Beste UB'ers,
Ik ben voor een adres even aan het nakijken wat daar beschikbaar is qua VDSL2 en Belgacom TV. Via de Belgacom TV beschikbaarheids test kom ik daarbij uit bij maximum 3 tv's aansluitbaar en 2 in HD.
Wil dat zeggen dat je dan sowieso een +- 30 Mbit profiel kan toegewezen krijgen? Of kan dat ook blijven steken tot bij pakweg 20?
Ik dacht dat SD 4 mbit is per stream dus 12 Mbit maximum voor 3. En 8 voor HD dus 16 maximum voor 2. Natuurlijk als je 2 HD streams en 1 SD streams tegelijk bekijkt (wat volgens mijn interpretatie hier zou mogelijk moeten zijn met 3 decoders) kom je uit op 20 Mbit.
Voor het TV gedeelte interesseert me dat niet dusdanig (1 tv in HD is genoeg), maar wel voor een toekomstige internet verbinding op die locatie. Momenteel ligt daar niks van actieve telefoonlijn, dus kan het enkel op adres controleren.
Alvast bedankt.
Maximum VDSL2 profiel
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het verschil ts 20 en 30mbit wordt duidelijk als je onderaan bij mogelijkheden 3tv's selekteert, als je dan krijgt 2HD+1SD is het een 30/6
zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 47#p382947
zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 47#p382947
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Deze online test is wel niet altijd even betrouwbaar!
Voor mijn telefoonnummer gaf ze een 20Mbit profiel aan. Dit werd ook nagekeken en bevestigd door één van de Belgacom techniekers hier op het forum.
Bij oplevering van Belgacom TV blijk ik maar op een 16,5Mbit profiel te staan.
Voor mijn telefoonnummer gaf ze een 20Mbit profiel aan. Dit werd ook nagekeken en bevestigd door één van de Belgacom techniekers hier op het forum.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Kan ook nog afhangen van je binnenbekabeling éh.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- xenne
- Elite Poster
als zowel de test als de techniekers zeggen dat je in aanmerking komt voor 20Mbit profiel dan bewijst het eigenlijk dat de test betrouwbaar is. blijkbaar komt u afgaande op afstand ROP/lijnverzwakking in aanmerking voor dat profiel, de reden dat je er toch niet opstaat zal dan ook elders te zoeken zijn.civ06 schreef:Deze online test is wel niet altijd even betrouwbaar!
btw, als je 1HD krijgt wil dat zeggen 16,5Mbit profiel
Als ik nu na oplevering de online test doe, krijg ik als resultaat dat ik maximaal 2 TV's kan aansluiten waarvan 1 in HD.
Voor de installatie gaf de test aan dat er 3 TV's mogelijk waren waarvan 2 in HD.
De VDSL splitter is aangesloten op het eerste aansluitpunt. Op de NTP2007 is wel nog een aftakking naar een 2de telefoontoestel.
Ik zal eens proberen om dit af te koppelen en dan eens naar het 0800 nummer bellen om opnieuw de sync speed te bepalen.
Voor de installatie gaf de test aan dat er 3 TV's mogelijk waren waarvan 2 in HD.
De VDSL splitter is aangesloten op het eerste aansluitpunt. Op de NTP2007 is wel nog een aftakking naar een 2de telefoontoestel.
Ik zal eens proberen om dit af te koppelen en dan eens naar het 0800 nummer bellen om opnieuw de sync speed te bepalen.
Laatst gewijzigd door civ06 16 jul 2011, 09:08, in totaal 1 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
da's vrij logisch mijn gedacht.
je zegt ooit contact gehad te hebben met de techniekers? weet je de afstand tot rop & de lijnverzwakking?
je zegt ooit contact gehad te hebben met de techniekers? weet je de afstand tot rop & de lijnverzwakking?
- xenne
- Elite Poster
nee, kan je enkel te weten komen van belgacom zelf, via techniekers ofzo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Een onofficieel tooltje, kan je hier vinden: http://www.hierzo.net/jackho schreef:De afstand tot rop en lijnverzwakking kan je die ergens terugvinden in de bbox?
De vermelde afstanden zijn echter wel berekende afstanden, niet noodzakelijk de juiste afstanden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
wat is nu eigenlijk de afstand tot de rop want ik krijg 4 waarden
Estimated loop length; Estimated near end; Estimated far end ;calculated distance.
Wat is eigenlijk het verschil tussen die 4 ?
Estimated loop length; Estimated near end; Estimated far end ;calculated distance.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
deze waardes krijg ik met het tooltje:fvhbrugge schreef:Een onofficieel tooltje, kan je hier vinden: http://www.hierzo.net/jackho schreef:De afstand tot rop en lijnverzwakking kan je die ergens terugvinden in de bbox?
De vermelde afstanden zijn echter wel berekende afstanden, niet noodzakelijk de juiste afstanden.
ik vermoed dat deze heel goed zijn?
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Modem max: 76516 kbps n/a
Calculated max: 62823 kbps 13162 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 266 m
Training margin: 19.2 dB
Attenuation: 7.9 dB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Op deze afstandswaardes kan je niet echt voortgaan ondanks dat ze rechtstreeks uitgelezen worden uit de BBox/Sagem.jackho schreef:wat is nu eigenlijk de afstand tot de rop want ik krijg 4 waarden
Voor de duidelijkheid: dit heeft niets vandoen met het overigens voortreffelijke programma van Arno Raps (qless) doch louter met de waardes die door de BBox/Sagem worden weergegeven.
Best stuur je een PB naar een technieker alhier op het forum aanwezig.
Deze mensen zullen je heel accuraat de afstand kunnen geven samen met de verzwakking van jouw kabel over die afstand.
Deze techniekers beschikken over meetapparatuur en -software dewelke uiteraard wel heel juist is.
Inderdaad heel mooie waardes.dommelgebruiker schreef:deze waardes krijg ik met het tooltje:
ik vermoed dat deze heel goed zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Modem max: 88860 kbps n/a
Calculated max: 72958 kbps 15286 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 179 m
Training margin: 17.3 dB
Attenuation: 3.7 dB
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Sommige ISP leden hebben aanvaard om een speciale rang te krijgen:
maar dit geldt niet voor allen.
ISP officials hebben wel allen een speciale rang:
Er zijn niet zoveel techniekers aanwezig die individuele vragen verder helpen opvolgen. Diegene die dit wel doen, zijn vaak het slachtoffer van hun populariteit en kunnen de vraag niet altijd opvolgen.
maar dit geldt niet voor allen.
ISP officials hebben wel allen een speciale rang:
Er zijn niet zoveel techniekers aanwezig die individuele vragen verder helpen opvolgen. Diegene die dit wel doen, zijn vaak het slachtoffer van hun populariteit en kunnen de vraag niet altijd opvolgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
De aandachtige lezer zal het uiteraard niet ontgaan zijn dat sommige leden er openlijk voor uitkomen én andere Userbase leden klaarblijkelijk ook daadwerkelijk helpen/geholpen hebben in geval van (ernstige) problemen.
Service van een Internet Service Provider die naam waardig en uiteraard enkel mogelijk dankzij de uitermate vriendelijke en gedreven werknemers die zulke firma rijk is natuurlijk.
Service van een Internet Service Provider die naam waardig en uiteraard enkel mogelijk dankzij de uitermate vriendelijke en gedreven werknemers die zulke firma rijk is natuurlijk.