maar niet op mijn IPAD.
Weet iemand hoe dit komt? Heeft het iets te maken met de settings?
Het werkt niet op mijn Dlink 635 (router boven) en ook niet op mijn Dlink 655 (router beneden)
Wie kan mij helpen?
Ipad Dlink N router Wififail
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
welke ip's krijgen die dingen?
misschien heb je een dlink AP van telenet gekregen... (voor 1 symbolische euro)
en heb je een abbo voor *4* toestellen...elk krijgt een publiek ip....
je Ipad is het 5de wiel aan de wagen...
best een "router" aanschaffen.... ipv een "ap" ...eentje die zelf ip's uitdeelt...bij voorkeur tot 250tal pc's
misschien heb je een dlink AP van telenet gekregen... (voor 1 symbolische euro)
en heb je een abbo voor *4* toestellen...elk krijgt een publiek ip....
je Ipad is het 5de wiel aan de wagen...
best een "router" aanschaffen.... ipv een "ap" ...eentje die zelf ip's uitdeelt...bij voorkeur tot 250tal pc's

Die Dlink 635 is een router en deelt dus de ipadressen uit.
UPDATE:
Beste,
Ik heb dus alles naar een basic configuration teruggebracht,
Telenet - Dlink 635 wifi - Dlink 655 wifi ze stonden naast elkaar, alles juist ingesteld en beiden werkten. Ik supercontent dan de 655 terug naar beneden gebracht en rechtstreeks in de 635 gestoken ipv via de switch te werken.
Ik probeer mijn wifi beneden op de ipad en terug "geen verbinding met xxxx"
Aan wat kan het nu nog liggen?
UPDATE:
Beste,
Ik heb dus alles naar een basic configuration teruggebracht,
Telenet - Dlink 635 wifi - Dlink 655 wifi ze stonden naast elkaar, alles juist ingesteld en beiden werkten. Ik supercontent dan de 655 terug naar beneden gebracht en rechtstreeks in de 635 gestoken ipv via de switch te werken.
Ik probeer mijn wifi beneden op de ipad en terug "geen verbinding met xxxx"
Aan wat kan het nu nog liggen?
-
- Elite Poster
Installeer gratis tool insidder op je netbook en kijk naar het signaal
Ipad is redelijk streng voor minimum kwaliteit
En telenet heeft voor 1 euro ne keer en slecht pallet verdeeld waarbij ge ampere 2 blokjes had als ge ernaast zat
[
Post made via mobile device ]
Ipad is redelijk streng voor minimum kwaliteit
En telenet heeft voor 1 euro ne keer en slecht pallet verdeeld waarbij ge ampere 2 blokjes had als ge ernaast zat
[

Beneden heb ik dus internet over de kabel. Via die dlink 655, het draadloze internet staat 100% zeker juist geconfigureerd. mixed mode b/g/n
Nu ik heb mss het probleem gevonden. Er zitten op de kabel (die hier al 5jaar werkt) twee kleuren niet correct. Kan dit de reden zijn? Indien ja, waarom werkt het wel op alle andere devices?
Man man ik komme zot
Nu ik heb mss het probleem gevonden. Er zitten op de kabel (die hier al 5jaar werkt) twee kleuren niet correct. Kan dit de reden zijn? Indien ja, waarom werkt het wel op alle andere devices?
Man man ik komme zot
-
- Elite Poster
zolang aan beide kanten van die kabel dezelfde kleuren gebruikt zijn.... zou er geen groot probleem mogen zijn....
best ook dus A of B maar geen andere kleurencombinatie want dan zou evt het getwiste gedeelte van de kabel in gevaar komen
best ook dus A of B maar geen andere kleurencombinatie want dan zou evt het getwiste gedeelte van de kabel in gevaar komen