Mexico : ervaringen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Van 3/09/2011 tot 25/09/2011 vertrek ik met Joker op een tripje naar mexico (http://joker.be/Catalog-groepsreizen-Mexico-mxam). Zijn er hier UB leden die kennis hebben met dit land en dit met mij willen delen? Niet alleen op gebied van telecommunicatie, maar ook in het algemeen (zie de link voor welke plaatsen ik zoal aandoe :)).

1. Qua GSM gebruik zie ik dat de 1900MHz frequentie gebruikt word (http://allworldcellphones.com/gsm-frequencies-list.htm). Ik ga naar daar met 2 GSM's : een Huawei Ideos (http://www.ibood.com/be/nl/product_spec ... el_camera/) en een samsung m5650 (http://www.letsgomobile.org/nl/mobielet ... sungm5650/). Hiermee zou ik in principe veilig moeten zijn dus (uiteraard, wss alleen in de grotere steden)?

2. Momenteel ben ik een heel tevreden klant van Mobile Vikings, en wil ook bij dit netwerk blijven. Echter zijn deze nogal duur (lees : 5 euro per minuut om vanuit MX naar BE te bellen) om een "goed aangekomen"-telefoontje naar het thuisland te doen. Een gesprek ontvangen kost 2.50 euro, maar dit zal zelden gebeuren tenzij in echt dringende gevallen (je weet nooit). Een SMS ontvangen zou gratis zijn (kan de inkomende telefoons vervangen) en een SMS versturen 50 eurocent. Dit valt dus nog wel mee. Datatarieven staan ook vermeld, maar dit zou ik amper/niet gebruiken, dus deze zijn onbelangrijk. Kent iemand een goedkope operator (prepaid, geen abo daar ik bij MV wilt blijven) die ik kan gebruiken om een oproep te doen vanuit MX naar BE?

3. Qua internetgebruik, hoe zit dit in de grotere steden (wifi en/of internetcafé)? Niet dat ik zo verslaafd ben aan userbase ( :-D ) maar wat foto's uploaden naar facebook/eigen FTP server en af en toe eens een tweet versturen zou wel leuk zijn.

4. Hoe is het met het internet aldaar? Doenbaar voor bvb voip?

Alle verdere informatie over MX is zeker welkom!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op basis van de beschrijving denk ik dat we in 2007 min of meer hetzelfde hebben gedaan (maar wel in 15 dagen !)... is echt een aanrader ! Hopelijk heb je wel geen orkanen !

Toen had ik nog gewoon een oude Nokia dualband denk ik... werkte zonder enig probleem (kan me al niet meer herinneren of ik hem veel gebruikt heb of niet). Kan me wel herinneren wat we ergens in het midden van de jungle (grens met Guatemala) nog MSN hebben gedaan met een thuis front.

Onderweg trouwens wel serieus ziek geweest voor een dag of twee (zie maar dat je een breed spectrum antibiotica mee hebt)... iedereen trouwens (en steeds zeer voorzichtig geweest met het eten).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Stap daar gewoon de eerste de beste gsm-winkel binnen en koop u een prepaid simcard, al dan niet met een international calling card.

Hebben wij al gedaan voor de USA, Noorwegen en zelfs India 4 jaar geleden.
Was dan zelfs goedkoper voor ons om vanuit India naar een Belgische GSM te bellen dan binnen België van Proximus naar Proximus te bellen...

Voor ons was de primaire reden dat we iemand lokaal konden contacteren voor het geval er iets gebeurde. En ook om af te spreken met de locals die we kennen. We konden ons mama wel eventjes missen, dus was niet direct om veel mee naar huis te bellen. :banana:
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Mogen wij foto's verwachten van je reis naar Mexico ?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

AnD : logischerwijs :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Men enigste ervaring met Mexico zijn hun bonen. Ik vind ze ongelooflijk lekker, maar de mensen in men buurt achteraf niet :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je moet de mensen in je buurt dan ook niet opeten he :P
Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Finish him :banana:
Ge kunt ze kussen
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Die kan ik niet opeten, de lucht na de Mexicaanse bonen jaagt de mensen wel weg :twisted:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”