De laatste pakweg 2 weken hebben we af en toe tot regelmatiger storingen met Belgacom TV: artifacts of beeld dat seconden tot minuten blijft hangen en zwart wordt. De laatste dagen komt het meer voor lijkt het. We kijken alleen 's avonds tv dus hoe het overdag zit weet ik niet. Met Internet heb ik geen gelijkaardige problemen (behalve deze namiddag, zie deze thread).
Zijn er nog mensen met dergelijke problemen? Regio Antwerpen.
BGC tv storingen?
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Antwerpen 2: Geen last alles werkt naar behoren. (V4 decoder)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
hier geen problemen, zone 092
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 39 keer
050 38 hier geen problemen op 2 v3 decoders via Scarlet
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Starter Plus
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 14:48
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik had er eergisteren ook last van, en de decoder (V3) reageerde ook tergend traag.
Na de spanning een tijdje te hebben onderbroken kwam er een software update bij het rebooten en daarna ging ie terug goed.
Moest je dat nog niet geprobeerd hebben is dat ook eens een poging waard.
Na de spanning een tijdje te hebben onderbroken kwam er een software update bij het rebooten en daarna ging ie terug goed.
Moest je dat nog niet geprobeerd hebben is dat ook eens een poging waard.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bij elke opstart gaat hij naar nieuwe software zoeken, wat wil niet zeggen dat er altijd software geupdated wordt...
een geblokkeerde V3 kan je krijgen als je tv kijkt en op hetzelfde moment iets opneemt, heb het hier zelf al paar keer ervaren, stekker uittrekken is dan de enige remedie, maar meestal start hij zichzelf terug op
een geblokkeerde V3 kan je krijgen als je tv kijkt en op hetzelfde moment iets opneemt, heb het hier zelf al paar keer ervaren, stekker uittrekken is dan de enige remedie, maar meestal start hij zichzelf terug op
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4330
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als de decoder bij elke opstart naar nieuwe software zoekt en als hij dan eventueel een update uitvoert, is dit dan het zelfde als een factory reset of is er nog een verschil?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bij een factory reset zet je de decoder terug naar de originele fabrieksinstellingen, als hij dan opstart zal hij de laatste firmware effectief ophalen. opstart zal dan ook langer duren
bij elke opstart zoekt de decoder naar firmware en als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten, maar dit is meestal niet het geval
bij elke opstart zoekt de decoder naar firmware en als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten, maar dit is meestal niet het geval
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Even een update.
Maar het is dus geen BGC TV-specifiek probleem.
Dit bleek dus niet te kloppen. Onderbrekingen op tv bleken toch gepaard tegaan met onderbrekingen van internet. De DSL synchro viel weg. Technische dienst gebeld, blijken zeer veel fouten voor te komen, een groot aantal kan gecorrigeerd worden maar niet alles waardoor er onderbrekingen optreden. Er zijn al 2 zeer behulpzame techniekers gepasseerd deze week, maar het probleem is wsl nog niet opgelost want ik had gisteren weer even een storing. Volgende stap is de modem vervangen.Met Internet heb ik geen gelijkaardige problemen
Maar het is dus geen BGC TV-specifiek probleem.